
Sökresultat:
10863 Uppsatser om Benchmarking SMEs Process Struktur Idé - Sida 56 av 725
Malmö konsthall i tid och rum ? en fallstudie om visuell identitet och platsmarknadsföring
This thesis examines how techniques from place marketing, developed to market places, can be used in the process of designing a visual identity for an institution. The thesis is a case study of the development of a new visual identity for the public art institution Malmö konsthall. The essay presents Malmö Konsthall, defines the term visual identity and describes the main principles in place branding. I then define target audiences and key values, discuss the application of place marketing principle and go through the design process of the new visual identity. The process showed that theories about flagship buildings, signature design and signature districts have the biggest influence on the design.
Företags anvÀndande av kÀndisreklam
Celebrity endorsement has been a popular advertising strategy all over the
world for the past few years. The purpose of this thesis was to find out
why companies choose celebrity endorsement as advertising strategy and how
the celebrity endorsement process appeared in companies. We choose to
interview two companies in the retail business and the interviews were
conducted with the marketing managers for each company. This study provided
that companies utilize celebrity endorsement to increase their sales, and
it is important that the whole company is in the celebrity endorsement
process discussion before the company choose which celebrity they will work
with.
.
Utveckling av ett företags marknadskommunikation med informationsteknik
IT-företaget Conect AB var i behov av en förstÀrkning av sin marknadskommunikation, som innebar en utveckling av deras webbsida, samt en nyproduktion av produktblad om företagets samtliga tjÀnster, som ska finnas tillgÀngliga pÄ webbsidan. DÄ företagets informationskanaler och mÄlgrupp var förutbestÀmda, Äterstod en förbÀttring av budskapet. Med hjÀlp av teorier inom informationsteknik med inriktning pÄ anvÀndbarhet, anvÀndbar webbdesign och anvÀndbar grafisk kommunikation skulle företagets budskap förtydligas. TillÀmpandet av teorierna skulle pÄ sÄ sÀtt förbÀttra kommunikationen med potentiella och befintliga kunder.Uppdraget formulerades som en övergripande frÄgestÀllning med tvÄ delfrÄgor:? Hur kan man med informationsteknik förbÀttra ett företags marknadskommunikation?o Hur kan webbsidan byggas upp för att fungera som en lÀnk mellan företag och kund med hÀnsyn till teorier inom anvÀndbarhet och anvÀndbar webbdesign?o Hur kan ett produktblad pÄ ett effektivt sÀtt förmedla information till kunden med hÀnsyn till teorier inom anvÀndbarhet och anvÀndbar grafisk kommunikation?Utvecklingen av produkten genomfördes utifrÄn teorier som gör den enkel och lÀttförstÄelig.
Hur genomförs och behandlas marknadsundersökningar pÄ industriföretag? : En studie i knowledge management i B2B-företag
Om ett företag i dagens samhĂ€lle har bra kunskap om sina produkter har de större möjlighet att vara konkurrenskraftiga och utveckla produkterna efter marknadens behov. DĂ€rför Ă€r det viktigt för företag att hĂ„lla sig uppdaterade om marknadens krav och önskemĂ„l pĂ„ produkten. Ett vanligt sĂ€tt för företag att göra detta Ă€r genom att utföra marknadsundersökningar.Denna rapport undersöker dĂ€rför hur marknadsundersökningar genomförs och behandlas pĂ„ industriföretag.Studien undersöker rutiner och metoder för hur företag samlar in och hanterar den information och kunskap de fĂ„r frĂ„n sina kunder. Rapporten presenterar teorier frĂ„n tidigare studier om marknadsundersökningar. Ăven resultat frĂ„n intervjuer med tvĂ„ anstĂ€llda pĂ„ tvĂ„ industriföretag presenteras.
