Sök:

Sökresultat:

6919 Uppsatser om Business combination - Sida 51 av 462

Företagsförvärv - i teori och praktik

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Kursåtergång - Är Stockholmsbörsen effektiv

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Case Pöyry Sweden AB : Miljöprestandaindikatorer för ett tjänsteföretag

The world's natural resources are constantly being reduced, which increases the pressure on companies to actively engage themselves in environmental activities. Meanwhile, stakeholders focus is being broadened and it is now important not only to supply a particular product or service but also show that they are actively pursuing an environmental agenda. Companies can use various tools to aid in environmental efforts, but also to demonstrate to the world that the company is actively engaged in environmental activities. One such tool is the environmental standard ISO14001 which provides the company with guidance and support on how the business must manage its environmental efforts. To show a business' progress in environmental performance, it is advantageous to use environmental performance indicators as they enable stakeholders to easily understand how the business works with environmental issues.Authors in the field explain that the environmental management system propagation is limited in service organizations.

Kapitalstruktur i små företag : En kvantitativ och en kvalitativ studie

Background: In the current labor and business policy debate in Sweden there is a major focus on the need for it to become easier to set up small firms, and that it needs to become easier for small firms to hire staff. In order to set up and run a business, funding is required. Firms can choose to work more or less actively with this issue, but they all need to relate to it. There are basically two ways to fund a business, either through equity or through debt. The ratio between these two sources is called the firm?s capital structure.Purpose: To chart the capital structure of small firms in Sweden.

Ingen frågar varför : Två hjälpares upplevelser och känslor kring arbetet med utsatta människor

In this essay the purpose is to show my readers some of the emotions that professional helpers may experience in their daily work. The result is based on interviews with two helpers who works with people that have a variety of problems. Problems that these helpers are facing can for instance be alcoholism/drug abuse/homelessness/psychic illness or a combination of some of these problems. The questions I´m seeking to answer is; How does these helpers look at their own role and the relationship to their clients, and how do they feel about the group of people they are working with? I will also display some experiences regarding the influence from the society and it´s responsibility towards these people.

Nästa våg av Business Intelligence

Syftet med uppsatsen är att undersöka nästa våg av Business Intelligence - CorporatePerformance Management - och vilka typ av möjligheter detta koncept kan bidra med närdet kommer till uppföljning av projekt i ett kunskapsföretag som vi kan kalla ?Kusten AB?.Kusten AB finner nämligen utmaningar att i sina leveransprojekt identifiera problem ochrisker innan de får negativa konsekvenser för projektets budget, tidplan ellerleveranskvalitet. Till hjälp i vårat arbete hade vi vår akademiska handledare MagnusBergquist samt vår handledare på Kusten AB. Det praktiska arbetet bestod avprototypbyggande samt laborationer med hjälp av Microsofts verktyg PerformancePointServer. När det kom till valet av metodologi valde vi ett kvalitativt tillvägagångssätt sombestod av fyra intervjuer, en enkät samt evaluering av ovannämnda prototyp.

Varför väljer personer att starta företag som ekonomisk förening

Tendensen att försöka hitta de affärsmässiga argumenten (business case) för CSR (Corporate Social Responsibility eller företagens sociala ansvarstagande) började framträda på 1990-talet. Vetenskapsmännen insåg då att en enda forskningsdisciplin inte kan förklara hur företagens arbetssätt med CSR-frågor kan förbättra deras ?bottom line? och således bidra till en hållbar utveckling av samhället. Både teoretiker och praktiker har vänt sin uppmärksamhet mot framgångsrika företag (bästa praxis).  I korthet innebär ett business case inom CSR ett besvarande av frågan ?Vilka fördelar har företagen och samhället av CSR??.

