Sök:

Sökresultat:

1256 Uppsatser om Brand valuing - Sida 40 av 84

Det är värt att vänta! : Köbildning som marknadsföringsverktyg

This study has been conducted with the purpose to examine the marketing effects of waiting lines on the customer- and brand experience. Our ambition has been to describe how the waiting line can be used to heighten the positive experiences. The study has had a qualitative, as well as an inductive approach towards the subject. The study is mainly based on nine interviews with a total of ten respondents employed at nine different companies relevant to the subject. In the final chapter of this study we present our results and conclusions..

In search for something "real" - consumers' perceptions of authenticity in regional food brands

Marketing research has acknowledged the concept of authenticity. It is argued that consumers in modern society increasingly search for something real, in contrast to what they perceive as mediated and distorted. Producers of regional food brands has acknowledged this trend, and started to market their products as being authentic. Given the potential practical and theoretical contributions in studying the concept of authenticity in this context, this study aims to explore how consumers perceive these claims of authenticity. Therefore, the purpose of this thesis is to extend knowledge on how consumers come to perceive a regional food brand as authentic.

Strävan efter ett konkurrenskraftigt varumärke, - En fallstudie av Akademisk Omtanke

I dagens läge har varumärken blivit allt viktigare för företagen. Eftersom konkurrensen på marknaden ständigt ökar måste företagen ständigt utvecklas. Det räcker inte längre att ha den bästa försäljningstekniken eller olika erbjudanden utan nu måste det finns något annat som utmärker produkten/varumärket.Konkurrensen på marknaden ökar och det kommer in allt fler liknade produkter och nystartade företag. Pågrund av detta är vårt syfte med denna uppsats att titta närmare på hur nystartade företag bör bygga upp sitt varumärke för att få det starkt.Det finns många olika teorier och modeller från olika författare om hur företag bör gå tillväga för att bygga sitt varumärke. Man har också utvecklat olika fällor som bör undvikas.

Marketing and Branding a Nation : tillämpningen av ambassader som plattform för att stärka Sverige som varumärke

Problem: The authors have, during the process of development of this thesis, tried to create an understanding of how a number of organizations, all working with different approaches around the ?brand Sweden?, perceive the efficiency and benefits of using extended concept around embassies as a tool in their strategic work. The embassies in question have an evolved concept in the sense that they don not only hold a traditional political and legal role. The problem facing us authors was the issue whether theses embassies are efficient arenas to coordinate the forces and resources of the organizations concerned, in the mission to enhance the visibility and awareness of Sweden abroad.Purpose: The purpose is to describe the strategic work with marketing Sweden to be able to look in to whether the evolved concept behind the embassies in question are used as a tool in within the work of the organizations. We wish to research this to be able to evaluate if this arena is perceived as efficient for the organizations concerned.Method: In order to get a background to which one establish and communicate a nations brand the authors have studied literature within the subject.

Flaggskeppsbutiker som marknadsföringsstrategi. : -En undersökning ur ett kundperspektiv.

The purpose of this study was to examine customer attitudes towards flagship stores and how they perceive them. To ascertain this, and obtain answers to the research questions covering the study's main issues, we decided to turn to the customers who recently visited a flagship store.Our background theory is based upon literature from previous research done on the subject in the form of scientific articles and books. We present the theoretical concept that explains how flagship stores are used as a marketing tool and what impact they have on the new market. These will be helpful in answering our questions when we evaluate our results.!A theoretical framework, consisting of three value dimensions, was used as a support throughout the implementation of the study. These three values; hedonic, practical and social, should give us a better idea of what customers experience and what they value when they visit the flagship stores.!The method used in our investigation is of quantitative form, so that it can be feasible on a large crowd to thus contribute to a quantitative result.

En studie av sambandet mellan butikslojalitet och EMV-lojalitet på den svenska dagligvarumarknaden

Problem Vi ämnar utreda om det finns ett samband mellan butikslojalitet och EMV-lojalitet. Vi studerar befintliga märkes- och butikslojalitetsteorier för att genom dessa skapa en för vårt syfte relevant modell. Syfte Vårt syfte med uppsatsen är att utreda huruvida ett samband finns mellan butikslojalitet och EMV-lojalitet på den svenska dagligvarumarknaden. Metod Arbetet är av induktiv karaktär och bygger på en explorativ studie av lojalitetsaspekter inom dagligvarubranschen. Metoden i uppsatsen är uppdelad i två huvudsteg: övergripande och handgripligt tillvägagångssätt.

Brand i hallbyggnad: En studie i FDS och Evac

I Sverige har debatten om brand i hallbyggnad pågått under en längre tid. Grundkravet enligt EKS 8 för hallbyggnader som innehåller samlingslokal är R30, men konstruktionsdelar som vid kollaps inte leder till fortskridande ras eller ger för stort skadeområde kan förbli oskyddade. Framförallt handlar debatten om möjligheter till oskyddade takbalkar av stål samt vilka verifieringsmetoder som ska vara tillämpningsbara.I denna studie har FDS-simuleringar utförts med olika scenarier där parametrar som bland annat bränsletyp, takhöjd och öppningsstorlekar har varierats. Dessa scenarier har jämförts och parametrarnas betydelse har analyserats. Fokus i denna studie har varit analys av temperaturerna i takbalkarna, men även utrymningssimuleringar har utförts i programmet Evac.

Vinna eller försvinna : En kvalitativ fallstudie om Hemtex nya visuella identitet

Studien visar att Hemtex visuella identitet kommunicerar det nya varumärket på ett sätt som motsvarar den ambition Hemtex satt upp. Då Hemtex har genomgått en revolutionär förändring av sitt varumärke tenderar det dock att påverka uppfattningen av den visuella identiteten. Detta innebär i sin tur att det har uppstått ett glapp mellan Hemtex identitet och image. .

