Sök:

Sökresultat:

2067 Uppsatser om Behavior Network - Sida 61 av 138

Situationen för anhöriga till yngre personer med demenssjukdom

Syftet med föreliggande studie var att undersöka hur bra vi är på att bedöma ålder på omaskerade och maskerade ansikten. Syftet var även att undersöka om det fanns systematiska fel som är förknippade med åldersbedömning av maskerade ansikten.Totalt fick 60 försöksdeltagare, samtliga ungdomar, skatta åldern på 60 fotografier av 30 maskerade och 30 omaskerade män.  Fotografierna var indelade i två åldersgrupper, yngre och äldre, och samtliga stimulipersoner förekom i både den maskerade och den omaskerade varianten.Resultaten visade att försöksdeltagarna var bättre på att skatta åldern på omaskerade ansikten än på maskerade. Inga skillnader i systematiska fel fans mellan maskerade och omaskerade ansikten.Bilder av unga ansikten skattades med högre precision än bilder av äldre ansikten..

En longitudinell studie av motivationens betydelse vid en nedläggning

Omställningen vid en organisationsförändring anses ofta ha ennegativ effekt på de anställda. Forskning kring nedläggningar hardock funnit ett motsägelsefullt fenomen som yttrar sig genom ökadproduktivitet, en nedläggningseffekt. Syftet med studien var attstudera hur de anställdas motivation påverkas och förändras under ennedläggning, samt se hur detta kan relateras till Organizationalcitizenship behavior, målengagemang och arbetstillfredsställelse.Studien var av longitudinell design och genomfördes på en fabrikunder nedläggning. Enkäter besvarades av 140 stycken anställda påfabriken. Resultatet visade att en nedläggningseffekt med störstasannolikhet ägt rum och att motivationen ökat.

Irriterande TV-reklam : Vad det är i TV-reklam som är irriterande och hur påverkar det konsumenternas köpbeteende?

ABSTRACTTitle: Annoying television advertising - What is it about television (TV) commercials that are perceived as annoying and how does it affect the viewer?s purchasing behavior?Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthors: Benny Berggren and Sofie ErenlöfSupervisor: Jonas KågströmDate: 2012 ? May Aim:Advertising can be found in many shapes and forms such as on: billboards, radio stations, public transport and of course on television. The last form of advertising is possibly one of the most effective and widely used methods of advertising due to the wide percentage of households with a TV in this technological age. One of the problems TV viewers have to face is the wide variety of TV advertisements which are repetitive and can be seen on numerous occasions throughout the day. This is only one of many factors that may cause irritation to the viewer if being executed wrong.

Nätverkens betydelse för turistdestinationen : en studie av gotländska turistrelaterade nätverk

The tourism industry is growing and with its growth competition between destinations rises. In competition, cooperation and collaboration between tourism operators seem beneficial when creating an attractive and dynamic tourist destination.The purpose of this study is to describe and discuss the significance and influence of tourist related networks at a tourist destination, and therefore this study aims to examine the question: What significance do the tourist related networks have at a tourist destination?This study focuses on seven networks on Gotland that are tourism related, and the representatives of the networks were interviewed in order to get their view on the network and its significance to the destination. The study shows that networks have an important role in creating a unified tourist product of the destination, and in reaching out to the potential visitors through joint destination marketing. The study also shows that the tourism related networks helps to improve the reception of the tourist at a destination and to secure the quality of the tourist destination and its tourist products..

Skärpiplärkors beteende mot inkräktare under häckningssäsongen

Hur beter sig skärpiplärkor (Anthus petrosus) när de försvarar reviret mot en inkräktare under häckning? Eskalerar de aggressivitet olika eller har de en gemensam strategi? Påverkas beteendet av häckningsfas? Kan använd tid säga något om motivation att försvara revir? För att besvara dessa frågor placerades en burhållen artfrände av endera kön i etablerade revir. I studien mättes ägnad tid åt olika aggressiva beteenden, vilka hade klassats och graderats beroende av styrkan i hoten. Resultatet visade att alla hanar eskalerar aggression på ett likartat sätt och ägnade i medeltal lika lång tid åt olika nivåer. Individuella skillnader förekom dock då några individer eskalerade lite snabbare men det tolkades inte som ökad motivation att försvara revir.