Multidimensionell kundlojalitet i tjänsteföretag

Syfte: Syftet med uppsatsen är att identifiera skillnader i uppfattningar om lojalitet mellan kunder och personal i ett tjänsteföretag. Teori: Teorin baserar sig på lojalitet och är hämtad från Barroso och Picon (2012). Det centrala i teorin är flerdimensionellt begrepp av lojalitet. Vår teoretiska modell är fullt testbar. Metod: En kvantitativ metod har använts under denna undersökning. Det har samlats in data från personal och kunder genom elektroniska enkäter.

Nätbutiker och Kundrelationer : Relationsmarknadsföring

Titel: e-Commerce and Relationships ? Customer Relationship Management This bachelor thesis is brought together to analyze the transformation from traditional marketing to Customer Relationship Management. The development in the technology world has made the marketing focus shift from products and their functionality to customers and value creation. Because of the tougher competition that developed from new channels of communication, corporations had to generate new sources of value for their customers in order to establish lasting relationships with them. Therefore we found it interesting to investigate how companies within the e-commerce business handle the transition towards customer relationship management.

Motivation and Knowledge Work

Master Thesis in Managing People, Knowledge and Change (BUSM18)..

Investmentbankernas inflytande på aktiekursen

Hur mycket investmentbankerna påverkar aktiekursen.

Varför har European Civil Peace Corps inte bildats?: En studie om civilt fredsbevarande, maktutövande och kämpande diskurser.

The purpose of this study is to find out why the EU has not yet implemented the EuropeanCivil Peace Corps (ECPC), which the EU Parliament took a resolution about in 1999. Themore specific questions posed are whether the concept of ECPC has been redefined, whetherthe issue of ECPC has been prevented from coming up for discussion and decision-making,and what this has meant for the non-implementation. Steven Lukes' theory about the threedimensions of power is used in combination with a discourse analysis method. The materialused is documents from the EU Parliament's decisions and debate about ECPC, and ECPCfeasibility studies. In the analysis I find one "law and order"-discourse and one "peaceknowledge"-discourse.

Stöldskydd

To save energy it?s popular to build houses with low energy loss. In these houses the walls are keeping a lower temperature in the external side which leads to a higher relative humidity. In addition more material, such as wood studs, are used which means that there is more moisture to dry. More moisture in combination with higher relative humidity may pose a higher risk of microbial growth.

Personalpolitiken ? en dynamisk process

En studie av personalpolitiken hos ett mellanstort tjänsteföretag; dess syften, effekter och utveckling Syftet med denna uppsats är undersöka personalpolitiken hos Sparbanken i Karlshamn som är ett medelstort, enskilt tjänsteföretag. Vår avsikt är att utreda dess syften, effekter och utveckling. I uppsatsen har vi använt kvalitativ metodteori och utifrån denna intervjuat tre personer från fallföretaget. Respondenterna har noga utvalts och det empiriska materialet har baserats på personliga och fokuserade frågor. Vidare har vi använt oss av andra observationer och kontakter med personer väl insatta i området samt sekundärdata. Genom vår studie framkommer det att medarbetarna är företagets viktigaste resurs.

Affärsänglars investeringsmotiv och investeringsstrategier

För företag som är i behov av externt kapital och extern kompetens med ett stort kontaktnät, kan en affärsängel vara till stor hjälp. I utbyte mot kapital och egen kompetens får affärsängeln delar av det investerade företaget, som den i sin tur förväntar sig få finansiell avkastning på. Författarna har genomfört en kvalitativ undersökning genom att intervjua affärsänglar med syftet att undersöka de investeringsmotiv och investeringsstrategier som de har vid sina investeringar. Författarna ger även en grundläggande sammanfattning av vad affärsänglarna beaktar vid en investering och vad de generellt har för uppfattning av vad det innebär att vara en affärsängel. Slutsatserna som analysen låg till grund för var att det inte alltid är avkastningen som är det viktigaste investeringsmotivet. Att vara delaktig och medverka till de investerade företagens utveckling var ett mer förekommande svar på frågan om affärsängelns syn på investeringsmotiv.

<- Föregående sida 51 Nästa sida ->