
Sökresultat:
6411 Uppsatser om Business platform - Sida 62 av 428
Guide till sociala medier : Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB
Titel: Guide till sociala medier: Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens ABFörfattare: Linda Söderholm, Hanna ÅmanHandledare: Finn Wiedersheim-PaulKurs: Kandidatuppsats, 15 hpÄmne: FöretagsekonomiSyfte: Syftet med studien är att hjälpa Mentens AB, ett litet B2B företag utan klar slutkonsument, att börja använda sociala medier och tillämpa dem på ett fördelaktigt sätt som ett verktyg i sin marknadsföringsstrategi.Metod: Studien är baserad på kvalitativ forskning genom en intervju med företaget Mentens AB, ett litet företag med önskemål om vägledning till sociala medier.Teorier: ?Varför sociala medier och vad företag bör beakta innan implementering?, ?Företagsbloggar som verktyg till att bygga relationer och stärka varumärket?, ?Att marknadsföra företagets kunskap genom YouTube?, ?Att ?skapa professionella nätverk med LinkedIn?, ?Dela kunskap genom SlideShare? och ?Hantering av rykten med hjälp av sociala medier?.Slutsatser: Företag idag har inte råd att undvika sociala medier utan måste tillämpa dem som ett verktyg i deras marknadsföringsstrategi. Mentens AB ska vara medvetna om fördelarna och nackdelarna med sociala medier. För att utvecklas måste de ta del av medierna och göra det rätt. Det är lämpligt att använda benchmarking för att hitta rätt sociala medier för företaget.
Hållbar design för en bättre värld -med hemlösa i fokus
The aim of this project is to examine the needs and problems that exists amongst homeless people and to develop a solution that will help them in their everyday life. Since the homeless are a relatively large vulnerable group i Sweden, their everyday lives could be made easier in many ways.A clear definition of the target group is put together to create a good starting point. What state and help orginazations do to help the homelss and the society?s view of the homeless is also relevant and has been documented. Four personal stories have been put together to desicribe cases of clear problems existing in everyday life.Several interesting problems has been defined from the research and acceptance in the communtiy, desire to be seen and heard and a lack of confidence were the main needs.
Pappersfoton i den digitala eran: Hur företag kan agera vid ett tekniskt skifte
The spread of digital photography has created major changes in the previously stable Swedish photofinishing market. We investigate how companies act to survive in the face of technological change, through our research question: What strategies have actors in the photofinishing business chosen during the changeover from analog to digital photofinishing? Using a deductive method, we have conducted semi-structured interviews with 11 actors in the photofinishing business. Innovation management studies innovation from a number of perspectives, describing effects of innovations on the competitive ability of established actors, and on the value of their resources. The companies were not prepared for the speed of the change.
Belöningssystem under omvärldsförändringar: en fallstudie i IT-branschen
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Kan konsumentförtroende användas för att prognostisera konsumtion i Sverige?
Making accurate predictions of private consumption expenditures is a difficult task. This thesis examines if consumer confidence can be used to forecast consumption. Using regression analysis, the link between consumer confidence and private consumption expenditures is analyzed for Sweden between the years 1994 and 2005. Two different models are estimated. In the first model consumption is regressed only on consumer confidence, while model two is extended to contain more variables.
Hur hanterar E-handelsföretag inom Business to Consumer returflödet?
Att handla på Internet har blivit mycket populärt. Allt fler företag öppnar
handelsportaler på Internet där konsumenten kan köpa företagets produkter. I
och med att kunden inte kan se produkten i verkligenheten, utan bara som en
bild på Internet, händer det att kunden blir missnöjd med produkten och väljer
att returnera den. Produkter som säljs på Internet har en tendens att
returneras i högre grad än andra produkter som säljs på traditionellt sätt. När
det gäller betalningen av produkterna har konsumenterna många olika
betalningssätt att välja bland.
