
Sökresultat:
1285 Uppsatser om Brand Activation - Sida 64 av 86
Future in a box : En undersökning i designstrategisk produktframtagning med Elfa som fallstudie
This report describes the bachelor degree project called ?A case study in strategic product design in collaboration with Elfa? carried out by Mathieu Gustafsson and Pär Rickberg,students at Carl Malmsten Furniture Studies.We had the opportunity to do our degree project in collaboration with ELFA after a previous school project where we made suggestions for new products. Initially the brief was to develop new products for the company which was based on previous proposals.Reasoning led us in to design strategies and how to use such a strategy to develop newproducts for ELFA. During our first superficial analysis of ELFA and its current products, we found that we wanted to recast the framework of identity and context in which the product would be created. According to the researches made by SVID (The Swedish Industrial Design Foundation),companies that continually are working with design strategies strengthens the brand, its competitiveness and become more innovative.
The Influence of Multiple Drivers on WOM Behavior in an Online Context - A quantitative study on what drives consumers to share word-of-mouth online
Word-of-mouth marketing (WOM) has been considered as one of the most effective marketing tools, yet the least understood. While its lucrative effects have been well proven in academic studies worldwide, little is yet known of why consumers engage in WOM, and what factors actually drive this sought-after behavior, particularly in an online context. While today's research lacks holistic views on the simultaneous effects of multiple WOM-drivers, this paper takes on a meta-analytic approach by building on the pertinent literature to construct an aggregated model, including several previously acknowledged drivers divided into two categories: (1) Brand related drivers and (2) Personal and situational drivers. The authors then empirically examine what drivers are the most influential on WOM in an online social media context. By doing so, this thesis does not only contribute to marketing managers' better understanding of online communications management, it also sheds light on the theoretical knowledge of the behavioral drivers of WOM.
Håltagning för brandgasventilation i tak
I början på förra seklet hade de brandbefäl och brandmän som kom till en
eldhärjad byggnad samma scenario framför sig som idag, det brann någonstans
i byggnaden och det var rökutveckling. Då som nu visste de att brandgaserna
måste vädras ut för att sänka temperaturen i byggnaden och komma åt att
släcka branden- De verktyg de hade tillgängliga föra fullgöra detta uppdrag
används än idag såsom brytjärn, yxa, handkraft och orädda brandmän.
För omkring femtio år sedan var metoderna för håltagning i princip
fortfarande av samma slag som ovan nämnt. Brandkårerna försökte rekrytera
plåtslagare som kunde utbilda övriga brandmän att använda nymodigheter som
plåtlyft och plåtsaxar. Mellan åren 1960 och 1990 har utvecklingen på
området brandteknik utvecklats som en reaktion på att ämnet allt mer
akademiserats och studerats på universitet och högskolor runt om i världen.
Detta har medfört en positiv utveckling inom området brandgasventilation
som gett upphov till många nya metoder för att dimensionera rökgasluckor
och konstruera andra inbyggda brandsäkerhetsanordningar.
Norra Älvsborgs räddningstjänstförbund: En kartläggning av riskobjekt med avseende på förbundets resurser samt samhälleliga aspekter
Norra Älvsborgs räddningstjänstförbund, NÄRF, är ett samarbete sedan 1997. Kommunerna som medverkar i detta är Färgelanda, Mellerud, Trollhättan och Vänersborg, Förbundet har två heltidsstationer och sju deltidsstationer. NÄRF står för kommunal räddningstjänst samt förebyggande åtgärder inom kommungränserna. Detta examensarbete syftar till att kartlägga och analysera risker inom NÄRF:s område med avseende på framförallt räddningstjänstens resurser. Varje objektstyp bedöms genom en kvalitativ bedömning.
Regionalisering i Sydöstra Sverige : En studie om: identitet, legitimitet och demokratisk förankring
The purpose of this study was to investigate the problems of building a new region in the Southeast part of Sweden. The idea of a big south Swedish region is brand new; no former studies in this area have been done before. The main analytical focus of this study is legitimacy, identity and democratic credentials. The study has been carried out by interviews with several leaders in organizations working with the collaborations of the smaller regions in to the big region. The method of this study has been a single-case study and dialogue interviews.
SVT i det nya mediesamhället : En kvalitativ studie om hur TV-programmen Gokväll, Mitt i naturen och Plus använder sociala medier
The purpose of this essay is to examine how the editorial office to the TV-programs Gokväll,Mitt i naturen and Plus use social media. To achieve the purpose qualitative interviews wereconducted with three Web Editors, one for each program. This essay is based on theories onhow companies can and should work with social media from Andreas M. Kaplan andMichael Haenlin among other writers and scholars from Sweden. The convergence concepttheory with particular focus on media convergence and branding has also been applied in thestudy.
Brandsäkerhet i ett småhus
This essay includes the planning and designing of a house as well as writing a rapport about howto increase fire safety in small buildings.More than 6000 homes burn in Sweden every year (Brandskyddsföreningen, 2012c). Thedevastation and the costs are usually very high. This report examines possible measures to reduceboth personal injuries and economic losses resulting from house fires in small buildings.Swedishbuilding regulationsplay a major role when it comes to constructional fire safety. However therequirements inSwedish building regulations are very low for small buildings and this is anargument for raising the requirements.The report shows and describes possible methods to build safer with regards to fire in terms ofmaterials and different building structures. Major focus has been on fire cells but other solutionsare also examined and described.
