Sök:

Sökresultat:

6083 Uppsatser om Business angel - Sida 42 av 406


Making Money in a Dirty Business

Academic research concerning how to determine the power situation in a supply chain where an investment product supplier is involved did not exist. Therefore new models has been developed that analyses the power relations and maps out the power situation in a supply chain. In the future these models can be applied on similar cases by modifying the included parameters. The new models show that case company FAS should focus on the big producers of garbage bag which are Trioplast, Rullpack and Miljösäck. By strengthen the brand FAS can make more money in these relations.

When the Network Strategy Is Not Enough -The Case of European Full-Service Airlines

The 1990s were one of the most profitable periods for European airline companies, mainly because of development of world economy and increasing globalisation trends. However, towards the end of the decade, a global economic downturn, high oil prices and new forms of competition turned the industry towards troubled times. The European air-travel industry had to face and accept the new airline business concept, called low-cost or no-frill airlines. In these conditions, traditional airlines had to rethink their strategies and question the old business model. As a response to the competition, European traditional full-service airlines formed alliances or networks to expand the route network and to increase efficiency.

Styrning för framgång

Styrning för framgång - En fallstudie i telekombranschen.

Kundrelationer vid e-handel mellan företag

Att kundrelationer är viktiga för företagen är något som har varit känt sedan länge, samtidigt som fler företag tillämpar e-handel. Problemställningen i denna undersökning syftar till är att ta reda på i vilken utsträckning svenska företag, som utöver ordinarie försäljning erbjuder sina produkter över Internet, kan skapa långsiktiga relationer med kunderna som tillämpar e-handeln. Informationen från undersökningen ger även svar på vilket tillvägagångssätt företagen använder för att skapa långsiktiga kundrelationer.De slutsatser som drogs är att företagen delvis kan skapa varaktiga kundrelationer över Internet. Det behövs dock ett komplement till e-handeln i form av personlig kontakt med kunden via besök och telefonsamtal. Tillvägagångssättet för att skapa varaktiga relationer anses vara personliga och regelbundna besök och telefonsamtal, bra kvalitet gällande produkter, hålla leveranser, ärlighet samt ge relevant information till kunden..

Hållbara affärer : En fallstudie på Karlstads Energis fjärrvärmeverksamhet

Tendensen att försöka hitta de affärsmässiga argumenten (business case) för CSR (Corporate Social Responsibility eller företagens sociala ansvarstagande) började framträda på 1990-talet. Vetenskapsmännen insåg då att en enda forskningsdisciplin inte kan förklara hur företagens arbetssätt med CSR-frågor kan förbättra deras ?bottom line? och således bidra till en hållbar utveckling av samhället. Både teoretiker och praktiker har vänt sin uppmärksamhet mot framgångsrika företag (bästa praxis).  I korthet innebär ett business case inom CSR ett besvarande av frågan ?Vilka fördelar har företagen och samhället av CSR??.

Name your price - a study of a pricing strategy

An industry in distress was the breeding ground for a noted pricing strategy, labeled name-your-price. The industry was the music industry and the pricing strategy bears reminiscence of how medieval buskers earned their living during the dark ages; by letting the customers decide how much the good was worth, embodied by a thrown coin into a hat or similar collector. Translated into the contemporary corporate environment of today, where technical innovations provides access to the intellectual property for free, a few mighty economic actors have once again turned to the strategy were it all started; letting the customer set the price. The hat has been replaced by a box for your credit card number and the live music by a MP3 file, but the similarity is striking. The business model have been applied in other industries as well with various levels of success, thus the purpose of this thesis is to set up a framework for where the name-your-price strategy is applicable.

System för registrering av automationslicenser

The ÅF Group is a leader in technical consulting, with expertise founded on more than a century of experience. They offer highly qualified services and solutions for industrial processes, infrastructure projects and the development of products and IT systems. They are also one of the leading names in certified third-party testing and inspection work.Today the ÅF Group has approximately 4,000 employees. Their base is in Europe, but their business and clients are found all over the world.A part of ÅF-Engineerings business is programming different automation systems to clients. Another part is support in both telephone and personal visits.Because the number of clients is high and the flora of different automation systems is big the consequence is that the employees must have access to many licenses with programming tools.



