Sök:

Sökresultat:

1631 Uppsatser om Brand origin - Sida 66 av 109

Sveriges turismmarknadsföring : En fallstudie om bilden av Sverige internationellt

It today's global world we live in the media have started to examine businesses more and more. In addition consumers are expecting more from products, because they are well informed. This means that companies need to market themselves effectively, to convince and get across their message to their customers. Marketing is an extensive process in which different factors must be taken into account. A company must know what the coustomer needs in order to get through to them.

Hur attraktiv är arbetsplatsen? : Ett mätverktyg för företagens arbetsgivarvarumärke

Employer branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden.  Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.

Employer Branding : Konsten att attrahera och behålla personal i kunskapsintensiva tjänsteföretag - En studie av svenska storbanker

Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur kunskapsintensiva tjänsteföretag inom banksektorn kan attrahera nya medarbetare och behålla befintlig personal med hjälp av Employer Branding.Studien baseras på kvalitativ metodik, bestående av djupgående intervjuer med tre svenska storbanker; Handelsbanken, Swedbank och Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). För att få en mer specialiserad kunskap om fenomenet Employer Branding har även Academic Communication intervjuats, som är ett marknadsföringsföretag inriktad på denna form av marknadsföring.Ett gediget informationsunderlag gällande den externa och interna målgruppens uppfattning av företagens Employer Brand är centralt för att utarbeta adekvata Employer Branding-strategier. Under arbetets gång är det betydelsefullt att kontinuerligt undersöka om associationerna som företagen vill sammankoppla till dess varumärke som arbetsgivare, förmedlas, och att anpassa strategierna utefter det. Employer Branding genomförs externt främst genom deltagande på mässor och arbetsmarknadsdagar på högskolor och universitet. Det personliga mötet är centralt vilket fordrar att de operationellt ansvariga har kunskap om budskapet som ska kommuniceras. Att prioritera vilka aktiviteter som bedrivs skapar ett tydligare Employer Brand.

Relationers påverkan på destinationsvarumärken : En fallstudie av två destinationers turismnätverk

The purpose with our study is to create an understanding of how tourism stakeholders within a tourism network can affect a Destination Marketing/Management Organization?s (DMO?s) work with the destination branding process. To fulfill this purpose we have clarified different relationships that can influence the DMO?s place marketing. In order to limit our study we have chosen to focus on two Swedish destinations, Öland and Norrköping, and their DMO?s.

Det är dags att komma ikapp!: En kvantitativ studie av vad som påverkar fotbollssupportrarnas intentioner att konsumera ett varumärke

The study examines what affects loyal football supporter?s intentions to an array of behaviors that can generate revenues to the football clubs. Specifically the study shows that attitude towards the club affects the supporter?s intentions towards consuming products and services that in some way are related to the favorite club stronger than the satisfaction with the club. Furthermore, the study also shows that there are different kinds of attitudes that drive the intentions and that the strength of these drivers varies.

Mångkulturell lärandemiljö : En studie kring fyra lärares förhållningssätt till kulturell mångfald i mångkulturella skolor

According to the national curriculum guidelines for elementary school, preschool and after-school 2011, (i.e. Lgr11), the Swedish school is based on a democratic foundation. Schools should prepare students to develop an understanding and acceptance of cultural diversity not only in the society as a whole but also how this should be reflected in the morals and ethics between us. The purpose of this study was to describe how teachers in multicultural schools perceptions and experiences on teaching pupils with diverse immigrant origin, and how they apply these cultural expression in practice.In particular, I focus on four teachers in multicultural schools and how they reason about applying cultural expressions that are transmitted at these schools and by them. Explicitly, I review how from policy documents and their own personal pedagogic are reflected in the actual teaching.

Att lämna spår. En undersökning om mönsters påverkan på slitage.

Could patterns change the way we as consumers feel about a product as it ages and wears down? Why do some products increase their value as they are being worn downand others do not? Could the same affection that increases with your favourite jeans or an old, worn down, scratched and beautiful wooden furniture, be applied on otherproducts with different ability?s and history?The goal was to explore patterns and beautiful aging in products to increase the consumers desire to keep the well used product a little bit longer. Not to prolong the products ?lifetime? from brand new till it?s no longer inhabit their main function, but at that precise momentwhen you as a consumer decides to through it away in favour for a new, updated version. To buy ?new and fresh?.Patterns with different expressions, colouring and size, were explored that increase the value of a product which in this project contained handles and varies of surfaces on casseroles, frying pans, whisks, cutlery etc.

Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA

Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today. The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and packaging also are increasingly important. At the same time, the competition is growing fierce in the Swedish market with hard discount formats and niche concepts who also are trying to provide the market with perishables. Therefore, the pressure to lower prices is increasing making economies of scale and rationalization progressively more important. In 2004, ICA launched private label meat packaged in a modified atmosphere. Consequently, many stores went from in-store cutting-up and packaging to selling centrally packaged and distributed meat. ICA is now developing a concept with fresh fish in modified atmosphere packages and needs to increase the knowledge about the market and the consumer.