Sociala medier för marknadsföring : En fallstudie om vilka strategier som finns för marknadsföring via Facebook hos svenska researrangörer

In this study, we have examined how Swedish tour operators are using social media as part of their marketing plan. Our purpose was to find out which strategies they use in the area of social marketing. The companies that were examined were Ving, Fritidsresor and Jambo tours, and the social network site that the research focused on was Facebook. The examination was conducted with a content analysis of the companies' Facebook pages and qualitative, structured interviews with the companies. The aim was to compare the various tour operators Facebook pages in order to get a broader overview of the companies marketing strategies.

Det emotionella valet - ett alternativ och komplement till rationaliteten

The purpose of this thesis is to evaluate and develop a useful theory of human behavior that recognizes the importance of our emotions. The new framework, called the theory of emotional choice, is developed by a holistic method in which results from the fields of psychology, sociology and (neuro-) biology are used to mutually support the conclusions. The theory is distilled into six preliminary points, which are based on the finding that we are not thinking as logical, rational and longsighted as is often assumed. Instead the regular human thinking is suggested to be shortsighted, intuitive and ruled by our emotions and our needs for generality, causality and normality.To demonstrate the usefulness of the new framework, it is used in an analysis of financial bubbles. Additionally, the fields of negotiation, election and ethics are suggested as potentially interesting to analyze with the new theory..

The effects of Joint Ventures announcements on stock returns behaviour - An Event Study of the Stock Market

The purpose of this study is to examine the effects of joint venture announcements on stock prices behavior and simultaneously to test the German stock market (Frankfurter Wertpapierbörse) for efficiency. We tried not only to analyze the general impacts of a JV-announcement but also to look for differences in the market response to announcements of different types of joint ventures, namely: domestic, international, horizontal and vertical. Our expectations of efficient market were confirmed during our paper, which employed the technique of the standard event study. The calculation of abnormal returns which are the signals for market efficiency or inefficiency respectively were based on the market model, establishing linear relationship between the return on the market and the return on an individual security. The parameters of the model were obtained through regression analysis..

Demokrati och diskurs. En normativ analys av diskursiv påverkan på de demokratiska värdena öppenhet, ansvarsutkrävande och inflytande

The idea that I put forward in this thesis concerns the democratic system and the threat from discoursive impact on its core values. I focus my normative analysis on three of these democratic values: transparency, accountability and influence ? and what democratic problems the discoursive impact causes in conflict with them. I have used a critical discourse theory to define discourse and discoursive impact, by focusing on the process of discourse, rather than its nature. I deal with the political structure where I claim that the essential relation between citizen and politician is disrupted, due to lack of information and the imminent problems of the existing network society.

Migration av Excelbaserat system till webbsystem : Implementation av ett planeringsverktyg inom telekom

Syftet med examensarbetet är att redogöra för hur ett system baserat påExcel kan migreras till en webb- och databasplattform. Initiativtagare tillarbetet är en avdelning vid Ericsson AB i Linköping. Avdelningen använderExcel till datalagring och presentation av testmiljöbeskrivningar ochönskade migrera detta Excelbaserade system till ett webbaserat dito. Någraav de problem som uppkommer vid migration är: nya säkerhetsrisker; hurdata ska ordnas i databasen för att uppnå sökbarhet och versionshanteringsamt hur presentation av data ska styras.För att svara på dessa frågor har vi utfört en förstudie och enimplementation av systemet Node Network Plan Database (NNP DB),vilket ämnar ersätta det Excelbaserade systemet. Rapporten beskriver hur:säkerhetsrisker har minimerats genom att införa lämpliga skydd; databasenhar designats för att uppnå sökbarhet och versionshantering; presentation avdata kan styras.NNP DB visar sig vara effektivare, ur ett tidsperspektiv, än detExcelbaserade systemet.

