Sök:

Sökresultat:

1908 Uppsatser om Branding strategy. - Sida 48 av 128

Twittra, gilla, mäta - En studie av åtta företags arbete med sociala medier

This thesis investigates and analyses the social media strategy of eight companies. How the companies measure and evaluate their activity and investments in social media channels in general, and Facebook in particular is studied through qualitative interviews. The findings are then compared and analysed. Findings indicate that companies' social media presences to a large extent are dependent on individual employees with high levels of interest for the area and that companies that have integrated social media into their others operations see more value from their efforts..

Exponering av trägolv och lister i butik och på mässor : en jämförande studie mellan sport- och bygghandeln

The business cycle of the wood flooring branch is currently high however that situation may not be sustainable. In a possible future weaker business climate, the importance of marketing becomes accentuated for firms that aim to maintain their sales levels. We can see trends that competition among the Swedish and foreign manufactures is already stepping up. The intent of this study is to establish marketing guidelines for floor- and molding manufacturers, so they can establish a clearer brand image in DIY retail outlets. By comparing the approach of sports- and DIY stores to brand and product placement, this study aims to bring new knowledge to the DIY branch for improved consumer and product handling.

Employer Attractiveness ? Att vinna kampen om framtidens ingenjörer

Syfte: Det förutspås en framtida brist på ingenjörer i Sverige och därmed kan en ökadkonkurrens om denna målgrupp förväntas. Syftet med denna studie var att identifieravad svenska ingenjörsstudenter anser viktigt i sitt val av framtida arbetsgivare, attundersöka om skillnader finns mellan män och kvinnor samt skillnader beroende påstudenternas skattning av sin akademiska prestationsnivå. Genom att tillföra kunskapkring vad ingenjörsstudenter söker hos en framtida arbetsgivare kan företag överträffasina konkurrenter i att attrahera, utveckla och behålla personer med önskvärda talanger.Ytterligare kunskaper kring skillnader mellan de olika grupperna kan möjliggörastrategier utformade utifrån vad den specifika målgruppen söker.Teori/Tidigare forskning: Utgångspunkt har tagits i teori kring EmployerAttractiveness, en arbetsgivares attraktionskraft, och vad som anses viktigt valet avarbetsgivare. Detta begrepp ställs vanligen i förhållande till Employer of Choice, enönskvärd arbetsgivare, och Employer Branding som innefattar aktiviteterna som företagtillämpar för att öka sin attraktionskraft. Tidigare studier har genomförts i olika ländermed syftet att undersöka vad studenter anser vara en attraktiv arbetsgivare, därexempelvis karriärmöjligheter, utmanande arbetsuppgifter, hög lön och godaarbetsrelationer visats vara viktiga faktorer.

Välkommen till en minnesvärd upplevelse : En studie om Event Marketing

The society of today is overflowed with information and commercials. There is a thick media noise that the marketers finds hard to penetrate. Bearing this in mind, we can see that Event Marketing, witch is marketing through events, has grown to be a popular form of communication as it has an ability to work its way through the existing media noise. Through events a company can strengthen its brand and image as well as form a lasting relationship with its consumers. What other functions does Event Marketing possess? In what context is Event Marketing an appropriate marketing strategy to use? These are two questions that we aim to answer through this essay.To be able to answer these questions we interviewed the marketing manager of two different companies, L´oréal and TeliaSonera.

Relationers påverkan på destinationsvarumärken : En fallstudie av två destinationers turismnätverk

The purpose with our study is to create an understanding of how tourism stakeholders within a tourism network can affect a Destination Marketing/Management Organization?s (DMO?s) work with the destination branding process. To fulfill this purpose we have clarified different relationships that can influence the DMO?s place marketing. In order to limit our study we have chosen to focus on two Swedish destinations, Öland and Norrköping, and their DMO?s.

Det lilla modevarumärkets möjligheter på internet- Ur ett brand management perspektiv

Internets framkomst medför nya utmaningar för företags kommunikation ochvarumärkesbyggande på grund av den höga informationstillgängligheten. Transparensen påinternet innebär att företag inte har i samma kontroll av sin kommunikation, utankonsumenterna har större makt och således påverkar hur ett företags varumärke uppfattas avkonsumenter. Digitaliseringen medför dock även möjligheter för små modevarumärken medbegränsade resurser att aktivt arbeta med sin marknadskommunikation och att bygga sinavarumärken genom sina hemsidor och facebook. Studien syftar till att ge förståelse för hurunga och små modevarumärken använder sig av internet för att bygga upp sitt varumärke ochvilka möjligheter internet förser för företagen i sitt varumärkesbyggande. Studien har enkvalitativ approach där en semistrukturerad observationsstudie genomförts på tremodeföretag, därtill har två semistrukturerade intervjuer gjorts med 2 av företagen.

Nätverket som varumärke : En fallstudie av Glasriket

Destination branding is becoming increasingly acknowledged by regions working with tourism. Underlying is the fragmented web of actors in the supply chain of which the tourism product consists of. The main purpose of our thesis was, from a management perspective, to gain an understanding and describing how a network and the actors within it can build a consistent brand. We therefore chose to make a case study research on The Kingdom of Chrystal, or Glasriket, which is one of the most famous tourist destinations in Sweden. Our research is based on theoretical and empirical data.

