Sök:

Sökresultat:

8404 Uppsatser om Business administration - organization - Sida 31 av 561

E-faktura : Relationernas förändring mellan småföretag och storföretag vid införandet av EDI

This essay describes some factors that may effect small business survival in relation to becoming a supplier for bigger companies that may implement the use of EDI for electronic invoicing.The purpose of this study is to analyse and evaluate what impact may occur during the introduction of EDI between small and big business.Following on from the introduction of methods used in this study there will be a complete analysis made detailing results.From our research we have found that most small business have developed a professional working relationship between themselves and their clients.The adoption of EDI by big business has revolutionised the day to day dealings between both supplier and consumer in that EDI has empowered both chains to collaborate data in real time.In conclusion our research illustrates that in order for small business to survive the must implement EDI. The results of our study have shown that the introduction of EDI to both small and big business has had a positive outcome..

Supply Chain Optimization for Sourced Production

Abstract. Title: Supply Chain Optimization ? for Sourced Production. Authors: Patricia Möller and Andreas Paulsson. Tutors: Jan Eskil Hollen ? Business Developer, Lilleborg as, Orkla, Everth Larsson ? Department of Industrial Management and Logistics, Division of Engineering Logistics, Lund University, Carl-Henric Nilsson ? Department of Economics and Business Administration, School of economics and management, Lund University.

...och sedan skapade människan organisationen : En fallstudie av organisationskultur i en församling i Svenska kyrkan

AbstractThe purpose for writing this essay is to study the culture of kindness in the Church of Sweden, as the church constitutes as an idealistic organization (non-profit or voluntary organization).The focal point is on how such a culture affects the employees, and if any new componentsthat can amplify the concept can be distinguished.To do this a case study-design has been employed. The primary sources are qualitativeinterviews with six employees in a congregation in the Church of Sweden, and participantobservations on two different occasions at the same congregation.Theories of organizational sociology has been applied to the material, more specific Edgar HSchein?s definition of organizational culture and the concept of a culture of kindness (derivingfrom a report by the Swedish Work Environment Authority) as a specific part of the church?sorganizational culture.The conclusions we can make from our study is that a culture of kindness affect employees inboth a positive and a negative way. There are many expectations that come with working inthe Church of Sweden, and these do have an effect on the work performed. There is alsoevidence pointing to the fact that leadership can counteract the fear of conflicts that otherwiseis associated with the culture of kindness.

Framgångsdrivare hos företagsekonomiska institutioner - en komparativ studie

Syftet med denna studie är att undersöka och skapa förståelse för vilka framgångsdrivarna är för företagsekonomiska institutioner.För att kunna uppfylla syftet har vi tagit fram BEN-modellen. Modellen består av ett antal framgångsdrivare som kan leda till konkurrensfördelar samt bestående konkurrensfördelar för en företagsekonomisk institution. Dessa leder i sin tur till framgång, något som vi själva definierat med fyra olika mätbara variabler; söktryck, genomströmning av studenter, ställning i arbetslivet samt forskningsproduktivitet.Studien har genomförts på tre olika företagsekonomiska instituitioner där intervjuer och samtal genomförts med personer i ledande befattning på respektive institution. Som komplement till intervjuerna har empiriskt material insamlats i form av statistik för att kunna utröna hur framgångsrika de är enligt BEN-modellen.Studien visar att ambition och entreprenörsskap är två viktiga framgångsdrivare. Dessa två drivare kan en institution erhålla genom finansiella resurser.

En fallstudie inom en organisation av Security Operations Center (SOC): Utmaningar och utforskning av Agil och Traditionell metodik : A Case Study in a Security Operations Center (SOC) Organization: Challenges and exploration of Agile and Traditional Meth

This study focuses on a specific organization of a Security Operations Center (SOC) as a case studyto first identify specific challenges related to the work process, preceding with identifying whichprinciples from various process models, such as agile and traditional methodologies from softwaredevelopment companies, can be implemented. Initially, the study presents relevant research on agile and traditional process models as well asresearch on SOC. Subsequently, six semi-structured interviews are planned and conducted withemployees within a specific SOC-type organization to identify the current work process and thechallenges affecting the organization?s work process. The results of this study indicate a description of the current work process in the organization aswell as a variety of challenges related to technical and organizational issues.

Revisorsyrket i förändring

Changes in the society engender changes in the practice of the auditor profession. Stricter laws, more detailed recommendations, and demands from the auditor?s clients have increased. The auditor constitutes a profession and therefore it is important that there is a trust since the auditor is the one that certifies the quality of the company?s economical information.

Investeringsbedömning av gruvprojekt

Syftet med uppsatsen är att bidra till kunskap kring investeringsbedömning av gruvprojekt och dess komplexitet samt främja diskussionen på vetenskaplig nivå kring ämnet. För att uppnå syftet tillämpas ett kvalitativt angreppssätt i form av kvalitativa intervjuer med sju gruvföretag. Slutsatsen av studien är att DCF-metoderna är de mest använda investeringsbedömningsmetoderna för gruvprojekt. Dessa kompletteras oftast med känslighets- och scenarioanalys för att ta hänsyn till risk. Metoden reala optioner tillämpas under mycket begränsade former..

