Sök:

Sökresultat:

8016 Uppsatser om Business administration - marketing - Sida 26 av 535

Positiva emotioner i marknadsföringen av kollektivtrafik

On the behalf of the European commission suggestions were made on how to increase the usage of public transportation in cities in Europe. A suggestion on how to make public transportation more popular was to use more emotions when marketing public transportation. However, according to theory emotional marketing is best suited for products that have a more hedonic character which public transportation does not usually have. The aim of this report was to investigate if emotional marketing could have a more positive effect on the attitude toward public transportation than less emotional marketing. Ads for the metro in Stockholm were made and it was tested to what degree they conveyed positive emotions.

Att blogga biblioteket - en kvalitativ undersökning om marknadsföring av folkbibliotek via bloggar

The aim of this Master's thesis is to examine how blogs are used by public libraries for marketing purposes, and how librarians who blog perceive their blog as a marketing tool. The thesis is based on a qualitative study conducted using asynchronous e-mail interviews with librarians representing eleven different library blogs. The theoretical framework and concepts are taken from marketing theory, including Kotler's marketing mix, relationship marketing, and theories on the marketing of non-profit organisations, knowledge organizations, the Internet, and blogs. Our results and analysis reveal that libraries use blogs because they are an easy tool to use, they represent a new way to inform users about the library, they are a way to improve contact with the users and a way to reach potential users. According to the librarians we interviewed, blogs can be used to market libraries in a number of different ways: by disseminating information on the library and its various media and events, by providing a forum to demonstrate the skills of the librarians, and as a way of changing the image of the library.

Finansieringsalternativ för småföretag

Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur småföretag ser på sin finansiering. Metod: Kvalitativa intervjuer på åtta småföretag i Ronnebytrakten. Slutsatser: Resultatet av intervjuerna indikerade på att valet av finansieringsmetod berodde främst på anskaffningskostnaden, inte på kapitalkostnaden i verksamheten. Intervjuerna indikerade även på att småföretagen i finansieringsfrågor tänkte i likviditetstermer i större utsträckning än i expansionstermer.

Att blogga om hus : En studie om hur mäklare använder sociala medier

This is a study about how realtors or estate agents market their services in social media. Social media is an upcoming channel in marketing and is becoming more important every day. The user generated content on internet is a new way of communication where companies don?t have to be considered as soulless, if companies use it correctly. This study investigates estate agents efforts to market their services in these channels and how they do it.

Miljömärkningar på inredningsprodukter

Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.

Bushadministrationens syn på internationellt samarbete och internationell rätt samt politisk-teoretiska tanketraditioners inverkan på administrationens utrikespolitik

Essay in Political Science, Advanced Course, by Christoffer Hagström?The Bush Administration´s view on international cooperation and internationallaw and political-theoretical traditions influence on the administration´s foreignpolicy?Supervisor: Jan OlssonThe purpose of this paper is to analyze the American foreign policy, particularly with regard tointernational cooperation and international law. The two following research-questions are used inorder to fulfil the purpose: (1) what is the Bush-administrations´s view of of the place forinternational cooperation and international law in American foreign policy?, and (2) how does theadministration´s foreign policy correspond to dominant political-theoretical thought-traditions? Thetraditions used are: liberalism, realism and neoconservatism. The sources of the study mostlyinclude literature and policy-documents.

Sjukhusets driftsform - ekonomistyrning ur fotfolkets perspektiv

En jämförelse mellan bolagiserade sjukhus och förvaltningssjukhus angående arbetets innehåll, arbetsglädje, möjlighet att ta ansvar och uttrycka sin kreativitet. Även om delaktigheten i arbetet påverkas och om stoltheten förändras vid byte av driftsform eller sammanslagning av sjukhus..

Normskapande processer i rekryteringsförfarandet

Genom att diskutera anställningsprocessen, ämnar studien att belysa och skapa förståelse för hur normer skapas och återskapas. Normer skapas och återskapas i ett interagerande människor emellan. Författarna fann att stereotypa föreställningar,homosocialitet, makt och socialisation är aspekter som påverkar hur normer konstrueras och rekonstrueras i rekryteringsprocessen..

