Sök:

Sökresultat:

6331 Uppsatser om Business orientation - Sida 4 av 423

Verksamhetsstyrning hos små och medelstora business-to-business tjänsteföretag

I denna uppsats har vi beskrivit och analyserat befintlig traditionell ekonomistyrning hos små och medelstora svenska business-to-business tjänsteföretag och diskuterat förutsättningar för utformning och implementering av en modern verksamhetsstyrning. Undersökningen genomförts som en fallstudie av sex företag och presenteras med hjälp av en enklare modell, som återger företagets syn på strategier och ledningsfilosofi, organisationsstruktur samt ekonomistyrning.Vi har kommit till slutsats att storleken och tjänsteinriktningen är avgörande faktorer inom gruppen vid val av ekonomistyrningsmodell. Det förefaller så att företagen använder sig av den traditionella ekonomistyrningen, vilket ger ett stort utrymme för implementering av nya utvecklingslinjer. Avslutningsvis föreslår vi de moderniseringar, som skulle kunna leda till modern verksamhetsstyrning..

Musikbranschens förvaltare  : Hantering av professionella affärsrelationer i musikförlagsverksamhet

This thesis will guide you through the haunting Business marketing woods of snaring networks and ravel business relations in the dark landscapes of the mighty music publishing creatures. The task at hand (of this thesis) will be to present the secrets that lie beyond with the hopes that you, the daring reader, will gain knowledge and understanding of what these entities do, lurking in the shadows of the woods of business marketing (and of your unknowing mind). How they go head on with their partners in business to thrive on intangible properties and how they find their path through these woods. Explore and discover, if any, commonly found ways in the management of business marketing within the domain of the music publisher. We wish you a pleasant reading!.

Första linjens chefers skattning av sina ledar- och chefsegenskaper samt strukturell empowerment före och efter utbildningsinsats för chefer inom kommunal verksamhet.

The purpose of this study was to examine whether there were any differences in how first-line managers within   municipal care   rated their management leadership qualities, and structural empowerment before and after the course in "leadership, learning and improvement". The study had a quasi-experimental design and 64 managers participated. There was a significant improvement in the LaMI factor ?Achievement orientation?, after participation in the course "leadership, learning and improvement". In other factors, there was no significant difference before and after training.

Resande i tjänsten och dess effekter på arbetstagaren

Due to a globalised world business travel is flourishing. This paper examines how middle level executives, travelling a lot in their work at a multi-national company, feel about their travel. It looks for links between business travel and work satisfaction among them. A short presentation of the patterns of business travel and relevant motivational and stress theories is given. Data for the paper is collected using a survey (78 participants) and interviews.

Organisation och marknadsorientering av äldreomsorgen : En jämförelse mellan Sverige och Tyskland

Organisation and market orientation of elderly careThis comparative literature study is intended to describe how elderly care is organised and financed in Germany and Sweden. Furthermore, it analyses the degree of competition and market orientation in both countries' care systems. Important aspects in this context are the kinds of measurements which are used on the two markets and the question if there are quasimarkets.The theoretical backgrounds of the study are Esping-Andersen's "Three Worlds of Welfare Capitalism" and Harold Wilensky's convergence theory. Esping-Andersen's theory describes Sweden as a social democratic and Germany as a conservative welfare regime which means that there are different conditions for the development of welfare. The use of Wilensky's theory shows that both welfare systems are converging since the end of the 20th century.

Projekt Pet Shop

This essay presents a business plan for the idea of a Pet Shop in Stockholm. The initial purpose of the essay was to investigate weather the company would be financially profitable or not. During the process we encountered problems and pitfalls that we felt contributed to the fact that our business idea is yet not realized. Therefore the second purpose of describing the process that an entrepreneur goes through when starting a new business came about. Besides the business plan for Pet Shop we present a selection of the theories that we found relevant for our situation, among others behaviour of entrepreneurial teams, network theory and execution.

Fördomar och urvalsprocessen till polisutbildningen

Över 6000 personer söker till de 900 lediga studieplatserna vid polishögskolan vid varje ansökningstillfälle. Urvalet för att tillsätta dessa platser är således stort. Kritik har dock riktats mot polisens urvalsprocess som har utpekats för inte tillräckligt kunna identifiera och gallra ut olämpliga individer med låg och bristfällig respekt och inställning till andra människor och olikheter. Syftet med föreliggande studie var att undersöka skillnader i fördomar mellan två grupper; sökande till, och studerande vid polishögskolan (N=84) och jämföra dessa med en ickepolisiär kontrollgrupp. Fördomarna mättes med tre moderna fördomsfullhetsskalor; rasism, sexism och fördomar mot homosexuella.

Samspel mellan IT-avdelningen och affärsverksamheten : En studie av attityder

IT has become more evident in most organisations and has grown to be a part of the infrastructure rather than a tool for competitiveness. Therefore focus should now lie on how IT is adjusted to the business rather than on the usage of IT. To make the best use of IT in the business the CIO needs to start think more business-oriented instead of as before, technology-oriented. To develop the IT-department in that direction the IT-staff need to start cooperate with the business and gain knowledge about stakeholders, markets and the way of working for other staff members in the business.With this as a basis, the purpose of this thesis is to investigate attitudes regarding cooperation between the IT-department and the business and if there is any difference if the CIO has business related background or not.To fulfil the purpose a quantitative investigation with the help of surveys was conducted. The sample consisted of 18 companies with 100-200 employees in the area of Jönköping.

