Sök:

Sökresultat:

1428 Uppsatser om Brand Asset Valuator - Sida 54 av 96

Produktplaceringar och påverkan - en kvantitativ studie av produktplaceringar i rörlig media

In the ever increasing media clutter it is hard for marketers to make their products stand out. New ways of reaching consumers are constantly arising. This study seeks to further investigate the phenomenon known as product placement, delimited to movies/television. By conducting an experiment we tested whether different presumptions matters for what effect a product placement will have on attitude and if these could be affected. We also looked at if the level of product integration effect attitude and realism enhancement.

Att twittra sig till framgång : En kvalitativ studie om tre PR-byråers strategiska kommunikationsarbete med det sociala mediet twitter

This essay focus on the social media Twitter and how three Swedish PR practitioners view and use communication strategies for this social media. Twitter was created 2006 and is kind of a new channel in the digital world. The micro blog has over these few years attracted 175 million users across the world. In Sweden there is 91 000 registered users and according to a survey, 11 000 of them are active by tweeting once a day.Twitter is highly current and all kinds of people are using the social media, for example, artists, companies and individuals. Twitter is with its highly number of users building a new market for organizations to find their stakeholders.

Starkt butikskoncept - ur unga kunders perspektiv

I dagens samhälle kretsar shopping inte bara kring själva produkterna som säljs, utan även om hur butiksmiljön är uppbyggd. Den visuella miljön och hur produkter presenteras har stor påverkan på kunders beteende och inköp. Ljus, ljud och färger påverkar våra sinnen både positivt och negativt, vilket butiker utnyttjar på olika sätt. Syftet med detta uppsatsarbete är att beskriva vad unga kunder (18-25 år) anser ska ingå i ett attraktivt och starkt butikskoncept. Syftet är också att undersöka hur unga kunder upplever likheter respektive skillnader gällande butikskoncept för butikskedjor och produktutvecklande varumärkesleverantörer.

Prestanda på luftfilter : En jämförelse mellan olika filter till bil

This reports goal is the give BSR AB more information that's useful towards their customers in marketing of their products.It involves tests of different air filters designed for cars and 3D-modelling of Opti-Flow systems. The three models thats being tested is SAAB (93SS), VAG (1.8T) and Volvo (S60). To every brand there are three different models. A orginal- , sport- and an open cone air filter (Opti-Flow).The results indicate that the open Opti-Flow filter has better performance compared to the other cased filters. The sport filters for SAAB and Volvo has better performance then the original filter.

Resursutvärdering av insatsmöjligheter: Huvudkulvertsystem vid SSAB EMEA, Luleå

SSAB EMEA är en av världens mest framstående industrier inom ståltillverkning. För att säkerställa en fortlöpande stålproduktion och en i övrigt fungerande verksamhet måste alla delar i ledet fungera. En mycket vital funktion är en fungerande eldistribution. Under jord på verksamhetsområdet går så kallade kabelkulvertar där kraft- och manöverkabel är förlagda. Dels strömförsörjer kablarna tillverkningsprocesser och anläggningar på området och dels finns manöverkablar för styrning av tillverkningsprocessen.

Målgruppsanalys - en fallstudie av textilföretaget Salming Underwear

I dagens industriella samhälle finns det en hel uppsjö av produkter för oss som konsumenter. För oss handlar det om att fylla våra behov. För företagen handlar det om att få konsumenterna uppmärksammade på just deras produkt och särskilja sig på marknaden. Det gäller då att man har koll på vilken som är ens målgrupp. Men det slutar inte där.

Invadörer på svenska spelmarknaden-En statligt reglerad marknads ökade konkurrens från webbaserade företag

In Sweden we have a regulated gambling market which means that there are three gambling companies who are operating under the supervision of the Swedish state. These companies have exclusive rights to the Swedish market, divided between them. AB Svenska Spel is one of them and they control all gambling concerning sporting events and the four casinos in Stockholm, Gothenburg, Malmö and Sundsvall. However, since a few years back several Internet-based companies have entered the Swedish market and the competition has become even fiercer in the last years. Due to numerous marketing restrictions the Internet companies have been forced to find new ways to strengthen their brand.