En kvantitativ studie om köpbeslutsprocessen ? En undersökning inriktad på kvinnors konsumtion av konfektionsvaror till låga priser

Den svenska klädimporten har ökat dramatiskt och vårt samhälle har förändrats till ett konsumtionssamhälle där vi shoppar efter ?köp och släng? istället för ?slit och släng?. Den ökade klädkonsumtion är ett omdiskuterat samhällsproblem och mode är en färskvara som uppdateras i en allt snabbare takt. Ett stort utbud tillsammans med de låga priser som klädmarknaden är uppbyggd av uppmuntrar till impulsköp vilket gör det allt svårare för kunden att fatta medvetna köpbeslut. I denna studie kommer vi att utgå från Armstrong och Kotlers modell av köpbeslutprocessens som är uppbyggd av fem steg som innefattar hela processen.

Impulsivt utagerande barn i förskolan : En studie om pedagogers upplevelser och erfarenheter av arbete med barn som upplevs uppvisa impulsivt utagerande beteende

Titeln på detta självständiga arbete är Impulsivt utagerande barn i förskolan. Det är en studie om pedagogers upplevelser och erfarenheter av arbete med barn som upplevs uppvisa impulsivt utagerande beteende. Den engelska titeln på arbetet är Impulsive aggressive behavior in pre-schoolers, a study of teacher´s interpretations and experiences of work with pre-schoolers who exhibit such behavior. Syftet är att undersöka hur pedagoger i sin yrkesprofession som förskollärare och specialpedagoger tolkar och uppfattar arbetet med dessa barn. Frågeställningarna för arbetet handlar om upplevda uppfattningar om orsaker till att beteendet kan uppstå och de arbetssätt som används inom förskolan för att stödja och hjälpa de barn som upplevs uppvisa impulsivt utagerande beteende. Arbetets teoretiska ram är Bronfenbrenners (1979) utvecklingsekologiska modell och Von Wrights (2002) punktuella och relationella perspektiv. Undersökningen bygger på kvalitativa intervjuer med sex förskollärare som är verksamma på tre olika förskolor och två specialpedagoger i en kommun. Resultatet av undersökningen visar att barn kan upplevas uppvisa impulsivt utagerande beteende på grund av orsaker i miljön eller till följd av någon form av oförmåga hos barnet.

Att sammanställa och återge behov för en systemlösning : En fallstudie av förstadiet till implementeringen av en systemlösning för material- och ekonomiplanering

Syftet med föreliggande studie var att undersöka sambandet mellan elevers attityder, subjektiv norm, upplevd kontroll, intentioner, rättfärdiganden, motivation samt självvärdering i relation till benägenhet att fuska eller att avstå från att fuska. The theory of planned behavior (Ajzen, 2006) har använts som teoretisk modell för en enkätundersökning med 122 elever i grundskolans årskurs 9 och i gymnasieskolans årskurser 2?3. Resultatet av studien visar att intentionen att utföra ett beteende, som i denna studie är fusk, är den viktigaste prediktorn för beteendet i fråga. I föreliggande studie har även kunnat styrkas att rättfärdigande av eget fusk har en avgörande roll vad gäller beteende och intention.

Nyfikenhet i relation till konstnärlig process och presentation

The curious nature of humans has been the puzzle of psychologists, philosophers and scientists since the time we began to use those terms. Why are we curious? Why do we behave the way we do and why? The span of views on curiosity covers all. From being viewed as part of our animalistic nature and compared to instincts, to be viewed as a virtue to scientists and the reason behind why we explore space. Behaviorists tried to define it as an innate drive and some say that it has a crucial role in our ability to learn and understand.

Konsten att samarbeta med Groupon

Groupon is a popular group-buying website where they act as an intermediary between buyers and sellers. The company has grown rapidly and was established in Sweden in the year of 2010. The aim of this study is to investigate if businesses that have been marketed in Stockholm and that have been co-operating with Groupon have been affected in terms of customer loyalty and profitability. Furthermore the study also examines consumer?s opinions, purchase behavior and loyalty against Groupons business partners.

<- Föregående sida 61 Nästa sida ->