En bÀttre vardag för de mÄnga mÀnniskora : - en anvÀndbarhetsstudie av www.ikea.se
IKEA har under hösten 2006 utfört en egen undersökning av deras webbplats, www.ikea.se. En del av syftet blir sÄledes att resultatet skulle kunna fungera som ett bra komplement till den undersökningen. VÄrt sÀtt att genomföra detta grundar sig pÄ en kvalitativ studie genom observationer och efterföljande intervjuer med ett antal testpersoner. Enligt teorier hÀmtade frÄn omrÄdet för anvÀndbarhet och webbdesign pÄverkar omrÄdena struktur, navigering, lÀnkar, design/layout, information, text, bild och fÀrger möjligheten till en god webbplats, dessa begrepp fungerar Àven som en utgÄngspunkt för vÄr datainsamling. IKEAs vision Àr att ?skapa en bÀttre vardag för de mÄnga mÀnniskorna?, dÀrför tycker vi att det Àr av största vikt att Àven deras webbplats Àr funktionell och anvÀndbar för den svenska populationen.
Hur vÀrde uppstÄr i köpbeslutsprocessen : En studie om Smartphonen och dess appar
In communities today nearly everybody has a Smartphone and they bring it everywhere. What we think is interesting to observ is how people find value in Smartphones and applications. We aim to answer this question through three part questions: where in the buyer process they experience value, what they think is value and if there are any diffrences between the value men and women recive. We choosed to both have an quantitative and a qualitative method and a inductive way of working. Through our study we found out that people wanted the Smartphones and applications to be easy and they experienced value in the buyer process when its quick, adapteble and when it makes the day easy and we also found out that it wasent any differences between the value men and women recived..
FörÀndring inom Polisen ? : en fallstudie ur ett medarbetarperspektiv
Background: The Swedish Police authorities have accomplished several changes the last years. We have studied one of these changes, the co-ordination of two supporting functions, economy and staffadministration at the Police authorities in Ăstergötland, Jönköping, Södermanland and SKL (Swedish crime technical laboratory). The initiative to this change was taken in 2002 and in 2003 a decision was made to create a joint servicecenter.Purpose: The purpose of this rapport is, in a collaborator perspective, to study the employeesÂŽ experiences of the change process.Method: The empirical material was collected throw interviews with the employees who have taken part in the change process. Even the leader of the project has been interviewed.Results: We have distinguished five central aspects in the change process. These are information/communication and understanding, the project leader, teamwork, timeaspect/reflexion and the leadership.
UtvÀrdering av solcellsanlÀggningen pÄ Universeum
The main aim of this master thesis was to see the process of an interactive online reference service from idea to final product. The reference service we have studied is developed and used by the Library of the National Institute for Working Life in Stockholm, Sweden and goes by the name phibi. Our goal was to review the whole realization process from the reasons why a service like this was created, how the service was introduced and implemented inside the organisation and finally what the result and consequences were for both the library staff and for the users of the service. Phibi is designed to be a tool that fosters communication between the library staff and the remote users where the users get the opportunity to be helped with their questions by the library staff although they are not physically present in the library. To understand the process we conducted a case study with 11 interviews of the library staff, the superior and the initiator to phibi.
Ett ?bra? intranÀt ? Ett framgÄngsrikt exempel pÄ anvÀndarcentrerad systemdesign
We live in a stressful world and a demanding society where the ability to quickly adapt is one of the most important and most difficult challenges of today. A fairly new phenomenon called intranets has evolved to meet this challenge, however many examples of corporative intranets are stories about failures and systems with poor usability. This study focuses on how the user oriented approach to systems design affected upon a system development process of an Intranet, solely developed within a company, and how it impacts on the intranets popularity among the employees in the company. The study starts not from the literature but from a survey, which is based upon the Delphi method. Which results were used for further in-depth research about the subject, by interviewing three representatives from the company.
Socialiseringsprocessen i revisionsbyrÄer : En studie om skapandet av organisatoriskt engagemang
Purpose: The purpose of this paper is to contribute with knowledge regarding the connection between the socialization process and the organizational commitment perceived by junior accountants. Based on Van Maanen and Schein's (1979) model, we intend to identify and describe how selected socialization strategies affect junior accountants? perceived affective, continuous and normative commitment during the initial five years in the firm.Research methodology: Semi-structured interview was chosen as the key approach for gathering essential data. Interviews were conducted at three major accounting firms with a total of eight interview participants. The study has a qualitative approach because of the ability to go in depth on the studied phenomenon.Conclusion: The socialization process consists of individual, informal, sequential, fixed, serial, and investiture strategies.
