Sök:

Sökresultat:

2769 Uppsatser om Brand Personality Scale - Sida 21 av 185

Smärta hos kvinnor i tidig graviditet

Bakgrund: Self-efficacy, en persons tilltro till sin förmåga, är en faktor som påverkar hälsobeteenden såsom fysisk aktivitet. Exercise Self-Efficacy Scale mäter denna egenskap genom självskattning, men har inte utvärderats för personer med schizofreni.Syfte: Att omarbeta Exercise Self-Efficacy Scale för personer med schizofreni.Metod: Deskriptiv design med psykometrisk prövning av den omarbetade Exercise Self-Efficacy Scale. Första delen av studien bestod av fokusgrupper med patienter och personal på en psykiatrisk öppenvårdsmottagning för patienter med psykossjukdom. Utifrån resultatet av dessa utvecklades Exercise Self-Efficacy Scale ? Schizophrenia Version.

Varumärket som konkurrensverktyg : Varumärkets finansiella inverkan på det globala företaget

Syftet med uppsatsen är att jämföra, undersöka, identifiera och urskilja de eventuella korrelationsmönster som uppkommer när brand value för ett antal globala företag står som beroende variabel i förhållande till en uppsättning utvalda nyckeltal. Arbetet kommer att utgå från en kvantitativ metod med en deduktiv ansats. Genom multipla och enkla linjära regressionsanalyser kommer korrelationen för de undersökta företagens X-variabler EBIDTA, EBIT, marknadsföringskostnad, nettoresultat, aktievärde och EPS att mätas gentemot den valda Y-variabeln brand value.Resultatet visar på att de variabler som överlag haft högst korrelation gentemot brand value är de som på olika sätt visar på företagens intjäningskapacitet. Verksamheter inom data- och internetbranschen har haft högst korrelationsvärden i studien. Främst visade dock regressionsanalyserna skillnader på individuell nivå.

Projektering för återupptagandeav elproduktion vid småskaligtvattenkraftverk

Due to historically low prices for electricity in Sweden, many small-scale hydropowerplants were closed down. A small-scale power plant has more or less the samemaintenance costs as larger plants, but doesn?t generate as much income. Today?sincreasing price for electricity in combination with a desire for renewable energysources makes small-scale hydropower interesting again.

Tysta barn i förskolan : tillgång eller problem?

The aim of this study is to examine how preschools contribute to the forming of identity in children, with a specific focus on the quiet and socially withdrawn child. How do the teachers describe the quiet child and the socially withdrawn child? Are there any opportunities for children to be quiet/withdrawn in preschools? These questions have also been analysed from a gender perspective. The method chosen is qualitative method. Nine preschool teachers from two Swedish preschools have been interviewed.

Expander : En studie av Expanders kommunikation och varumärke

Communication can be heard in many different ways and it is important for all businesses, especially in B2B. The construction and maintenance of a brand plays just like the communication a very important part. These parts also have a lot to common and affect each other in a large extent. One problem that may occur in many companies is the failure to grow and gain a larger share of the market even if they in various ways are trying. Expander is one of those companies and in this research report we studied communication and brand building, focusing on brand management, relationships and integrated marketing. Here we drew the conclusion that all these areas are important for a company, especially in the Business-to-Business marketing in different ways.

Impedans-aggregometri (MultiplateR) fo?r bedömning avtrombocytaggregation i trombocytkoncentrat

Bakgrund: Self-efficacy, en persons tilltro till sin förmåga, är en faktor som påverkar hälsobeteenden såsom fysisk aktivitet. Exercise Self-Efficacy Scale mäter denna egenskap genom självskattning, men har inte utvärderats för personer med schizofreni.Syfte: Att omarbeta Exercise Self-Efficacy Scale för personer med schizofreni.Metod: Deskriptiv design med psykometrisk prövning av den omarbetade Exercise Self-Efficacy Scale. Första delen av studien bestod av fokusgrupper med patienter och personal på en psykiatrisk öppenvårdsmottagning för patienter med psykossjukdom. Utifrån resultatet av dessa utvecklades Exercise Self-Efficacy Scale ? Schizophrenia Version.

Strategisk kommunikation inom franchising, en fallstudie av Gallerix

AbstractTitle: Strategic Communication within franchising, a case study of GallerixNumber of pages: 60 (65 with enclosures)Author: Charlotta Babington ThorszeliusCourse: Media and Communication DPeriod: Spring 2008University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University, SwedenPurpose/Aim: To find out, by doing a case study, how communication between the two parties in a franchising relationship works, and how communication can strengthen the concept and brand. By analysing the communication, identify strengths and weaknesses and make suggestions for improvement.Material/Method: Qualitative method by using interviewsMain results: The understanding of the concept and the relationship between franchiser and franchisees are vital for the success of the franchising chain. The main internal communication channel today is the Intranet, and more personal contacts and meetings are requested. The yearly meetings are appreciated by the franchisees, but the content of the meetings are of varied quality. The chains value words, which are important for how the brand is perceived by the customer, are slightly different from how the franchiser and the franchisees sees them.

