Sök:

Sökresultat:

6272 Uppsatser om Business and Economics - Sida 24 av 419

Radisson SAS - Varför har deras företagskunder valt dem, och varför stannar de kvar

Purpose: The purpose of this essay is to study how the hotel chain Radisson SAS works with prolonged customer relations with their business clients, with other words the clients that have business agreements with them.Methods: This study will contain an inductive approach and qualitative methods. The qualitative research method is in the shape of a deep interview with the sales manager of Radisson SAS and qualitative interviews of chosen business clients to the hotel.Results: The results of this investigation show that business clients are controlled by what kind of agreements their company has.The companies sign agreements with hotels and hotel chains that are able to satisfy big parts of their needs, if not all of them.With the help of flexible solutions, a well known brand, and good relations, Radisson SAS has made sure that their business clients have prolonged their agreements.They are a global hotel chain near transports, and business clients feel secure with Radisson SAS..

Revisionsbolags överväganden vid nyrekrytering

Uppsatsen behandlar vilka överväganden KPMG och Grant Thornton gör vid rekrytering av nya medarbetare, i termer av interna krav, rekrytering och marknadsföring..

Oklarhet i rekrytering hos managementkonsultföretag ? ?Det är part of the game liksom?

Vi har formulerat två teser som visar effekten av hur MKF använder oklarheten i sin rekryteringsprocess. Den första tesen orsakar en ryktesspridning som gör att MKF får in ett stort antal ansökningar. Den andra tesen leder till att de inkomna ansökningarna håller en hög kvalité. Kombinationen av dessa två effekter gör att MKF får till stånd en mycket effektiv rekryteringsprocess..

"...och showen presenteras av..." - en studie om samarbetet event och dess sponsorer

Uppsatsen behandlar sponsorrelationens händelseförlopp ifrån eventets perspektiv. Ifrån matchning, via avtalsförhandling till aktivering av sponsorskapet. Hur eventets image, identitet påverkas av sponsorernas varumärke diskuteras.Det empiriska materialet har samlats in via semistrukturerade telefonintervjuer med respondenterna..

Kraftfullt påbörjat, väl genomfört? - en studie av en pågående förändringsprocess i Landskrona kommun

Trots att intentionerna med organisationsförändringen har många goda utgångspunkter kan den stöta på problem vid implementeringsfasen. Det har framkommit att meningsskiljaktigheter uppkommit till följd av rädsla för åsidosättande av personliga intressen och otydlig kommunikation. Även hanteringen av processen, skapandet av angelägenhetsmedvetande och tydliggörande av mål och visioner är faktorer som lett till att upplevelserna av förändringsarbetet skiljt sig åt..

Ingen rök utan eld - Handelseffekter av EU: s tobakspolitik

This thesis examines the impact that the Euoropean Agricultural Policy has had on the tobacco regime during the years from the start of the Common Market Organization for Tobacco in 1970 til the days of today. The Truman method has been employed to estimate the degree of change of trade creation or trade diversion on the domestic market and also on the worldmarket. From these facts an analysis has been made to investigate how and if a new reform of the CMOT will affect the European tobacco market. Through the CMOT, the European Commission has tried to rise the quality level and the prices of raw tobacco growing in Europe. The european market value for tobacco has been rising and a marginal grade of of trade creation within the union and a grade of trade diversion to third countries has been shown since the implementation of the tobacco regime.

Ägarstrukturens inverkan på kapitalstrukturen - En undersökning av industriföretag listade på Stockholmsbörsen

Undersökningen skapade inte underlag för att fastställa att samband mellan ägarstrukturen och kapitalstrukturen finns. Även då vi har resultat som stödjer tidigare forskning när det gäller ägarkoncentrationens inverkan på kapitalstrukturen så skall resultatet tolkas med viss försiktighet. Den enskilt största anledningen till detta är den stora resultatvariation som uppvisas beroende på val av mätmetod..

Tid i all oändlighet och förgänglighet. En studie av tidsanvändningen i Sverige sedan 1980-talet

This master thesis in economics discusses the time use of today as well as the observed trends in time use over the last 20 years in Sweden. This is done by analysing time-use and consumption data at the microeconomic level, i.e. by explaining individual behaviour given the economic assumption of a rational behaviour. We reach the conclusion that the value of time is an important explanatory variable concerning the rationality in that time is used differently by different individuals and in the changed use of time. Furthermore, other variables such as social norms and the process benefit of a certain activity, i.e.

