Sök:

Sökresultat:

576 Uppsatser om Brandsäkert glas - Sida 13 av 39

Materialundersökning för smÄ hushÄllsprodukter

SAMMANFATTNINGDetta examensarbete Àr baserat pÄ en uppgift frÄn Small Domestic Appliances (smÄhushÄllsprodukter) pÄ Electrolux. Arbetet har handlat om att fÄ in mer naturliga materialmed ?premium? kÀnsla i deras produkter, annat Àn plast och rostfritt stÄl.Materialundersökningen har inkluderat: glas, trÀ, keramik och dekorativa tillÀmpningarför metall och plast. Hur en anvÀndare upplever ett material har ocksÄ undersökts.Information har samlats in i tvÄ undersökningar; en om trender, marknad ochkonkurrenter samt en om material, leverantörer, tillverknings- och ytbehandlingsmetoder.Tre subjektiva test har gjorts pÄ taktilitet för att fÄ reda pÄ hur vissa material upplevs avanvÀndare. Testerna utfördes med hjÀlp av materialprover, frÄgeformulÀr ochtestpersoner.Ett objektivt test pÄ friktion utfördes ocksÄ dÀr friktionskoefficienten mellan ett materialsyta och fingertopparna rÀknades ut.

MPA (Medical Phone Application)

SAMMANFATTNINGDetta examensarbete Àr baserat pÄ en uppgift frÄn Small Domestic Appliances (smÄhushÄllsprodukter) pÄ Electrolux. Arbetet har handlat om att fÄ in mer naturliga materialmed ?premium? kÀnsla i deras produkter, annat Àn plast och rostfritt stÄl.Materialundersökningen har inkluderat: glas, trÀ, keramik och dekorativa tillÀmpningarför metall och plast. Hur en anvÀndare upplever ett material har ocksÄ undersökts.Information har samlats in i tvÄ undersökningar; en om trender, marknad ochkonkurrenter samt en om material, leverantörer, tillverknings- och ytbehandlingsmetoder.Tre subjektiva test har gjorts pÄ taktilitet för att fÄ reda pÄ hur vissa material upplevs avanvÀndare. Testerna utfördes med hjÀlp av materialprover, frÄgeformulÀr ochtestpersoner.Ett objektivt test pÄ friktion utfördes ocksÄ dÀr friktionskoefficienten mellan ett materialsyta och fingertopparna rÀknades ut.

Dro?mmar : att na? fram till publiken med ka?nsla och budskap

Tack vare mitt intresse fo?r livemusik och den magi som kan skapas i kontakten mellan artister och publik har jag i det har examensarbetet genomfo?rt tva? musikproduktioner, i konsertform, som handlar om dro?mmar. Mitt syfte med dessa musikproduktioner har prima?rt varit att underso?ka hur man som artist, genom musik och interfolierade mellanpartier - alltsa? den verbala kommunikationen mellan la?tar under en konsert som kommunikationsmedel, na?r ut till sin publik. De tva? musikproduktioner som jag genomfo?rt och som utgo?r mitt examensarbetes praktiska del har sin utga?ngspunkt i ett manus som jag skrev och en given la?tlista.

Konsumentbaserat VarumÀrkeskapital -Egna VarumÀrken och Traditionella VarumÀrken, en jÀmförande studie i dagligvaruhandeln

VÄrt syfte Àr att skapa en ökad förstÄelse för EVM och deras styrka i svensk dagligvaruhandel i egenskap av varumÀrkeskapital. VÄrt syfte Àr ocksÄ att undersöka hur starka EVM Àr relativt traditionella varumÀrken samt utreda om de generella dimensioner som konsumentbaserat varumÀrkeskapital anses bestÄ av Àr relevanta för tvÀttmedel i dagligvaruhandeln. Vi har anvÀnt en redan operationell modell för konsumentbaserat varumÀrkeskapital utformad för traditionella varumÀrken och applicerat denna pÄ egna varumÀrken. Genom kvantitativ metod, i form av 97 enkÀtundersökningar har vi testat den operationella modellens relevans samt jÀmfört styrkan av EVM mot den av traditionella varumÀrken. VÄr undersökning visar att Skona, ICA: s egna varumÀrke, har skapat ett starkt konsumentbaserat varumÀrkeskapital.