Kondition ombord- energiomsättning hos Sjöstridsförbandens personal under skyddstjänst.

Syfte och frågeställningarSyftet med detta examensarbete var att göra en inledande studie som ger en första uppfattning av nivån på den aeroba energiomsättningen under skyddstjänst ombord på ett fartyg. Frågeställning: Vilken nivå på den aeroba energiomsättningen når försökspersonerna upp till under skyddstjänstövning?MetodTjugotre kadetter som studerar till officerare genomförde förtester i form av submaximalt och maximalt cykeltest samt beep-test för beräkning av maximal syreupptagningsförmåga. Femton av dessa deltog som försökspersoner i en slutövning i skyddstjänst där hjärtfrekvens (Hf) mätningar gjordes och upplevd ansträngning skattades enligt Borgskalan.ResultatSex av försökspersonerna uppnådde högst nivåer på den aeroba energiomsättningen under momentet "skrovskadeskydd", sju under momentet "brand 2" och två under "brand 1". Hf varierade mycket mellan momenten och individerna pga.

Corporate Social Responsibility och varumärkesarbete : Hur företag använder CSR för att stärka sitt Employer Brand

Uppsatsen berör det allt vanligare begreppet CSR (Corporate Social Responsilitility), det vill säga företags samhällsansvar. Genom att uppmärksamma trender och studenters intresseområden kan företag öka sin attraktivitet i sitt arbetsgivarvarumärke, Employer Brand. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag kan implementera information om sitt CSR-arbete i Employer Branding-strategin för att på så vis öka sin attraktionskraft gentemot studenter.I studien studeras tre företag; EY, Accenture och Sweco. Företagens Employer Branding-strategi och CSR-arbete beskrivs och redovisas översiktligt. Vidare kartläggs hur företagen väljer att kommunicera ut det CSR-arbete de bedriver gentemot studenter och andra intressenter.

Komet

Jag har i mitt examensarbete skapat ett cykelmärke. Syftet har varit att fördjupa mig i grafisk design och skapa en komplett grafisk profil till ett företag och samtidigt att lära mig mer om hur man skapar en varumärkesidentitet. Det konkreta målet var att ta fram tillräckligt mycket material för att cykelmärket, komet, ska kunna lanseras på riktigt. Alltså ett identitetsprogram med grafisk profil, en provcykel, kommunikationsmaterial, en hemsida, en katalog, ett event etc..

Fördjupad brandöversyn: fartygsmanufaktur, SSAB-tunnplåt, Luleå

Sammanfattning Projektarbetet syftar till ett åtgärdsprogram för brandskyddet på SSAB- tunnplåts gamla fartygsmanufakturbyggnad i Luleå. De resulterade brandskyddsförslagen fastställdes genom riskidentifieringar och undersökningar av lokalens verksamheter. Analyser utfördes på de valda riskobjekten samt bearbetades med ett flertal metoder. Rapportens huvudsakliga beslutsstöd är ett datorbaserat simuleringsprogram, Fire Dynamics Simulator. Programmet genomför bland annat beräkningar på brand- och rökgasspridning, effektutveckling och temperatur i lokalens brandceller, på dess material och fordon.

Sjuksköterskans smärtidentifiering hos äldre med demenssjukdom

Syfte och frågeställningarSyftet med detta examensarbete var att göra en inledande studie som ger en första uppfattning av nivån på den aeroba energiomsättningen under skyddstjänst ombord på ett fartyg. Frågeställning: Vilken nivå på den aeroba energiomsättningen når försökspersonerna upp till under skyddstjänstövning?MetodTjugotre kadetter som studerar till officerare genomförde förtester i form av submaximalt och maximalt cykeltest samt beep-test för beräkning av maximal syreupptagningsförmåga. Femton av dessa deltog som försökspersoner i en slutövning i skyddstjänst där hjärtfrekvens (Hf) mätningar gjordes och upplevd ansträngning skattades enligt Borgskalan.ResultatSex av försökspersonerna uppnådde högst nivåer på den aeroba energiomsättningen under momentet "skrovskadeskydd", sju under momentet "brand 2" och två under "brand 1". Hf varierade mycket mellan momenten och individerna pga.

Redovisning av tekniska lösningar för trävolymbyggande: uppfyllande av funktionskrav för brand-, ljud- och fuktsäkerhet

Det finns en strävan efter att effektivisera byggindustrin genom att förändra traditionella produktionsprocesser och industrialisera byggandet. Samtidigt har regeringen infört åtgärder för att främja en ökad användning av trä i byggandet och då framför allt när det gäller uppförandet av flervåningshus samt offentliga lokaler. Byggsystemet trävolymbyggnad är en del i denna utveckling. Systemet innebär att färdiga vägg- och bjälklagselement sätts samman till hela volymer på fabrik innan de transporteras till byggplatsen för att monteras ihop till färdiga byggnader. Trävolymbyggaren ansvarar för allt från projektering till färdig produkt, vilket har lett till en viss osäkerhet kring systemet bland beställare i branschen.

Nespresso - Ett koncept att sträva efter

Background: Nespresso is a part of the Nestlé group and was founded in 1986, in the liaison of the revolutionary new method of brewing coffee. The idea was that everyone should be able to brew themselves a cup of espresso that would taste as if a professional barista had done it. Nespresso has now turned in to a new coffee culture. From the beginning Nespresso only sold their products via their club, Nespresso Club, but in year 2000 they opened their first store in Paris. The first store in Sweden opened year 2006 in Stockholm, followed by one in Malmö year 2012.

<- Föregående sida 40 Nästa sida ->