
Sökresultat:
1252 Uppsatser om Brand extensions - Sida 45 av 84
Grafisk profilering av EM-loppet
Consumers don´t buy products, they buy brands. To create a succesful brand, you need a clear identity,and it will be strengthened by for instance a graphic profile. This project includes a theoretical partabout corporate identity and graphic profiling, and a description of the work with the graphic profile ofEM-loppet. The aim with this project is to strengthen the identity of EM-loppet, by making a clear andunified profile. The project has been accomplished by studying literature, searching information on theInternet and via personal contacts.
Produktcertifieringars inverkan på inköpsfunktionen : En fallstudie hos en kaffeproducent
Relationsmarknadsföring är ett perspektiv på företagande som, i motsats till transaktionsmarknadsföring, syftar till att etablera starka relationer mellan de involverade parterna. Perspektivet innebär att samtliga organisatoriska delar betraktas med ett relationstänk, det vill säga att även aktiviteter så som fakturering och back-office procedurer utförs med relationen i fokus. Begreppet har sin grund i en B2C-kontext, men har även fått fäste i en B2B-kontext. Syftet med relationsmarknadsföring i en B2B-kontext är att skapa tillfredsställande relationer mellan företag, med syfte att resultera i lojalitet. Lojalitet i sin tur, bidrar till ett högre brand equity som är ett varumärkes immateriella värde vilken har sin grund i en B2C-kontext.
Moving 4Ward : En fallstudie ur ett ledningsperspektiv på varumärken och relationer
Relationsmarknadsföring är ett perspektiv på företagande som, i motsats till transaktionsmarknadsföring, syftar till att etablera starka relationer mellan de involverade parterna. Perspektivet innebär att samtliga organisatoriska delar betraktas med ett relationstänk, det vill säga att även aktiviteter så som fakturering och back-office procedurer utförs med relationen i fokus. Begreppet har sin grund i en B2C-kontext, men har även fått fäste i en B2B-kontext. Syftet med relationsmarknadsföring i en B2B-kontext är att skapa tillfredsställande relationer mellan företag, med syfte att resultera i lojalitet. Lojalitet i sin tur, bidrar till ett högre brand equity som är ett varumärkes immateriella värde vilken har sin grund i en B2C-kontext.
Förannonsering och medieval och dess påverkan på attityder, third person effect och investeringsattityden
This bachelor thesis explores earlier findings regarding the Nextopia effect and the choice of media for advertising, and how these phenomena influence consumer attitudes toward the ad itself as well as the brand. It also explores the effect of advertising future products and advertising in two different media on the third person effect. Lastly, it addresses the effect of advertising of future products and media choice on the attitude of potential investors..
Grafisk profilering och identitetsskapande
This degree project has been done in parallel to the advertising agency Hera in Uppsala, and containsthe creating of a logotype and graphic profile for Aircall, a new big chain of shops dealing with telecommunication.Aircall was found 1 February 2004, when three smaller companies became one. Thisnew company were in need of a common brand and a uniform profile. The created graphic profile hasbeen applied to visiting cards, letterhead, envelopes, letter cards, bags, cars and advertisement. Thegraphic profile has also been used when designing the shop interior end exterior. Research has beendone on competitors graphic profiles and advertisement.
Art and Advertising
The thesis examined whether there is a distinct boundary between art and advertising. The collected data showed how art and advertising are linked to each other and also differ from each other, in particular through the latter half of the 1900?s. What was happening in society came to have great impact on what happened in art and advertising. In postwar Germany, capitalism realism evolved from the German pop art where the art was removed from the art gallery and placed on the streets where the people were, in an era that was characterized by a gap between the rich and the poor.
Branding för distansarbetande kreatörer : Förbättra din nätnärvaro
In the fragmented network economy of toady remote work for creative designers becomes mor eand more prevalent. This is good for a number of reasons. Mainly, creative designers can find work inside and outside of their region irrespective of where they choose to live. However, competing for jobs in a global market is harder, and the online presence of the creatives becomes their main shopping window. We have conducted a study, interviewing digital creatives in Västerbotten.
Trädföryngring i låga gropar uppkomna vid brand i boreal naturskog :
This study was conducted in the "Kåtaberget" forest reserve in Västerbotten in the summer of 1999. In the summer of 1995, a prescribed burning was performed in the reserve. In some places where coarse dry woody debris (logs and stumps) was present, the fire consumed the wood, as well as parts of the humus layer, creating deep-burned patches. The low intensity ground fire also created dead woody debris by burning off living trees with open fire scars, as well as standing dead trees.
In this study, the post-fire tree seedling establishment was examined, with special attention given to the former presence of woody debris. The study also includes a survey of the areal extent of deep-burned patches, as well as an examination of tree seedling establishment in these patches, compared to other burnt ground.
My First Sneakr. Barnskor
Children shoes today is designed with the idea that there feet need a lot of support.Due to this the shoes are stiff all over and children are not recommend to wereshoes when they learn how to walk1. It is also quite difficult to squeeze there feet into these shoes.My project is about minimizing the gap between learning how to walk bare footindoors to take the first steps outside. And while doing that create a collection ofshoes and create a new brand; My First Sneakr.My First Sneakrs is inspired by retro sneakers, hiphop- and street culture. Theshoes are colored with attitude and the models are unisex. The outsoles are soft tomimic the bare foot feeling.The shoe has an opening feature in the back, making it easy to put on.