Kunskapsdelning - individens upplevelser av barriärer för kunskapsdelning

Syftet är att undersöka individers upplevelser av barriärer mot kunskapsdelning inom organisationer som använder extern arbetskraft i jämförelse med organisationer som ej använder extern arbetskraft. I denna uppsats har en hermeneutisk ansats använts för att studera individers upplevelser av barriärer mot kunskapsdelning. Respondenterna som deltagit i studien var från fyra olika organisationer där två av organisationerna använde sig av extern arbetskraft medan två endast använde sig av ordinarie personal. Vi utförde både intervjuer och enkätundersökningar på organisationer med extern personal och organisationer med bara ordinarie personal. Resultatet från vår studie visar att de upplevda barriärerna mot kunskapsdelning i vissa lägen skiljer sig åt mellan ordinarie- och extern personal. Det har rått konsensus bland de studerade organisationerna om att tidsbrist är den främsta barriären mot kunskapsdelning mellan ordinarie personal och extern personal, vilket har visat sig främst bero på den externa personalens korta anställning. Även bland ordinarie personal är det främst tidsbrist som upplevs som den främsta barriären mot kunskapsdelning.

Motivation & Prestation - En fallstudie hos kunskapsföretaget Ernst & Yound

Vi har studerat hur företagsledningen i ett professionellt tjänsteföretag motiverar sina anställda till högre arbetsprestationer. Motiverar ledningen de anställda i förhållande till den arbetsgrupp de tillhör på företaget? Studien genomfördes genom en fallstudie hos ett kunskapsintensivt företag med hjälp av en kvalitativ metod..

Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering

Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.

ÄTA-arbeten på Trafikverket

?ÄTA-work? (Changes, Supplementary and Retiring works) is more or less common in all construction projects whether it is about houses, roads or railways, in the planning stage, or in the construction stage. For the Swedish Transport Administration, which is the largest purchaser of infrastructure in Sweden, ÄTA-work is a hotter topic than ever.Economists and managers want to draw conclusions on the projects share ÄTA-work, while the project manager is concerned about whether it is possible to draw any conclusions at all as each project is unique in itself and has its own merits. There is a big variation in the amount of ÄTA-work in different geographic districts in the Swedish Transport Administration.This study shows that the Swedish Transport Administration does not have a unanimous approach regarding the management of ?ÄTA-work?.

Emotioner och marknadsföring : en studie om parfymannonser

Reaching out with a specific message to consumers is the idea of marketing. Advertising is among the most common elements when it comes to marketing a product or a service. There are various ways to provide marketing with a message. A relatively new way that has become larger in marketing is to provide marketing with emotions. It has been shown in several studies that emotions can have a direct or an indirect effect such as ad-attitude and brand-attitude, and that is what our essay is about.

?Det gäller att hänga på?- en studie om marknadsföring av folkbibliotek via sociala medier

The purpose of this bachelor thesis is to examine how public libraries use socialmedia for marketing purposes, and what librarians think about this. My focus of this thesislies on what librarians think about marketing of libraries through social media and if theythink that marketing through social media can create a better relationship between the libraryand its users. The questions I wanted to answer were:? Libraries using social media, for what purpose do they use them? ? Do the libraries choose to use social media to market their organization? Why? ? What attitudes exist among librarians about marketing through social media?The theoretical framework for this thesis is Evert Gummessons model off Relationshipmarketing and the process of Internet marketing, which both are based on relationalperspective. The methodology used for this study was structured interviews.

USA: s militära intervention i Irak : En studie av hur Bushadministrationens agerande överensstämmer med FN stadgan

AbstractUniversity of Växjö, School of Social SciencesCourse: POC 536, Political Science 41-60Title: The U.S. military intervention in Iraq ? A study of how the intervention corresponds with the UN CharterAuthors: Andreas Malmgren & Johan SchneiderSupervisor: Lennart BergfeldtDate: 2006-09-26The aim of this essay is through a qualitative literature study examine the main arguments of the Bush administration to justify a military intervention in Iraq. The theories used to explain the actions of the U.S. are system level analysis, hegemonism and realism while the UN Charter will be applied as a normative theory.

<- Föregående sida 26 Nästa sida ->