Resultatet av Formatet- En kvantitativ studie om butiksformats pÄverkan pÄ en konsuments beteende och attityd

Today's consumer society has led to never-ending choices in terms of brands, products and prices in an endless variety of shops. The retail industry is a very complex industry that includes many different types of sales channels and many different types of products. A consequence of this trend is that brand owners today face difficulties in understanding how their products are being evaluated and difficulties in knowing which final cause that make a consumer willing to by their product is hard to figure out. The industry is very diversified, which means that for a company to really understand their position and their role on the market it requires that the company put a lot of effort and also a lot of money in the process of trying to figure it out. We will with this paper try to explain a small piece of that understanding and we hope to get results, which contribute to the further research in this area.

Det lilla modevarumÀrkets möjligheter pÄ internet- Ur ett brand management perspektiv

Internets framkomst medför nya utmaningar för företags kommunikation ochvarumÀrkesbyggande pÄ grund av den höga informationstillgÀngligheten. Transparensen pÄinternet innebÀr att företag inte har i samma kontroll av sin kommunikation, utankonsumenterna har större makt och sÄledes pÄverkar hur ett företags varumÀrke uppfattas avkonsumenter. Digitaliseringen medför dock Àven möjligheter för smÄ modevarumÀrken medbegrÀnsade resurser att aktivt arbeta med sin marknadskommunikation och att bygga sinavarumÀrken genom sina hemsidor och facebook. Studien syftar till att ge förstÄelse för hurunga och smÄ modevarumÀrken anvÀnder sig av internet för att bygga upp sitt varumÀrke ochvilka möjligheter internet förser för företagen i sitt varumÀrkesbyggande. Studien har enkvalitativ approach dÀr en semistrukturerad observationsstudie genomförts pÄ tremodeföretag, dÀrtill har tvÄ semistrukturerade intervjuer gjorts med 2 av företagen.

Ju mer man övar desto mer tur har man : Om lÀroprocesser och framförande av klassiska musikstycken

Min underso?kning syftar till att underso?ka vilka strategier klassiska musiker anva?nder i la?roprocessen av klassiska musikstycken sa? att det konstna?rliga uttrycket fa?r de ba?sta fo?rutsa?ttningarna, stycket i sluta?ndan ka?nns sa? sa?kert som mo?jligt vid ett framtra?dande och inla?rningsprocessen ga?r sa? snabbt som mo?jligt.Bakgrunden beskriver minnets funktioner i just detta sammanhang. Det handlar om hur minnet fungerar allma?nt men ocksa? specifikt inom omra?det musik, betydelsen av fo?rkunskaper na?r vi spelar instrument och la?r oss musikstycken samt hur stress, press och nervositet pa?verkar minne och musicerande. Jag beskriver och analyserar a?ven fyra minnessystem som anva?nds i la?roprocesser i samband med instudering av musikstycken.Underso?kningen besta?r av tre intervjuer med professionella klassiska gitarrister tillika gitarrpedagoger, som ger sin bild av o?vning, instudering, minnesluckor, framfo?rande med mera.

Gregorius : Bengt Ohlssons roman Gregorius i dialog med Hjalmar Söderbergs Doktor Glas

This thesis is about the interaction between composition, notation and interpretation and what occurs between the fields with an extended notation.The purpose of my thesis is to examine the possibilities tothoroughly describe and map the sounding samples through composition prototypes.The thesis has a qualitative approach, and the empirical material consists of different documents about notation and from interviews with musicians and students about the instruments used in the thesis.It also consists of 17 compositions recorded at Örebro University School of Music as an appendix.The analysis shows that the context in which the symbols are found, play an important role in performing them. It also shows that the performers are rooted in a traditional way of performing..

Teknik och barnböcker : hur kan tekniska system synliggöras genom sagoberÀttande

SAMMANFATTNINGDetta examensarbete Àr baserat pÄ en uppgift frÄn Small Domestic Appliances (smÄhushÄllsprodukter) pÄ Electrolux. Arbetet har handlat om att fÄ in mer naturliga materialmed ?premium? kÀnsla i deras produkter, annat Àn plast och rostfritt stÄl.Materialundersökningen har inkluderat: glas, trÀ, keramik och dekorativa tillÀmpningarför metall och plast. Hur en anvÀndare upplever ett material har ocksÄ undersökts.Information har samlats in i tvÄ undersökningar; en om trender, marknad ochkonkurrenter samt en om material, leverantörer, tillverknings- och ytbehandlingsmetoder.Tre subjektiva test har gjorts pÄ taktilitet för att fÄ reda pÄ hur vissa material upplevs avanvÀndare. Testerna utfördes med hjÀlp av materialprover, frÄgeformulÀr ochtestpersoner.Ett objektivt test pÄ friktion utfördes ocksÄ dÀr friktionskoefficienten mellan ett materialsyta och fingertopparna rÀknades ut.