An Entrepreneurial Approach to Marketing Research: Drugstores in Sweden?

The aim of this study is to understand the situation on the Swedish Market for Drugstores and a creation of a new approach to marketing research, based on the thesis? methodological proceeding. With the help of different methodological approaches and different theories the study's purpose will be solved in an uncommon, untraditional way..

"De små kejsarna" - en segmentbeskrivning av unga kineser i åldern 15-24 år

Genom främst psykografiska variabler kommer segmentet ?de små kejsarna, 15-24 års? nuvarande och framtida beteende och livsstil beskrivas ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Ansats kommer även att göras till att undersöka huruvida segmentet har berörts av den samhällsförändring som skett i Kina..

Aktievärdering - En empirisk undersökning med momentumstrategi under åren 2002-2011 på Stockholmsbörsen Large Cap

Sammanfattning Titel: Aktievärdering ? En empirisk undersökning med momentumstrategi under åren 2002-2011 på Stockholmsbörsen Large Cap. Författare: Fredrik Appelqvist och Åsa Nilsson Handledare: Anders Wrenne Institution: Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Utifrån ett investerarperspektiv är syftet med uppsatsen att undersöka om det varit möjligt att uppnå överavkastning på Stockholmsbörsen, Large Cap under åren 2002-2011. För att uppnå syftet använder vi oss av en momentumstrategi på medel-lång sikt, som menar att aktiemarknaden tenderar att behålla samma avkastningsmönster för perioder av nästkommande 3-12 månader. Syftet är också att undersöka om marknaden är effektiv i svag form. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats där vi utifrån befintliga teorier inom ämnet tagit fram en frågeställning. Utifrån frågeställningen har hypoteser testats och analyserats med empiri.

Oljeprischocker ? En studie på de svenska och brittiska aktiemarknaderna

ABSTRACT TITLE: Oil price shocks impact on the British and the Swedish stock markets SEMINAR DATE: 2007-06-07 COURSE: Bachelor thesis in Business Administration and Economics, 10 Swedish credits (15 ECTS) AUTHORS: Carl Hersaeus, Sven Piehl Trygg ADVISORS: Hossein Asgharian, Göran Andersson KEY WORDS: Dummy Variables, United Kingdom, Oil Price, OLS, Regressions, Stock Markets, and Sweden PURPOSE: The purpose of this paper is to study whether, and how, oil price shocks have an impact on British and Swedish stock markets. METHODOLOGY: Our paper is based on secondary data, focused on historical spot prices on Brent oil and stock indices from Sweden and UK. We construct dummy variables to register positive and negative disturbances in the oil price. Furthermore we try to find a relation between the price disturbances and the different stock indices. THEORY: We take off from earlier studies, which prove that there is a relation between oil prices and stock markets.

Ett eller flera affärssystem?

Huvudsyftet med denna uppsats är att ge en helhetsbild av fenomenet virtuell word-of-mouth. För att åstadkomma detta har vi delat in huvudsyftet i två delsyften där det första undersöker vad virtuell word-of-mouth innebär. Det andra delsyftet analyserar de områden som har betydelse för fenomenet och dess spridning, nämligen budskapet, individer och grupper samt Internetmiljöer.

Nytta, skada och kostnader vid screening för bröstcancer med mammografi

The efficacy of screening for breast cancer with mammography has been a subject of controversy during the last decades. However, the general opinion is now that screening reduces mortality in breast cancer (Zackrisson, 2006). It is nevertheless important to weigh the efficacy against the harm and costs associated with screening. Cost-utility and cost-effectiveness analysis of screening have generally failed to incorporate side effects such as anxiety and discomfort related to screening tests and the following diagnostic tests (Gyrd-Hansen, 2000). This study seeks to include such side effects in a cost-utility analysis.

När strategi blir design : Företags drivkrafter bakom grafiska profilbyten

Graphic profiles are a part of companies? brand expressions. The graphical values reflect the brand values the business wants to convey. They consist of different graphic elements such as logo, company sign, colour schemes, templates, rules, fonts, pictograms, formats and references to how different graphic elements should look, for example, business cards, signs and materials for websites. This thesis aims to examine why firms choose to replace their graphic profiles by studying their underlying motivations.

<- Föregående sida 24 Nästa sida ->