Carpe Diem -En studie i användandet av realtids BI

Bakgrund: Information har länge varit en viktig resurs för företagen och Business Intelligence har gjort det möjligt för dem att analysera stora mängder data. En annan resurs som företagen värdesätter är tid och på senare år har tekniken möjliggjort att BI-systemen inte bara kan hantera stor mängder data utan även göra det på kort tid, eller i realtid.Frågeställning: Vad räknas in i begreppet realtids BI?Kan realtids BI användas för att skapa tidsbaserade konkurrensfördelar?Syfte: Kartlägga begreppet Realtids BI samt identifiera möjliga användningsområden för denna inom den tidsbaserade konkurrensteorin.Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod där vi intervjuat konsulter och leverantörer inom Business Intelligence.Resultat och slutsatser: Studien visar att det inte finns någon klar definition av realtids BI, men två huvudspår har identifierats. (1) Realtidsanalys med innebörden att data finns tillgänglig för analys när användaren så kräver, samt (2) att realtidsdata uppdateras i nära realtid, vilket kan variera från några sekunder upp till ett par timmar.Dessa två spår inom realtids BI finner användningsområde inom olika områden av den tidsbaserade konkurrensteorin. Realtidsanalys kan användas för att uppnå den externa tidsprestationen i det att företaget snabbare kan identifiera rådande marknadstrender och har då möjligheten att snabbare uppdatera sitt produktutbud.

Industriellt varumärkesarbete - fluga eller framtid?: - en fallstudie av fyra industriföretag

The purpose of this thesis is to investigate industrial branding, which as a relatively new concept, both for practioners as well as academia, comprises a less explored application of the brand concept. The theoretical background of the study consists of marketing theory concerning the brand concept, and theory concerning industrial marketing. The empirical foundation consists of case studies of four industrial companies, based on interviews with representatives from the companies. All four companies have engaged in activities which they themselves see as industrial branding. Initially, the study sets out to determine the occurence of industrial branding, according to this study?s definition, and continues to tentatively explore the implications of branding in an industrial context.

Hyperkonkurrens - En studie i tillverkningsindustrin

Problemställning: Enligt D'Aveni befinner sig 80 % av branscherna inom USA:s tillverkningsindustri i hyperkonkurrens. Vi ser ingen tendens att hyperkonkurrensens drivkrafter skulle ha mattas av sedan D'Aveni myntade begreppet hyperkonkurrens 1994. Detta till trots finner vi lite forskning inom området i Sverige. Därför vill vi ta reda på om hyperkonkurrensen kan ses i Sverige och hur företagen som är utsatta för den agerar ur ett strategiskt perspektiv. Syfte: Vi vill undersöka hur företag som befinner sig i hyperkonkurrens agerar ur ett strategiskt perspektiv, och söka förklaringar till deras agerande. Metod: Vi har studerat tre olika teorier för konkurrens, monopolistisk-, resursbaserad- och hyperkonkurrens och olika syn på strategier som används inom nämnda konkurrenssituationer. Den empiriska undersökningen har bestått av tre intervjuer med personal på Wilden, Cascades Djupafors och Tarkett.

Kampen mot kedjorna : En kvalitativ studie om hur en enskild, nischad klädesbutik utmärker sig genom sin marknadskommunikation

The purpose of this study has been to create a communication plan to use at the launch of an independent fashion store and give a current storeowner an overall picture concerning which communication aspects to use during his ongoing business. To fulfill our purpose we have targeted one important question, which is:   Which communication fields are the most important to use, when you are about to launch an independent fashion store.  For this study we have used a qualitative approach in which we have conducted eleven personal interviews with people who has a strong understanding in communication regarding to this type of business. Most of our respondents are currently working actively with communication because they are active in retailing.The remaining respondent has a strong experience in the field of communication. In the final chapter we present our conclusions of the study. We have found the main factors in a communication plan, which is most important for a storeowner. Which are the most important communication parts for the owner to focus on before he launches the store? The basic need of knowledge in social mediaDevelop a unique concept to differentiate yourselfUnderstand the nature of networks and relationshipsThe relevance of store layout and sensory marketing which is an important tool when you need renewal and develop your concept.

Teknik för en flerskiktadwebbapplikation

The report analyses if some common problems can be avoided by using modern technology. As a reference system ?Fartygsrapporteringssystemet? is used. It is an n-tier web application built with modern technology at time, 2003-2004. The aim is to examine whether ASP.Net MVC, Windows Communication Foundation, Workflow Foundation and SQL Server 2005 Service Broker can be used to create an n-tier web application which also communicate with other systems and facilitate automated testing.

<- Föregående sida 42 Nästa sida ->