Bredbandstjänsternas framtid - En fallstudie av Sydkraft Bredband

Vi fann att hushållen i Norrköping har nytta av flertalet tjänster som i framtiden kan komma att erbjudas via Stadsnet.com. Dock är det är svårt att ta betalt för tjänster som tidigare erbjudits gratis via Internet. Vi ser också att Stadsnet.com som nätverk ger kunden ett mervärde om det i framtiden fortsätter att växa, med både fler bredbandsanvändare och fler Service Providers. I undersökningen med Service Providers fann vi att de intervjuade företagen vill använda sig av portaler så som Stadsnet.com istället för att driva egna portaler..

Relationen mellan ledare och medarbetare i en decentraliserad organisation. : Hur tar den sig uttryck i en LSS-enhet

We have completed our investigation on a LSS organization located in Västra Götalandsregionen. This organization has four leaders who has responsibility for multiple devices but do not have any physical contact daily. We have seen that organizations constantly living in some kind of change, which means that organizations are becoming more decentralized. This decentralization affects leaders' way of working in the organization, because the employees are geographically dispersed in the municipality. Our survey shows that the physical meetings between managers and employees are an important factor in creating a motivated team.

Kunskapsdelning i byggbranschen : Delningsprocessen i Skanskas projektorganisation

Introduction     Knowledge has come to be an increasingly important factor for both individuals in the labor market and companies in competition. When a person leaves an organization the knowledge often follows, and a knowledge gap is created. When knowledge is shared within an organization, the individual?s knowledge is available for all members of the organization. Knowledge can thus be converted from human capital to structural capital.

Mål- och resultatstyrning i den kommunala versamheten

Syftet med uppsatsen är att bidra till kunskapsbildning kring mål- och resultatstyrning i offentlig versamhet och fe en inblick i de problem som kan kopplas till styrmodellen. Vi har gjort en studie där vi har intervjuat politiker och ledande tjänstemän inom en kommun. Vi har tolkat respondenternas svar, sammanställt empirin och dragit slutsatser utifrån vår analys av aktuell mål- och resultatstyrningsteori i ett spänningsfält med olika intressen och behov. Mål- och resultatstyrningen i den kommunala vård- och omsorgsversamheten används i ett spänningsområde mellan ideologi, ekonomi och kultur. Det är en utmaning att få styrmodellen att fungera optimalt i en sådan komplex organisation..

Lönar det sig att arrangera tävlingar för bästa uppsats och affärsidé?

Purpose: The purpose with this paper is to get a deeper understanding for prizes and awards as a marketing tool and phenomena. Further we want companies/organizations that use this should be able to make better decisions concerning marketing towards students. Maybe they will get better results on the basis of our investigations. Method: We used the qualitative method when we did the interview that was also non-standardized. The survey was quantitative, and the case study comprises both qualitative and quantitative method. Conclusion: Companies/organizations that arrange this type of competitions have to look over their marketing of the competition.

Förändring av ledarstilar - med fokus på coachning

Problem Då uppfattningarna går isär om vilken ledarstilar som finns och vilken roll de spelar i en organisation så tittar vi på hur ledarstilarna har uppkommit och förändrats, med en fokus på coachning. Fanns coachning tidigare än vad teorierna säger? Vilken betydelse spelar coachningen och hur har den utvecklats över tiden? Syfte Syftet med uppsatsen är att titta på förändringarna som ledarstilarna har genomgått över tiden, där vi fokuserar på coachningen. Vilka slutsatser kan man dra beroende på om stilarna har funnits tidigare än de uppdagats i teorin? Kan vi se mönster genom att titta längre tillbaka i tiden och vilken roll spelade coachningen? Genom att titta bakåt i tiden kan vi också se hur samhället har uppfattat ledarstilarna. Metod Uppsatsen bygger på studier av tre filmer som representerar olika tidsperioder.

Vänskapshot : - en följd av ett långvarigt samarbete mellan en revisor och ett litet ägarlett bolag?

This is a bachelor essay in business and administration with concentration in accounting. The purpose of the essay is to describe and analyse how an auditor, who has had a close cooperation with a small owner-led company in several years, can obstruct the specific familiarity-threat and if it appears, secure that it does not affect the independence of the auditor.The conclusion of this essay contains two models which intend to describe how an auditor, as a suggestion, can obstruct the specific friendship-threat and if it appears secure the independence of the auditor..

Prestationsmätning ur ett kostnadsledarstrategiskt perspektiv : En fallstudie på Gekås Ullared AB

Bachelor thesis, Business Administration and Economics Programme, School of Business and Economics at Linnaeus University in Va?xjo?.Spring of 2015 Title: Performance measurement from a cost leadership perspective - A case study on Gekås.Authors: Adrienn Csiszer, Hannah Lundberg & Helena WennerströmTutor: Eva GustavssonExaminer: Karin Jonnergård Keywords: Performance measurement, Performance measurement systems, Generic strategy, Cost leadership strategy, Financial and non-financial measurements. Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a clear cost leadership strategy chooses to work with performance measurements, with a view to comparing a practical example to theorethical approaches. Methodology: The method chosen for this paper is a case study on Gekås AB. The presented data were collected through interviews conducted with four employees on Gekås. Conclusion: The study concludes that for a business with cost leadership strategy the financial measurements are more important than non-financial meausurements. For Gekås it is important to keep the performance measurement simple and understandable for the employees. They only use three measurements (sales, hours and sales per hour) in planning and in evaluation.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->