Media och näringslivet: En studie om hur mediedrev bör hanteras enligt informationschefer och presschefer
Media has power and impact. It is therefore important for managers to be able to handle media storms when they arise. If not, the brand can be affected negatively. It is managers who should learn to handle media storms because the managers constitute an important part of the external face of the company. Because it is managers who should learn to handle media storms it is interesting to study how media storms should be handled from a theoretical management-perspective.
Att Sälja Sig Själv -The brand called you-
Det samhälle som vi lever i idag präglas av olika mer eller mindre kapitalistiska varumarknaders inflytande på vår vardag. Två trender som har sina orsaker helt eller delvis i detta förhållande är en ökad individualisering och marknadisering av samhället. Konkret för individen innebär detta att det blir allt viktigare att marknadsföra sig själv, att sälja sig själv. Med utgångspunkt i detta förhållande så genomför denna uppsats en empirisk studie av två specifika fall där detta ?att sälja sig själv? är som allra tydligast; kontaktannonser respektive curriculum vitae, CV.
Riskanalys av transporter med farligt gods i Vänersborgs tätort samt riksväg 45
Årsskiftet 2003/2004 trädde Lagen (2003:778) om skydd mot olyckor i kraft. Därmed upphävdes Räddningstjänstlagen. Lagtexten kräver att kommuner skall upprätta en riskhanteringsplan för tänkbara olyckstillfällen. Vänersborgs kommun har beslutat göra så och en del i detta arbete är att sammanställa en riskanalys. Denna rapport innehåller en riskanalys för farligt gods inom Vänersborgs tätort samt riksväg 45.
Att bygga ett framgångsrikt varumärke : En fallstudie av H&M
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett starkt varumärke byggs upp. För att få svar på denna fråga har författarna valt att undersöka H&M, då de har byggt upp ett så starkt och känt varumärke. Vilka egenskaper är de främsta? Vidare vill författarna även granska vilken bild som H&M förmedlar till omvärlden och se om den överensstämmer med kundernas uppfattningar.Uppsatsen är baserad på en enkätundersökning av 120 personer i varierande ålder, från ca 20-40 års ålder. Respondenterna är av olika kön dock är majoriteten kvinnor.
System med "Pop-up"-munstycken för helikopterplattform på korvett.
Denna slutrapport är resultatet av ett samarbete mellan Kockums AB / Karlskronavarvet och Blekinge Tekniska Högskola (Institutionen för maskinteknik). Det av Kockums initierade projektet har benämnts till ?System med ?Pop-up?-munstycken för helikopterplattform på korvett?. Uppdraget har bestått i att utprova och verifiera ett befintligt munstycke, vars primära funktion är släckning av petroliumbränder (helikopterolycka) på ett stelthfartygs helikopterplattform. Munstyckets sekundära funktion består i att vattenbegjuta (sk.
Företagsidentitet & image - Valet av present- och profilreklam
Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att få en förståelse för vilken roll ett företags identitet och image har för valet av profilreklam.Metod: Studien är baserad på en kvalitativ undersökning där en fallstudie har gjorts av två stycken företag/organisationer som är köpare av profilreklam samt deras profilföretag. En tvärsnittsstudie har sedan gjorts av mottagaren av profilreklam.Resultat: Ett företags identitet och image har stor betydelse för valet av profilreklam, framförallt företagets strategi, kultur, design och marknadskommunikation.Begränsningar: Studien har endast undersökt två svenska företag/organisationer och deras profilföretag om hur de arbetar med att ta fram profilreklam.Praktiska implikationer: Resultatet i studien kan användas för att ta fram profilreklam som syftar till att stärka ett företags image som varumärke.Originalitet: Många forskare har undersökt företags identitet och image samtidigt som många har undersökt profilreklam i olika aspekter men få studier har kombinerat dessa två och sett vilken betydelse ett företags identitet och image har för valet av profilreklam.Nyckelord: Företagsvarumärke, företagsidentitet, företagsimage, presentreklam, profilreklam, give-aways..
Naturvårdsbränning på Berga : en metodstudie
Naturvårdsbränning utförs i syfte att öka och bevara ett områdes befintliga naturvärden. Kontinuerligt återkommande bränder är nödvändiga för att bevara vissa naturvärden, såsom flerskiktade brandpräglade skogsbestånd, i landskapet. Genom att utföra olika typer av huggningsingrepp före bränningen kan man lättare skapa en flerskiktad beståndsstruktur. Samtidigt påverkas förutsättningarna för att bränna genom att ljusinsläpp, avdunstning och därmed fukthalten i markskiktet ändras. Därmed påverkas några av de faktorer som, tillsammans med flera andra, styr brandförloppet.
Employer Branding : ett modernt begrepp i offentlig verksamhet
Bakgrund Sedan efterkrigstiden har det skett en ökning av modernaorganisationsidéer. En av dessa idéer är employer branding som utgörvarumärket för företaget som arbetsgivare och som syftar till att lockatill sig och behålla rätt personal. Offentlig verksamhet har börjat arbetamed detta begrepp som en följd av new public management menstudier på detta område saknas.Syfte Syftet med studien är att skapa förståelse för de svårigheter som finns iatt utforma ett employer brand i en offentlig verksamhet somkaraktäriseras av new public management-idéer. Vi vill bidra till denföretagsekonomiska diskussionen om employer branding genom attbidra med ett kritiskt förhållningssätt till begreppet inom offentligverksamhet.Metod Studien är hermeneutisk med en abduktiv ansats. Fallstudier haranvänts för att samla in det empiriska materialet.