En (o)balans av berättelser : En kvantitativ studie om mångkulturell litteraturundervisning i gymnasieskolans svenskämne

The purpose of this essay is to examine what literary heritage teachers communicate in the school subject Swedish at upper secondary school. The overall research question for this work is: Which authors and/or works are mentioned by the teachers in the school subject Swedish at upper secondary school? How well do these authors and/or works answer towards a multicultural perspective? Which factors affect teachers´ selections of texts? Based on this purpose and these research questions, the aim is to answer the didactic question of what.To accomplish the purpose of the study a quantitative method has been used. The survey was conducted in two medium-sized cities in central Sweden, and was answered by 17 teachers. The study shows that the teachers ascribe the Western and Swedish literature great importance.

Utvärdering av tillvägagångssätt för utrymningsberäkning

Utrymningsberäkningar är en mycket viktig del i att analytiskt dimensionera byggnader mot brand. Allt medan byggnader blir mer komplexa blir också kravet på analytisk dimensionering mer frekvent. Tre sätt att göra detta på är bland annat handberäkningar enligt Boverket samt genom simulering med Simulex och FDS+Evac. I denna rapport har de olika metoderna provats i olika scenarion i Prismagallerian i Härnösand.Resultatet som framkom av jämförelserna gav olika utrymningstider för olika program. I slutet kunde det dock fastställas att handberäkningsmetoden är mer konservativ vilket ger högre utrymningstider än fallet kanske är.

LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen

In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. Also, it requires that the offer provides a sufficient level of attraction so that the customer selects the particular product/service over another. Furthermore, each offer must exceed the expectations of the visitors to an event, so they feel that the event is something "extraordinary". We have chosen to study how LHC (Linkoping Hockey Club) works with marketing in order to improve the overall customer experience.

Är saltglaseringsindustrin en källa till tidig organokloridförekomst?

Abstract.The levels of dioxin and comparable substances rose to a large extent in our environment during the second half of the 20'Th century. This was the result of the synthesis of, and careless usage of these substances in cooling fluids, hydraulics, pesticides etc. Background levels of dioxins and furans in sealed samples prior to this era suggest that former sources of these substances existed. Salt glazing is a method of adding a smooth acid resistant exterior to stoneware ceramics. The technique has been in use since the 16'Th century, maybe even earlier than that.

Employer branding: strategier för att betraktas som en attraktiv arbetsgivare: En fallstudie av banksektorn i Piteå

Samhällets konstanta utveckling och ständiga förändringar på marknaden innebär att organisationer behöver anpassa sig och sina erbjudanden utefter detta för att bibehålla konkurrenskraft. Inom ämnet marknadsföring har en del av den centraliserade synen på varor flyttats till ett fokus på organisationers anställda. Framförallt inom tjänstebaserade företag ökar värdet av att ha rätt personal då det är människorna inom organisationerna som utför företagets erbjudanden.Detta relativt nya uppmärksammande visar på vikten av att företag internt marknadsför sitt arbetsgivarvarumärke. Med detta tillkommer dock komplexiteten som anställda i all sin mänsklighet medför. Behov och förväntningar, motivation och attityder är några komponenter som influerar hur anställda fungerar och engagerar sig på en arbetsplats.Vårt syfte med denna studie har varit att undersöka hur företag hanterar denna komplexitet genom begreppet employer branding.

De är ganska segregerade, det är de, och det ärproblem : En studie om nyanlända grundskoleelevers skolgång i en förberedelseklass

My study is about a preparation class in a selected municipality. It is based on the child¹s perspective, and it tries to highlight the school situation of new arrivals in a school where the majority of the pupils are of Swedish origin. The purpose of my study is to visualize how the education for newly arrived children is organized in the municipality, and to get an understanding of a range of student?s view of the schooling in the preparation class as an introduction to a regular class.To reach my goal, I have used qualitative methods, based on qualitative interviews. The interviews were made with six newly arrived pupils, and one interview was made with the deputy head of the school, which is in charge of immigrant education in the municipality.

Musikens betydelse i TV-reklam : En analys av jingel, bekant och obekant musik

This essay examines the communication value of music in television advertising. It studies different forms of music and whether these forms contribute positively or negatively to how television advertising is perceived and remembered. The forms are jingle, familiar song and unfamiliar song. 100 high school students participated in the study through a questionnaire.                      The study shows that music is an important tool that complements television advertisings visual aspects. Music creates feelings, emphasizes aspects of the image and clarifies the advertised message.

<- Föregående sida 66 Nästa sida ->