"Man vill ju se bra ut" : En kvalitativ studie om ungdomars syn på sociala medier
This thesis examines young people's thoughts about their presence on social media. With asocial constructive approach the study focused on how young people think and act on socialmedia in relation to constructions of gender and normality. The analysis is based on fourgroup interviews with 13-year old boys and girls. The theoretical approach is based partly onsocial constructionism where discourses and ideas of normality are identified and analyzed.Erving Goffman's theory of social interaction was central to illustrate how young peoplepresents themselves based on the prevailing discourses. It is clear that they adjust theirrepresentations of themselves depending on the context.
Förutsättningar för tillväxt i en gränsregion
Uppsatsens grundläggande syftet är att förklara förutsättningar för tillväxt i
en gränsregion. För att uppnå detta syfte har förutsättningar utifrån teori
delats upp i tre olika dimensioner: institutionella, ekonomiska och
sociokulturella. Den teoretiska utgångspunkten har varit vägledande för att
empiriskt identifiera förutsättningar för tillväxt i en gränsregion mellan
Sverige och Norge.
Det är förklaringen av ett visst fenomen ? gränshinder ? i relation till
gränsöverskridande verksamhet som eftersträvas. Förutsättningar för tillväxt i
en gränsregion begränsas av brist på institutionella, ekonomiska och
sociokulturella förutsättningar.
Institutioners inverkan på entreprenörsaktiviteter : En empirisk analys av relationen mellan institutioner och entreprenörskap
Entrepreneurship as playing a important role for economic growth has been discussed by a number of theorists such as Joseph Schumpeter and Israel M. Kirzner. William J. Baumol developed these theories as he considered that all entrepreneurship doesn?t lead to economic growth, some entrepreneurial activities may even lead to stagnation.
Omvärldsbevakning i Svenska Bankaktiebolag
The concepts of environmental scanning and Business Intelligence have gained increased interest over the last years in a number of different organisational contexts. The research in this field has mainly been dealing with methods and issues regarding organisation but the aim of environmental scanning, the forming of new perspectives, has been largely ignored. The purpose of this thesis is to study how Swedish joint-stock banks put environmental scanning and Business Intelligence into practice. First a literature study is made to create a background and to explain the different conceptions. Then I describe the different functions of the different services in Swedish joint-stock banks.
Strategiska Alliansers potential för Djuice
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Ensam är stark- en kvalitativ studie
En kvalitativ studie om en liten regioanl banks resurser och förmågor. Teoretisk referensram: resursbaserad teori..
Nätverk på nätet: Innovativt värdeskapande genom samarbete
A constantly increasing number of magazines are using the Internet as a business channel. One of these is Allt om Mat (All about Food). Together with expressen.se, Allt om Mat developed a food website, alltommat.se, which was introduced at the beginning of 2008. In this essay we investigate how alltommat.se developed its service concept. Further, we look at how this development has influenced and been influenced by relations among the three actors and the users.
Ett mobilt övervakningssystem
Examensarbetet är utfört hos Aaro Systems AB, som säljer ett datasystem som hanterar bokslut, redovisning och konsolidering av ekonomisk data för koncerner. En del av detta system är ett web-gränssnitt där man kan generera och manipulera ekonomiska rapporter. Min uppgift var till en början att undersöka hur detta gränssnitt kunde anpassas för att visas på mobila enheter. Det visade sig dock fungera bättre än väntat utan några störremodifikationer så efter en vecka omdefinierade vi min uppgift till att utveckla ett övervakningssystem för kundernas applikationsservrar. Varje kund hos Aaro kör sin egen applikationsserver på plats.
En andra chans ? en överblick av secondhandkläders marknad
In our globalized society massconsumption is widespread. However there is a trend showingthat people are starting to re-use clothes instead of buying newly produced garments. Reasonsfor buying secondhand clothing are many. During the 1950s people strived to look likeeveryone else but in the 1960s this changed. Subcultures grew stronger.