
Sökresultat:
1267 Uppsatser om Bush administration - Sida 4 av 85
Kommunikationsproblem kring marknadsföring ? En studie angående kommunikationsproblem mellan rådgivare och företagare.
Syfte: Genom att genomföra en studie angående vilka råd i marknadsföring som
ges av rådgivare och vilka råd i marknadsföring som småföretagare får vill vi
ta reda på vilka kommunikationsproblem i informationssyfte som existerar i en
dialog kring marknadsföring mellan nystartande rådgivare och småföretagare.
Metod: Vi har använt oss av den kvalitativa metoden med ostrukturerade
personliga intervjuer. Vi har intervjuat fyra rådgivare och sex företagare.
Slutsatser: Den skilda synen på marknadsföring mellan rådgivarna och
företagarna orsakar kommunikationsproblem mellan de båda aktörerna.
Kommunikationsproblemen beror till stor del på de olika kunskapsnivåerna..
Förutsättningar för utbildning : En kvalitativ fältstudie på två skolor i Ghana
In today's social work there is an ambition to work evidence-based in order to improve quality and competency in business. This study is made in a disability administration which has introduced a common approach towards users for all employees. The approach is called low arousal approach. The purpose of the study is to investigate how a method takes hold and implements within an organization. The empirical data is analyzed by theories of professionalization, idea dissemination and translation.
ÄTA-arbeten på Trafikverket
?ÄTA-work? (Changes, Supplementary and Retiring works) is more or less common in all construction projects whether it is about houses, roads or railways, in the planning stage, or in the construction stage. For the Swedish Transport Administration, which is the largest purchaser of infrastructure in Sweden, ÄTA-work is a hotter topic than ever.Economists and managers want to draw conclusions on the projects share ÄTA-work, while the project manager is concerned about whether it is possible to draw any conclusions at all as each project is unique in itself and has its own merits. There is a big variation in the amount of ÄTA-work in different geographic districts in the Swedish Transport Administration.This study shows that the Swedish Transport Administration does not have a unanimous approach regarding the management of ?ÄTA-work?.
Vilka strategiska åtgärder krävs av 3G-mobiloperatörerna för att locka till sig konsumenter?
Genom en enkätundersökning till konsumenter har vi kommit fram till att det är
lägre kostnader, bättre information och bättre täckning som är de optimala
faktorerna för 3G-operatörerna att kunna locka till sig fler konsumenter. .
Lean Administration i tillverkande företag
AbstraktTitel: Lean Administration ? i tillverkande företagNivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Jolin SjögrenHandledare: Stig SörlingDatum: Maj 2012Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse för vad som krävs vid en implementering av Lean Administration och vilka verktyg som kan användas.Metod: Studien är skriven utifrån en tolkande tradition. Teorin har samlats in från litteratur, vetenskapliga teorier samt en kurs inom ämnet Lean Administration. Vidare har sex intervjuer genomförts, fyra personliga intervjuer på ett fallföretag samt två e-postintervjuer. Den empiriska undersökningen analyserades tillsammans med den teoretiska referensramen för att urskilja likheter och olikheter.Resultat & slutsats: Min studie visar att det är viktigt att Lean Administration efterfrågas av chefer på olika nivåer för att få fäste i företaget.
Första linjens chefer, administration och New Public Management : En studie av New Public Managements inverkan på första linjens chefers administrativa arbete i vården
Title: First line management, administration and New Public Management Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration, 15hp.Author: Patrik Jansson & Victor HolmlundSupervisor: Pär Vilhelmson, Kristina Mickelsson & Elena AhmadiDate: 2015 - May Aim: The purpose of this study is to increase the understanding of how first line management in public organizations is effected by New Public Management related reforms and how they handle related administrative tasks. Method: The study is based on a deductive and qualitative methodology. We conducted 10 semi-structured interviews with first line managers in Swedish public healthcare organizations. A result is reached by a thematically constructed analysis were citations are presented and analyzed. Result & Conclusions: The study shows through the model that has been used that first line managers are highly affected by administrative tasks that can be linked to New Public Management. The participant managers see these related tasks as important for the organizations and natural in their profession. Contribution of the thesis: The study contributes with an increased understanding of the managing of first line managers and how it is affected by New Public Management related administration through a perspective that is lacking in previous research. The new perspective gives a nuanced view of the manager?s role as administrators and gives rise to suggestions of future research. Key words: New Public Management, Administration, First Line Managers, Healthcare..
Vårdcentralschefers perspektiv på distriktssköterskors förskrivningsrätt
Background: In 1994 came the general prescription law in force for the district nurses with specific training in pharmacology and pathology in Sweden. According to The National Board of Health and Welfare from 2004 follow-up of the use of the prescription law revealed that nearly half of the district nurses used their prescription once a week. According to previous research the district nurses and patients were positive to the district nurses administration of prescriptions. Doctors, contrariwise, were not as favorable to the district nurses administration of prescriptions. The responsibility of the heads of the health centers is to promote the district nurses to prescribe and make sure that it works in a satisfactory manner.
