Sök:

Sökresultat:

6900 Uppsatser om Business to business relationships - Sida 42 av 460

An evaluation of a reward system as a "controlinstrument".

Genom kvantitativ såväl som kvalitativ metodteori utvärdera om ett belöningssystem fungerar som ett styrinstrument..


Kursåtergång - Är Stockholmsbörsen effektiv

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Företagsförvärv - i teori och praktik

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

När vi två blir en : relations- och nätverksbyggande i musikbranschen

The purpose of this paper is to investigate and analyze the importance of networking and relationships in the music industry. We also want to see whether these factors have any impact on the Swedish music exports.These musings have led to the formulation of the following question; -          How can the musiclabels in the music industry make use of networks and relationships to strengthen the Swedish music exports to the U.S. and make it more efficient? The essay is written with a qualitative method with an abductive perspective. That?s because our research question has demanded that we get a deeper view of the subject to be able to answer it.The empirical data is collected through telephone or email interviews.

Case Pöyry Sweden AB : Miljöprestandaindikatorer för ett tjänsteföretag

The world's natural resources are constantly being reduced, which increases the pressure on companies to actively engage themselves in environmental activities. Meanwhile, stakeholders focus is being broadened and it is now important not only to supply a particular product or service but also show that they are actively pursuing an environmental agenda. Companies can use various tools to aid in environmental efforts, but also to demonstrate to the world that the company is actively engaged in environmental activities. One such tool is the environmental standard ISO14001 which provides the company with guidance and support on how the business must manage its environmental efforts. To show a business' progress in environmental performance, it is advantageous to use environmental performance indicators as they enable stakeholders to easily understand how the business works with environmental issues.Authors in the field explain that the environmental management system propagation is limited in service organizations.

Kapitalstruktur i små företag : En kvantitativ och en kvalitativ studie

Background: In the current labor and business policy debate in Sweden there is a major focus on the need for it to become easier to set up small firms, and that it needs to become easier for small firms to hire staff. In order to set up and run a business, funding is required. Firms can choose to work more or less actively with this issue, but they all need to relate to it. There are basically two ways to fund a business, either through equity or through debt. The ratio between these two sources is called the firm?s capital structure.Purpose: To chart the capital structure of small firms in Sweden.

Nästa våg av Business Intelligence

Syftet med uppsatsen är att undersöka nästa våg av Business Intelligence - CorporatePerformance Management - och vilka typ av möjligheter detta koncept kan bidra med närdet kommer till uppföljning av projekt i ett kunskapsföretag som vi kan kalla ?Kusten AB?.Kusten AB finner nämligen utmaningar att i sina leveransprojekt identifiera problem ochrisker innan de får negativa konsekvenser för projektets budget, tidplan ellerleveranskvalitet. Till hjälp i vårat arbete hade vi vår akademiska handledare MagnusBergquist samt vår handledare på Kusten AB. Det praktiska arbetet bestod avprototypbyggande samt laborationer med hjälp av Microsofts verktyg PerformancePointServer. När det kom till valet av metodologi valde vi ett kvalitativt tillvägagångssätt sombestod av fyra intervjuer, en enkät samt evaluering av ovannämnda prototyp.

Varför väljer personer att starta företag som ekonomisk förening

Tendensen att försöka hitta de affärsmässiga argumenten (business case) för CSR (Corporate Social Responsibility eller företagens sociala ansvarstagande) började framträda på 1990-talet. Vetenskapsmännen insåg då att en enda forskningsdisciplin inte kan förklara hur företagens arbetssätt med CSR-frågor kan förbättra deras ?bottom line? och således bidra till en hållbar utveckling av samhället. Både teoretiker och praktiker har vänt sin uppmärksamhet mot framgångsrika företag (bästa praxis).  I korthet innebär ett business case inom CSR ett besvarande av frågan ?Vilka fördelar har företagen och samhället av CSR??.

Multidimensionell kundlojalitet i tjänsteföretag

Syfte: Syftet med uppsatsen är att identifiera skillnader i uppfattningar om lojalitet mellan kunder och personal i ett tjänsteföretag. Teori: Teorin baserar sig på lojalitet och är hämtad från Barroso och Picon (2012). Det centrala i teorin är flerdimensionellt begrepp av lojalitet. Vår teoretiska modell är fullt testbar. Metod: En kvantitativ metod har använts under denna undersökning. Det har samlats in data från personal och kunder genom elektroniska enkäter.

Motivation and Knowledge Work

Master Thesis in Managing People, Knowledge and Change (BUSM18)..

Investmentbankernas inflytande på aktiekursen

Hur mycket investmentbankerna påverkar aktiekursen.

Om sättet att tillhopa gå, en kvalitativ studie om ungdomars tankar kring sex och relationer

Young people of today have a much wider access to information on sex and relationships, and they receive this information from a variety of different sources. This information can sometimes paint a diverse and inconsistent picture. School constitutes one of these sources, and one of the few places were young people can discuss and reflect on these issues together with their peers as well as adults. The purpose of this essay is to gain insight on what adolescents between the age of 15 to 18 think about sex and relationships and their thoughts about sex education in school. It?s a qualitative study based on discussions with adolescents divided in four focus groups, two groups of girls and two groups of boys.

Personalpolitiken ? en dynamisk process

En studie av personalpolitiken hos ett mellanstort tjänsteföretag; dess syften, effekter och utveckling Syftet med denna uppsats är undersöka personalpolitiken hos Sparbanken i Karlshamn som är ett medelstort, enskilt tjänsteföretag. Vår avsikt är att utreda dess syften, effekter och utveckling. I uppsatsen har vi använt kvalitativ metodteori och utifrån denna intervjuat tre personer från fallföretaget. Respondenterna har noga utvalts och det empiriska materialet har baserats på personliga och fokuserade frågor. Vidare har vi använt oss av andra observationer och kontakter med personer väl insatta i området samt sekundärdata. Genom vår studie framkommer det att medarbetarna är företagets viktigaste resurs.

Affärsänglars investeringsmotiv och investeringsstrategier

För företag som är i behov av externt kapital och extern kompetens med ett stort kontaktnät, kan en affärsängel vara till stor hjälp. I utbyte mot kapital och egen kompetens får affärsängeln delar av det investerade företaget, som den i sin tur förväntar sig få finansiell avkastning på. Författarna har genomfört en kvalitativ undersökning genom att intervjua affärsänglar med syftet att undersöka de investeringsmotiv och investeringsstrategier som de har vid sina investeringar. Författarna ger även en grundläggande sammanfattning av vad affärsänglarna beaktar vid en investering och vad de generellt har för uppfattning av vad det innebär att vara en affärsängel. Slutsatserna som analysen låg till grund för var att det inte alltid är avkastningen som är det viktigaste investeringsmotivet. Att vara delaktig och medverka till de investerade företagens utveckling var ett mer förekommande svar på frågan om affärsängelns syn på investeringsmotiv.

<- Föregående sida 42 Nästa sida ->