Vart tog EMV vägen?: En analys av Marknadsdomstolens utvärdering av imitering i dagligvaruhandeln

This paper discusses the issue of trade dress imitation in the grocery sector. Our study has its starting point in the conflict that may arise between a brand owner and an imitator following an imitator?s marketing actions. In this study we look at the Market Court?s precedents in which this question has been addressed.

En studie om sociala medier och perception

Earlier studies and research on the subject of perception and social media during the working process resulted in a change of the problem. At first the focus of the study was to examine how social media affects the perception of a brand although later on the problem had to be developed to instead examine if social media reflects the perception of a brand. The purpose of this study is to figure out if social media reflects consumer?s perception of a brand. This will contribute to company?s knowledge on how important social media is in their branding and will give pointers on how many resources that is necessary to spend on branding in social media.

FöREKOMST AV CRT HOS PATIENTER MED GRAV HJÄRTSVIKT VID AKADEMISKA SJUKHUSET,UPPSALA

Bakgrund: Self-efficacy, en persons tilltro till sin förmåga, är en faktor som påverkar hälsobeteenden såsom fysisk aktivitet. Exercise Self-Efficacy Scale mäter denna egenskap genom självskattning, men har inte utvärderats för personer med schizofreni.Syfte: Att omarbeta Exercise Self-Efficacy Scale för personer med schizofreni.Metod: Deskriptiv design med psykometrisk prövning av den omarbetade Exercise Self-Efficacy Scale. Första delen av studien bestod av fokusgrupper med patienter och personal på en psykiatrisk öppenvårdsmottagning för patienter med psykossjukdom. Utifrån resultatet av dessa utvecklades Exercise Self-Efficacy Scale ? Schizophrenia Version.

Rätt person på rätt plats: Sambandet mellan personlighet, yrkesval och arbetstrivsel

This study investigated the relation between Extraversion and Conscientiousness with job satisfaction and job selection in the two occupational groups of telemarketing and administration. The study also set out to explore the relation between social desirability as assessed with an Implicit Association Test (IAT) and total reaction time on the IAT. The questionnaire was administered over the Internet to forty-one subjects (24 women and 17 men) in the age range 16-65. Results indicated that people working with telemarketing tend to be extrovert while people working with administration often are conscientious. Job satisfaction correlated with Extraversion in the telemarketing group.

Design and performance of Small scale sensory consumer tests

Small scale internal consumer tests provide a company with a cheap way to get valuable information regarding their products advantages and flaws. Therefore the demand for possibilities to do this kind of test has increased. This report is part of a new sensory project at Unilever. It presents a method for sensory comparison of the company?s own products with the corresponding competitor products.

Samarbeten mellan modebranschens två olika världar : En varaktig företeelse?

The purpose of this study has been to examine how collaborations between clothingcompanies and fashion designers can influence their brands. Our ambition has been todescribe this phenomenon by describing how collaborations can affect and influencethe clothing companies? brand identity, image and positioning. Furthermore, we wantto describe how these collaborations have changed the fashion industry and what thefuture holds for it. We find this topic relevant since collaborations are becoming anadvantage for companies in a competitive industry that is constantly in change.

Hur påverkar sponsring ett varumärkes Brand Equity? : En studie av Brynäs IF:s sponsorer.

Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empirisk undersökning besvara frågan vilken mätbar effekt sponsring har på varumärkets värde, Brand Equity. Genom att besvara den frågan är också syftet att utveckla en modell som visar vilka faktorer samt vilka delar i varumärket som påverkas av sponsring.Metod: Vi har valt att genomföra detta arbete genom att använda fallstudier. Dessa har vi genomfört med hjälp av kvalitativa intervjuer med representanter för Gevalia, Läkerol och Länsförsäkringar Gävleborg, vilka samtliga sponsrar Brynäs. Vi har bearbetat intervjuerna för att sedan analysera dem mot vår teoretiska referensram. Vi har valt att dela upp analyserna efter huvudområden som rör sponsring och varumärke.Resultat & slutsats: Vi har utvecklat en modell som visar sponsringens effekter på Brand Equity, men dessa är dock inga tydliga mätbara effekter då vi inte kunnat uttyda några genom studien.

Kreativ reklam attraherar och rekryterar

This paper supports the thesis that creative consumer advertising also can be used as a recruitment tool. By increasing the level of creativity used in their communication, a company can affect the attractiveness of themselves as future employers. The creative advertising influences the brands perceived creativity. It also increases the perceived social, development- and reputational value as well as the future intentions with the brand. By being more creative the brand is also viewed as making more marketing effort, which in turn affects the perceived potential of the brand in a positive way.

<- Föregående sida 21 Nästa sida ->