Implementation av ett Content Management System
Under de senaste åren har webbplatser blivit allt mer komplexa och informationen som ska visas och hanteras allt större. För att underlätta hantering och administration av dessa system har många CMS-system vuxit fram. Dessa system kan skilja sig mycket beträffande pris och funktionalitet, allt från mindre open source system till stora komplexa kommersiellt drivna system. Detta arbete bygger på att skräddarsy ett CMS-system för administration och hantering av innehåll på diverse artist sidor, som hanteras av ett medieföretag. Systemet använder tekniker som JavaScript, PHP, MySQL som grund för dess uppbyggnad.
Argument för och emot privat sjukvård
Title: Argument in favour of and against private health care ? A scenario for
a future health care with a possibly new Government
Authors: Jessica Andersson, Nina Gunnarsson
Supervisor: Thomas Danborg
Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology
Course: Bachelor?s thesis in Business Administration, 10 credits
Purpose: To describe the problem with privatizing of the health care by analyse
the arguments in favour of and against private health care and describe a
scenario about a future health care with a possibly new Government.
Method: Qualitative Grounded theory method, categorizing secondary
facts in order to get the complete picture.
Results: The market for private health care will increase by a possibly new
Government.
BL Administration ? ett komplett ekonomisystem?
Syfte: Denna uppsats har som syfte att göra en enkätundersökning bland befintliga kunder hos Björn Lundén Information AB på uppdrag av företaget själva. De vill veta mera om hur kunderna arbetar i programmet BLA Administration. Syftet med arbetet är att undersöka: Hur används programmet BL Administration?Är några avsnitt krångligare än andra?Hur lätt är det att hitta information om man stöter på svårigheter?Hur används hjälpfunktionerna i programmet?Finns det några funktioner i programmet som går att utveckla? Metod: För att utföra studien har dessa tillvägagångssätt använts: LitteraturstudieEnkätunderökningBearbetning och analys av enkätsvaren Resultat & Slutsats: De viktigaste slutsatserna är följande: BL Administration kan anses vara ett användarvänligt program.Användarna av BL Administration är i stor utsträckning medvetna om de olika funktioner och hjälpmedel som finns att tillgå.Användarna tar inte hjälp av de olika hjälpmedlen i lika stor utsträckning. Björn Lundén Information AB bör informera användarna om de många fördelar som finns att hämta hos hjälpmedlen.Många användare lämnar bort sitt bokslutsarbete på grund av osäkerhet hos dem själva. Förslag till fortsatt forskning: Ytterligare enkätundersökning med förbättrad utformning av enkätfrågor för att få djupare och mer utförliga svar.Att genomföra en studie om var kunskapsnivån på användarna av BL Administration ligger.
Bonussystemets konstruktion
Bonusen på vårt fallföretag har inte bara konstruerats för måluppfyllelse och
styrhjälpmedel av företagsledningen, utan har även införts för ett strategiskt
tänkande på företaget. Bonusen har medverkat till att de anställdas motivation
att utbilda och förnya sin kunskapsbank har ökat. Vi kan säga att företagets
bonussystem direkt är kopplat till företagets strategiska målsättning.
Att möta omvärldens krav : Om implementering av Lågaffektivt bemötande i en förvaltning för funktionsstöd
In today's social work there is an ambition to work evidence-based in order to improve quality and competency in business. This study is made in a disability administration which has introduced a common approach towards users for all employees. The approach is called low arousal approach. The purpose of the study is to investigate how a method takes hold and implements within an organization. The empirical data is analyzed by theories of professionalization, idea dissemination and translation.
Vård & Omsorg - Mer än ett jobb? : En undersökning av hur väl vård- och omsorgsförvaltningens kampanj lyckats - enligt teori och empiri
Today?s society has become a society of information were communication has become more important to manage, both for companies and for the person as an individual. If you want your message to be successful you have to plan your communication and also evaluate the result. The administration of health and care in Karlstad had already planned and performed an information campaign, ?Vård & omsorg ? Mer än ett jobb? (translation ?Health & care ? More than a job?), and therefore we got the assignment to investigate the rate of success.The investigation is based on both theory and empiric.
Från kraftvärme till energikombinat : En fallstudie av kraftvärmeverket i Sala
In 1997, the Swedish parliament adopted a decision on Vision Zero (nollvision) in the road and transport system. Vision Zero means that no one should be killed or seriously injured in traffic accidents in the road transport system (Prop. 2003/04: 160). For the Transport Administration in Sweden (Trafikverket), this means increased demands on security and signage at road work sites around the country. This in turn means increased demands on the contractors that carry out road work for the Transport Administration.
Internal Communication Approach : En empirisk undersökning av de interna kommunikationskanalerna på ICA Butiksadministration
Title: Internal Communication Approach ? A study of the internal communication-channels of the ICA Administration. Background: The ICA Administration is in the process of generating an organizational change with the purpose of improving their external communication. The internal communication, on the other hand, has been put aside and is missing guidelines at the present. Since the ICA Administration does not know how the staff uses the internal communication-channels they cannot optimize nor develop them. As the literature shows, it is important to choose the channel that is most appropriate for the type of information that it is meant to communicate. Choosing the wrong channel, or using it wrongly, can bring problems consisting of the staff experiencing to receive less information than needed in their daily work. Purpose: The purpose of this thesis is to explore and describe the internal communication between the employees of the ICA Administration from the existing communication-channels and their usage. Method: Through the initial interviews with the staff, the internal communication-channels of the ICA Administration were determined.