Design av förhandlingsstöd - En fallstudie inom radiologisk verksamhet

Recent developments suggest that private and public companies are moving towards a more service-oriented business. Service orientation means that hardware is often sold in packages with service agreements, which makes the investment more difficult to assess. The challenges that arise will be to assess the value of the overall package, the information needed to make informed decisions and the operational requirements in combination of hardware, software, support agreements, training and more. The paper therefore aims to examine how decision makers can evaluate the benefits of these investments and obtain a stronger base to make better decisions. There is within the area of radiology in the region of Västra Götaland a pronounced need for a better flow of information regarding medical equipment and related service agreements.

Strategier för Business-2-Business-kommunikation i en turbulent konjunkturbild

Hur kan B2B-byråer anpassa sina tjänster efter konjunkturläget, utan att kompromissa med kvalitet och genomslag?Vi har genom intervjuer med elva Business-2-Business företag i Skåne, och tre B2B-byråer samlat information till undersök-ningen. Detta i ett försök att kartlägga företagens och byråer-nas arbetssätt. Denna information har sedan legat till grund för den analys som gjorts av den generella bild vi skapat oss av företagens och byråernas arbetssätt, för att utifrån den kunna föreslå ett mer tillfredsställande arbetssätt för alla parter..

Om värld och bevakning : en studie av en företagslednings omvärldsbild och dess samband med omvärldsbevakningen

Background: Increasing globalization makes companies more influenced than before by actors and factors in their environment. For some this has lead to a more dynamic and complicated business context. Therefore it is of strategic importance to understand what is currently going on as well as to have a general idea of what the future brings. Purpose: To contribute to a deeper understanding of how a corporate management can perceive its business environment and how it affects he gathering of business information from a strategic perspective. Realisation: In-depth interviews were conducted with all four members of the management in the studied company, Volvo Competence Center in Skovde, Sweden.

Är det värt att tävla: En studie av affärsplanstävlingens roll för den tidiga entreprenören

Business plan competitions have long been used as a mean for entrepreneurial organizations and Universities to educate students in entrepreneurship. But what's in it for the entrepreneur This thesis aim is to understand what utility business plan competitions have for the participating entrepreneurs. It consists of interviews with Swedish entrepreneurs at various stages in the entrepreneurial process, who has participated in business plan competitions to get ahead. The conclusions of the study are that business plan competitions are good for the entrepreneur from a motivational and developmental perspective but not from a financial perspective..

Varumärket som positioneringsinstrument : en studie inom business-to-business

Bakgrund: Vår utgångspunkt i uppsatsen är att produktskillnaderna blir allt mindre och det emotionella värdets betydelse blir allt större. I och med detta får varumärket en allt större betydelse även inom business-to-business. Syfte: Vi avser att undersöka ICA Menyföretagens identitet samt vad dess varumärke står för. Dessutom vill se hur användbara de modeller vi använt är i business-to-business-relationer samt utforma en egen modell som förklarar hur märkeslojalitet uppnås i en sådan relation. Avgränsningar: Vi kommer endast att beröra så kallad business-to-business samt varumärkets emotionella värde.

En kvalitativ studie om hur personer med utländsk bakgrund upplever att integrationen fungerar i Sverige

Abstract Aim: Since there is a lack of research based educational interventions concerning the relationship between coaches and young athletes, the aim of this study was to implement and examine the effects of sport psychology intervention for coaches in a track and field club. The research questions were: What are the effects of an educational intervention for coaches, with focus on a motivational climate, on: A) the coaches´ coaching approach B) their athletes´ goal orientation and C) their athletes´ perceived competitive anxiety?Method: The coach education stretched over two months and consisted of four two-hour lessons with focus on motivational climate, goal orientation and sport anxiety. Six coaches (three females, three males), aged 38-52 (M=44.33 years, SD=4.84) and their 59 athletes (27 males and 32 females) aged 12-14 (M=13.10 years, SD=0.82), participated in the study. A control group of 35 athletes (10 males and 25 females), of the same age (M=13.46 years, SD=0.70) and with similar demographic data, was also recruited.

BORDTENNISSPELARES MÅLSÄTTNINGSPREFERENSER BEROENDE PÅ MÅLINRIKTNING

SammanfattningSyftet med studien var att studera skillnader i vilka mål bordtennisspelare använder sig av beroende på målinriktning. I studien deltog 103 bordtennisspelare (60 män och 43 kvinnor) tävlandes i division ett till tre. Metoden som användes i studien var en kvantitativ undersökning och bestod av enkäterna Collegiate Goal Setting in Sport Questionnaire (Weinberg, Burton, Yukelson, Weigand, 1993) och Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire (Duda & Nicholls, 1992; ref i Duda, 1998). Resultatet i studien visade flera signifikanta skillnader mellan bordtennisspelarna med högre resultatinriktning och bordtennisspelare med en lägre resultatinriktning när det gäller uppfattning om målsättning. Resultatet visade exempelvis att bordtennisspelarna med högre resultatinriktning oftare satte resultatmål och prestationsmål jämfört med bordtennisspelare med en lägre resultatinriktning.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->