Kommunala kulturmiljöprogram : strategiska planeringsunderlag för landskapsanalys, kulturhistorisk värdering och utveckling av kulturmiljöer

In 1999 the Swedish Parliament decided about 15 environmental goals aimed to be achieved in time for the next generation. For example physical social planning must be based on programs and strategies how cultural-historical values has been attended, so called programs of cultural heritage. By law the Swedish municipalities are responsible for reaching these goals by creating program of cultural heritage. But only a few of the municipalities have these programs, meaning that many municipalities need to create programs of cultural heritage in the next five years.The aim of this report is to present a model of analysis on programs of cultural heritage in municipalities for preservation and development of cultural environments. By testing the model on the municipalities of Osby and Tomelilla methods on how to create a new program of cultural heritage or how to complete existing documents are formulated.One of the conclusions is that one document, program of cultural heritage, functions as landscape analysis, model of cultural valuation and strategy of developing cultural values.

Smarta Kort : En del av en intelligent IT-lösning i hälso- och sjukvården?

Background: IT-security is included in the concept of information security, which considers all the security of handling information within an organisation. Good IT-security is about finding the right level of measurement, however, it is hard to implemement new IT-solutions in an organisation, particularly within the health care field, where sensitive information are handled daily. Lately the Swedish government, together with county- and city council, understand the importance of IT and health care. Carelink, an organisation of interest, is working actively for the presumption of benefit by using IT within the health care field. During spring 2006 the Swedish government introduced a national IT-strategy.

Begreppet hållbar utveckling : Dess historia samt internationella och lokala användning

This thesis is a case study of the search function on the University of Uppsala?s web site. The search function in this study was chosen since it exists on a large and complex web site and there were apparent lacks in the old version of the search function. The thesis highlights some of the problems that can appear in the development of a search function on a local site. One interesting find is that one of the most difficult issues is organizational and not technical.

Direct-EGR tillämpat på HCCI

The Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engine is promising in terms of lowNOx, low particulates and high efficiency. Due to its homogeneous charge, where thecombustion starts almost simultaneously from a number of points in the combustion chamber,only lean mixtures are possible to burn because of the resulting rapid combustion, which is muchfaster than the combustion in an SI-engine or a diesel engine. When richer mixtures are used thecombustion will start earlier and also be more violent.To phase the combustion later and lower the combustion speed, external cooled EGR can beused. The EGR-system used in this thesis uses a divided exhaust channel where one channel andits corresponding valve are used only for transporting EGR back to the intake system.Consequently the EGR-valve is connected to the intake pressure. This system is called Direct-EGR (D-EGR).Engine tests verified that the CA50 indeed is phased later when cooled EGR is used.

Den kommunala profilen och dess påverkan på den fysiska planeringen

Ronneby kommun har år 2009 antagit en ny profil, Den moderna kurorten, som ska förtydliga vad kommunen har att erbjuda och vilka mål den sätter för framtiden. Detta arbete syftar till att söka svar på om denna nyantagna profil och vad den står för har speglat av sig i kommunens fysiska planering. Detta görs genom att söka upp kommunala dokument med uttalade kopplingar till denna profil. Profilens betydelse kommer sedan att analyseras för att sedan jämföras med fallstudiernas åtgärder. På så sätt kan arbetet hitta kopplingar mellan den aktuella fysiska planeringen och kommunens profil och därmed avgöra om Den moderna kurorten har satt spår i planeringen.

Hur varumärkeslojaliteten påverkas av att konsumenten får utföra självservice : En kvantitativ studie applicerad på användandet av internetbank

Syfte: Syftet är att förklara hur tillfredställelse, förtroende och engagemang inverkar på varumärkeslojalitet i en kontext av självservice.Hypoteser: Följande hypoteser är uppsatta av författarna:H1: Tillfredställelse har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H2: Förtroende har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H3: Engagemang har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.Teori: Varumärkeslojalitet; tillfredställelse, förtroende och engagemang.Metod: EnkätundersökningSlutsats: Hypotes1 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 2 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 3 kan utifrån den här studien accepteras..

Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility.Problem definition: What factors are important for hotel companies to attain long term business survival trough a green marketing strategy?Purpose: The purpose with this paper is to, trough a case study of Scandic Hotels analyze and find the relationship between trustworthy environmental work and internal factors.Method: This study is based on both qualitative and quantitative research methods. The qualitative data has been gathered through interviews with five different levels of personel, both management and employee, within the company.

Hur påverkar en konkurrensutsättning och ett varumärkesskifte statliga företags varumärkeshantering?

It is important for all companies to be seen on a competitive market. It?s all about positioning yourself so that you?re seen and that you?re are attractive for both customers and employees. A crucial factor to achieve this are how the brand are handle directly by the company it self and by the market. Establishing a brand on the market is not easy and it takes time to establish what the company stands for. To be able to succeed with this you need to have a strategy and a strong belief on the brand.

<- Föregående sida 48 Nästa sida ->