ATT VARA ELLER ICKE VARA? - En studie om effekter av kongruensnivÄ mellan personalklÀdsel och varumÀrket

Many companies have a specific dress code in the workplace. In some companies, the code is not very extensive, while other companies have uniform requirements. What is little understood however, is what effect different staff clothing might have on consumer response in terms of satisfaction, purchase intent, attitude, interest and so on. Some limited research has shown how different levels of congruence between individuals in their marketing, and the brand they are representing, can affect customers. To avoid any wrong focus in marketing it is key to understand the knowledge gap on the potential impact the personnel in the store have on its customers.

Den övertygande reklamen? : En analys av Pripps BlÄ och Norrlands Gulds reklambilder

Modern societies are generally becoming increasingly capitalist in nature and economies of these societies are thus likely to become more focused on consumer consumption. Advertising plays a vital role in contemporary society where we, as consumers and citizens, are surrounded by it everywhere we look and everywhere we go. This puts pressure on advertisers to become more creative and to explore new ways of marketing their products and services in an already saturated environment. We believe that the added pressure and the already established role of marketing in society make advertisements an interesting and telling object for analysis. This is particularly the case with regards to the concept of selling and marketing products that have qualities that are known to be less than beneficial for our health.This paper analyzes four commercial advertisements marketing beer; a product that we argue has qualities that can be seen as potentially bad for the health of individuals and for societies.

En deal om dagen - En kvantitativ studie om hur konsumenter uppfattar varuma rken som promotas genom dagliga deals

The relatively new phenomenon of daily deals has had an amazing explosion of growth during recent years. The concept relies on offering deeply discounted products and services that a number of customers must buy in order to acquire this discounted service. Companies spend valuable resources on marketing to get customers but the effects of daily deals on the brand do not have empirical evidence. What is the customers' attitude towards companies that communicate through daily deals How is their intention to buy from that company affected This is what is the main purpose of this study. To examine how customers perceive a company, in terms of attitude toward the brand and buying intentions, when the company markets through daily deals compared to more traditional promotion.

VarumÀrkesvÀrdering av företag

AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. It used several different methodsbefore, which meant different values but now they have agreed to this standard, which shouldmean that more companies make brand valuation. But that?s not the case, and you can wonderwhy? We also want to see the benefits created for companies, and the benefits companies canget with a valuation of the brand.Purpose: With this essay we want to examine how companies in Kalmar County looks atbrand valuation, if they have made it or not.

Mode och varumÀrke i modeföretag - Dess eventuella samband och yttringar

Syfte: Syftet med uppsatsen Ă€r att kartlĂ€gga hur ett tĂ€nkbart samband mellan mode och varumĂ€rke kan se ut i modeföretag. Metod: En kvalitativ studie med ett abduktivt angreppssĂ€tt. Slutsatser: Sambandet mellan mode och marknadsföring i modeföretag Ă€r mycket starkt, Ă€ven om branschen i sig, historiskt sett inte agerat som om sĂ„ vore fallet. Centrala faktorer för modeföretagen med ett starkt samband i just dessa tvĂ„ begrepp Ă€r bl.a.: ? Överexponeringsproblematiken, det faktum att varumĂ€rken kan förbrukas.

Simulering av inneklimat : Vid fönsterbyte

SammanfattningI detta arbete simuleras nÄgra utvalda kontorsrum för att undersöka hur det termiska klimatet pÄverkas dÄ Àldre fönster med vanlig isolerruta byts ut mot moderna med energibesparande och solavskÀrmande glas. Dessutom görs simuleringar med yttre solavskÀrmning för att se hur de kan minska innetemperaturerna under sommaren. DÀrutöver undersöks hur den befintliga ventilationen kan förbÀttra det termiska klimatet. Slutligen undersöks vilken besparingspotential som kan förvÀntas av glasen.För arbetet simulerades först hur det termiska klimatet för grundfallet under sommar och vinter, sedan nÄgra olika glasrutor och yttre solavskÀrmning. DÀrefter simulerades olika ÄtgÀrder som, minskad belysning och förÀndringar av befintlig ventilation.Simuleringarna visade inte nÄgra problem med det termiska klimatet vintertid, dock höga temperaturer under sommaren.

<- FöregÄende sida 13 NÀsta sida ->