Provning av aktivt brandskydd för bussar: En förstudie
Det inträffar ett ökande antal bränder i bussar. Enbart i Sverige rapporteras bussbränder i genomsnitt tre gånger varje vecka. De flesta av dessa bränder uppstår i bussens motorrum. Att installera ett väl fungerande aktivt brandskydd i motorrummet är därför en viktig säkerhetshöjande åtgärd. För närvarande finns det ingen internationell standard för att pröva och utvärdera brandsläckningssläcksystem i bussar.
Gefle IF - myten om humlan som inte kan flyga
Syftet med uppsatsen är att ta reda på mer om Gefle IF fotbollsförenings värden och undersöka hur dessa på ett bättre sätt skulle kunna användas i organisationen för att stärka varumärket. Vi har valt att göra en fallstudie i tre steg. Vi började arbetet med att gå på ett föredrag som hölls av Gefle IF:s tränare och sportchef, Pelle Ohlsson. Detta gjorde vi för att komma in i ämnet och skapa oss en bild av problemet för Gefle IF. Nästa steg var att genomföra fem intervjuer med anställda inom föreningen. Intervjuerna var ett sätt att få en djupare förståelse för verksamheten och deras arbete med varumärket.
Crossfit Göta Ett Brand Community, en Consumer Tribe eller en Consumption Subculture?
Titel: ?Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant? - En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medierFörfattare: Sara Hägge och Sara ÅhmanKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2014Handledare: Magnus FredrikssonSidantal: 38 sidor inklusive bilagorSyfte: Studiens syfte är att undersöka hur organisationer applicerar grundreceptet för sociala medier i sin verksamhet samt hur översättningen påverkas av olika organisationsfaktorer.Metod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Nio kvalitativa respondentintervjuer samt tre kvalitativa expertintervjuerHuvudresultat: Denna studie har med hjälp av översättningsteorin undersökt hur organisationer inom marknad, civilsamhälle och stat arbetar med sociala medier. Studien visar att översättning sker olika beroende på de resurser organisationerna avsatt för att arbeta med kanalerna samt hur prioriterade sociala medier är. Andra faktorer som påverkat översättningsprocessen är translatorns intresse, utbildning och erfarenhet.
Varumärkesvärdering : - Ett skott från höften?
Bakgrund: År 2010 infördes ISO 10668, en standard som skulle öka transparensen och kvaliteten i varumärkesvärderingar. Trots standarden så skiljer det idag miljardbelopp på kända varumärken mellan olika värderingsaktörer, något som talar för att det fortfarande finns en problematik kring värderingar. En nyhet som kom i och med standarden var den beteendemässiga aspekten där hänsyn ska tas till kunders uppfattningar, kännedom och associationer gentemot ett varumärke. Standarden uttrycker dock inte specifikt hur värderare ska beakta denna aspekt vid en värdering.Syfte: Studien syftar till att analysera hur kunderna beaktas som en del av varumärkets värde vid en värdering. Dessutom kommer studien beskriva varumärkesvärderingens betydelse utifrån olika aktörers befattningar, samt analysera eventuella skillnader och svårigheter i deras tillvägagångssätt vid värderingar.Metod: För att uppnå syftet har vi använt oss av en abduktiv forskningsansats och tillämpat ett kvalitativt tillvägagångssätt.
Identitetsskapande viamarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur frilansareväljer att marknadsföra sig själv samt sin karriärmed hjälp av sociala medier
There are those who currently use social networks as a marketing tool that creates the standards that exist. There is no given standard, there are no absolute facts that exist through all time. A constant change is happening and therefore forcing everyone involved to adapt and make the changes needed to be current. What is relevant to consider in this study are the different roles a freelancer creates on the various channels of social media. Based on the results of the interviews that have been conducted the informants create different identities at different forums they reside on.
Event som Marknadskommunikation - Din Guide till Eventgalaxen: En kvantitativ studie som testar hur ansträngningsgrad påverkar uppkomsten av kommunikationseffekter
Event marketing's ability to create strong communication effects is a well-known fact and a contributing factor to its popularity in the world of marketing today. But while we know that it is the interaction between consumers and the brand within the scope of live marketing that gives rise to loyalty and purchase intention, we have no knowledge in how the company's efforts affect the outcome. As the investments in event marketing are growing at a comparatively high pace, it is urgent to obtain a deeper understanding and a sense of direction of the elements infuencing its success.In this study we investigate in what way and to what extent the amount of effort that a company puts into the making of an event is used as a signal of manufactor credibility, ability (i.e., expertise) and consumer care. And in what way and to what extent the perceived effort influence purchase intent, attitude and word-of-mouth. We also analyze marketing events in terms of the theory of equitable exchange and "desperation", a subject matter thus far only touched upon.As we identify two different types of events on the market today, we include both in our study: the in-store promotion related event and the party event, which is held in an external venue.