Extreme Village Makeover : En studie om religionsskiftets betydelse för byarna Kyrkheddinge och FjÀlkinge.
This essay revolves around the Christianisation of the Danish kingdom during the middle ages. Issues like; the length of the Christianisation process and the influence it had on thevillages? structural appearance in the Danish kingdom. A special case study of the villages Kyrkheddinge and FjÀlkinge, Scania, is an essential part of the essay. Through writtenmaterial and excavation reports from the both villages the study enlightens the structural appearance of the village and the hierarchy of the farms in the village.
FrÄn förnekande till integration. En kvalitativ studie av kvinnors förhÄllningssÀtt inför audiologisk rehabilitering.
Adjustment to acquired hearing loss can be understood as a process of learning and change where the point of departure is the subjective apppraisal of a person?s hearing loss in a social and cultural context. The aim of the study was to describe women?s thoughts, emotions and actions prior to audiological rehabilitation, since these are considered important for the ongoing process of adjustment and for the planning of rehabilitation. A phenomenographical approach was used in order to describe the variation in the women?s attitudes before attending rehabilitation.
ĂvergĂ„ngar : En studie i hur lĂ€rare arbetar med övergĂ„ngar.
Syftet med denna studie Àr att ta reda pÄ hur ett urval lÀrare i Ärskurs tre arbetar med övergÄngar mellan olika aktiviteter under en lektion i Àmnena matematik och svenska. För att undersöka detta har vi genomfört en empirisk studie med hjÀlp av tvÄ kvalitativa metoder, observation och intervju. I varje Àmne har fem lÀrare ingÄtt i studien. Det insamlade materialet har sammanstÀllts och analyserats utifrÄn vÄra teoretiska begrepp som flertalet kommer av Jacob S. Kounin (1977).VÄrt resultat visade att det inte fanns sÄ tydliga skillnader i arbetet kring övergÄngar mellan de tvÄ Àmnena matematik och svenska vilket gjorde att vi istÀllet la vikt pÄ att se hur alla lÀrare i vÄr studie arbetar med övergÄngar i stort.
Reducering av ledtid genom en vÀrdeflödesanalys En fallstudie pÄ Lammhults Möbel AB
The purpose of this study is to increase the understanding of activities, flows and waste in a company's production process. By performing a value stream analysis, non-value adding activities are identified in a production process and then the suggested improvements that can reduce lead times will be stated. The value-stream mapping identifies the flow of information and the flow of material in a production process and this provides the basis for the identification of non-value adding activities.We conducted the study at Lammhults Möbel AB in Lammhult Sweden, where the production flow of Spira-21 has been investigated. This to identify any non-value adding activities that affect the flow negative and consumes time and money in a non-value adding way.A reasonable approach for the project was taken by studying the methodologies and theories. We conducted interviews and site surveys at Lammhults Möbel AB where the flow of information and material in the production process were investigated.
Plattform för intern marknadsinformation, Banverkets Marknadsavdelning
Detta examensarbete Àr genomfört pÄ uppdrag av kundansvariga pÄ Banverkets Marknadsavdelning. Avdelningen ansvarar bland annat för samordning av marknadskontakter och avtalssystem rörande bannÀtets trafikering. Arbetet syftar till att utreda och beskriva det optimala sÀttet för kundansvariga för kundsegmentet JÀrnvÀgsföretag, att nÄ ut med intern kundrelaterad information. Förutom en grundlig förstudie av den nuvarande arbetsrutinen genomfördes Àven jÀmförelser med liknande rutiner hos fem andra stora organisationer. Idéer frÄn dessa organisationer har anpassats till Banverkets egna förutsÀttningar och de identifierade behoven.Utredningens resultat Àr tio förbÀttringsförslag som syftar till att stÀrka serviceinriktningen, stÀrka kundansvarigas roll internt samt att skapa en helhetssyn pÄ kunden.