Småbolagseffekten och investeringsstrategier i småbolagsaktier på Nasdaq OMX Stockholm

Bakgrund:Småbolagseffekten påvisades först av Banz (1981) och Reinganum (1981) som kom fram tillatt småbolag genererade högre avkastning än stora bolag under samma period. Effekten syntes även stabil över tiden vilket ej är förenligt med Capital Asset Pricing Model (CAPM) och den effektiva marknadshypotesen (EMH).Syfte:Syftet med denna uppsats är att undersöka om det finns någon påvisbar småbolagseffekt påNasdaq OMX Stockholm och huruvida den i så fall har varit konstant under studieperioden. Vidare syftar studien till att undersöka huruvida relativvärdering av småbolagsaktier framgångsrikt kan användas för att generera överavkastning.Metod:Studien baseras på en kvantitativ metodansats med ett deduktivt angreppssätt. Behövd datasamlas in och sammanställs för att sedan användas för att skapa portföljer som studeras och analyseras baserat på prestation.Slutsats:Studien  har  ej  kunnat  påvisa  en  småbolagseffekt  under  hela  studieperioden.  Underhögkonjunktur har dock en småbolagseffekt kunnat påvisas. Vidare har studien kunnat visa att relativvärdering av småbolagsaktier genererar både absolut och riskjusterad överavkastning jämfört med studiens småbolagsportfölj och marknadsindex (AFGX).

Om du säger det så

This study explores the different effects on attitude and behaviour three frequently used advertising techniques have. The techniques compared are social influence and egoistic and altruistic benefit-appeals. The results showed that ads featuring social influence had statistically significant higher mean values regarding attitude towards the ad compared to both the other ads, and significantly higher mean values regarding brand attitude compared to the ad appealing to egoistic motivations. Though, all advertising effectiveness measures used in this study - that is, attitude and intention variables - indicated that social influence was more effective than the other advertising messages. Thus, in accord with earlier studies, it can be stated with confidence that social influence is an effective tool to use in marketing communications..

Att skydda kulturhistoriskt värdefulla byggnader mot brand

Det krävs inte lång tid för en brand att ödelägga en byggnad och dess innehåll. Brand är alltid ett hot mot våra byggnader och följderna kan bli katastrofala, både gällande människoliv och ekonomiska värden. När det kommer till kulturbyggnader kan en brand även resultera i att historiska värden och delar av vårt kulturella arv går förlorade. Det är dock inte bara bränder som kan skada denna typ av byggnader, utan även olämpliga brandskyddsåtgärder. Av denna anledning är det väsentligt att arbete med brandskydd i kulturbyggnader sker på ett sätt som inte förstör det som ska skyddas.

Rekrytering av nyexaminerade studenter : En kvalitativ studie om arbetsgivares rekryteringsbeteende

AbstractKurs: Ämnesfördjupande arbete, Management 2FE01EFörfattare: Simon LundmarkHandledare: Lektor Hans LundbergExaminator: Lektor Anders HytterTitel: Rekrytering av nyexaminerade studenter ? En studie om arbetsgivarens rekryteringsbeteendeNyckelord:?Employer Branding?, Nyexaminerade studenter, Rekrytering, Studentrelevant arbete Bakgrund: När företag skall rekrytera ny personal väljer de mellan flera olika ansökande personer. Denna studie fokuserar på att öka akademiskstuderandes förståelse för arbetsgivares rekryteringsbeteende, detta för att underlätta dessa studerandes övergång mellan den akademiska världen till näringslivet.    Problemformuleringar: Vilka faktorer är prioriterade för att bli kallad till intervju i en rekryteringsprocess av nyexaminerade studenter?Hur värderar företag erfarenheten av ett studentrelevant arbete under studietiden vid en potentiell rekrytering? Hur stor påverkan har arbetsgivarens ?Employer Brand? vid en rekryteringsprocess?Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur företag värderar att studenter haft ett studie-relaterat arbete under universitetsstudietiden vid rekrytering av ny-examinering. Detta för att studerande ska öka sin kunskap och förmåga att påverka sin kommande situation som arbetssökande och förbättra sina möjligheter för en lyckad rekrytering.Metod: Studien har genomförts med en kvalitativ forskningsdesign som har inkluderat semistrukturerade intervjuer för materialinsamling.

Att leva som man lär : En studie om kommunikationsbyråers positionering i Jönköpingsregionen

Dagens företag lever i en alltmer komplicerad och komplex omvärld där bilden av dem skapas genom ständig samverkan mellan vad de egentligen gör och hur det förklaras vilket i sin tur skapar bilden av företaget. I Jönköpingsregionen finns det ett flertal kommunikations-, PR- och reklambyråer, definitionerna är många, men i stort erbjuder de liknande tjänster. För att kunna differentiera sig gentemot konkurrenter har positionering blivit ett allt viktigare ledningsinstrument, konsumentens bild av företaget är den avgörande faktorn mellan misslyckande och framgång och i sin tur överlevnad. Utvecklingen har medfört att nyckeln till framgång ligger i företagets förmåga att värdera och kommunicera sin interna och externa identitet i relation till sin önskade profil och inte som tidigare genom kvalité eller produktöverlägsenhet. Konsumenternas uppfattning och känsla för företaget blir den avgörande faktorn vid valet av samarbetspartner, ett finansiellt värde kan i sin tur tillskrivas varumärkesidentiteten när den bidrar till att skapa en positiv och fördelaktig bild av företagets tjänster och produkter.

Ekonomiska konsekvenser för skogsbruket vid avsättning av mark för viltvårds- och jaktändamål : en fallstudie på Svenska Jägareförbundets fastighet Öster Malma

The value of game for hunting from a social economic viewpoint is an interesting topic that is currently being investigated in a Swedish research program. The amount of damages that the game stocks cause to the forestry is, and has been in focus for a longer period of time. Something that I saw as missing was an investigation of how much an active game keeping measure might cost in lost incomes for forestry in terms of reduced acreage for forest production. This question was the foundation for this investigation, which purpose is to give interested persons with decent knowledge of forestry an example of how cost estimation for forestry resembling the example that is studied can look like. The measures that has been taken is a felling of forest in different ages on both sides of a forest dirt road to create increased asset of forage for the game, and at the same time give hunters that have their post along the dirt road a better chance of seeing passing animals early and increasing the possibility to shoot good shots. The area, which is a part of The Swedish Association for Hunting and Wildlife Management estate Öster Malma, is also used as an example for guests who wish to learn more about managing ungulates. These guests have now got the opportunity to get information on how big the costs are for the measures that have been taken. The main conclusions of this work is that changed timber prices and foremost a change of interest rate makes big differences on the result of the calculations.

Användning av IT-stöd hos mobila arbetare : Fallstudie av spridningsnättekniker hos Relacom

I ett samhälle där upphovsrätten och immaterialrätten blir allt mer uppmärksammad är det viktigt för företag att vara medvetna om sitt innehav av licenser för mjukvaror. I detta arbete kommer företags medvetenhet om deras licenshanteringssituation att undersökas. I den här rapporten kommer problemställningen att undersökas med hjälp av intervjuer med företag. Dessa intervjuer kommer att ske via telefon och per e-post. Ett liknande arbete har tidigare inte gjorts och därför känns det relevant samt intressant att göra denna undersökning.Arbetet resulterade i intervjusvar från 11 företag.

Uttagsbeskattning vid gränsöverskridande fusioner : Är den svenska regleringen i 22 kap. 5 § 2 p. IL. förenlig med etableringsfriheten?

Freedom of establishment statutes that restriction of citizens within the EU can not occur. A citizen should be free to establish themselves in a Member State and not be hindered if they choose to leave the State. "Citizens" also includes legal persons such as companies. Legislations in Member States which prevents the freedom of establishment shall be prohibited. When a company chooses to merge across borders and thus cease to be a Swedish company, the Swedish rules for exit taxation applies.

<- Föregående sida 54 Nästa sida ->