
Sökresultat:
121 Uppsatser om Banking - Sida 4 av 9
Webbläsartillägg för inhämtning av data
Speedledger is a company that is working to automate electronic accounting for businesses, organizations and associations.In the current situation bank data is sent from the users internet bank to Speedledger via a virtual printer driver. The driver transforms the web page into a PDF and sends it to a server for interpretation.The problem is that PDF is not created for this sort of data transfer and makes the interpretation of data is very problematic.The goal of the thesis is to study whether there is a possibility to develop a browser add-on that can retrieve information on the customer's Banking page and send it on to Speedledgers server for interpretation. My task was to implement a add-on for one of the three major browsers Mozilla Firefox, Google Chrome or Microsoft Internet Explorer, and then study the possibility of implementing it to the other two by reading the documentation.What I concluded was that it is possible to implement for all the three browsers. However, the techniques will differ slightly when developing these add-ons. .
Bankernas räntesättning och dess påverkande faktorer
Since the financial crisis of 2007, the global financial market has been characterized by instability. At the same time the banks? lending rates and its link to the reporänta have been in the spotlight in various debates in the media. The government with Anders Borg leading the charge has criticized the banks for not lowering their lending rates when the reporänta has been lowered. The banks defend themselves by saying that the reporänta does not have a direct link to their lending rates anymore.
En ny förmånsrättslag - en konsekvensanalys
In the proposition Nya förmånsrättsregler, 2002/03:49, the government suggests a new bill of beneficial rights, or FRL. The proposition has several changes, mostly for The Banking system. One of the changes is that the banks´ individual beneficial rights shall be replaced by a general beneficial right, where the beneficial value never exceeds 55 percent of the value of insurance bonds. Previously, the beneficial value was 100 percent.The purpose of this essay is to evaluate the relationship between the banks´ activities, and the new bill of beneficial rights, especially what the effects will become for the public companies within the printing houses, with 1 - 49 employees in the Skåne Region.The survey includes a total of 142 companies and it was distributed via e-mail. The conclusions from the study are that there are tendencies of increased difficulties for companies to get their credits granted by the banks.
Hur varumärkeslojaliteten påverkas av att konsumenten får utföra självservice : En kvantitativ studie applicerad på användandet av internetbank
Syfte: Syftet är att förklara hur tillfredställelse, förtroende och engagemang inverkar på varumärkeslojalitet i en kontext av självservice.Hypoteser: Följande hypoteser är uppsatta av författarna:H1: Tillfredställelse har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H2: Förtroende har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H3: Engagemang har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.Teori: Varumärkeslojalitet; tillfredställelse, förtroende och engagemang.Metod: EnkätundersökningSlutsats: Hypotes1 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 2 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 3 kan utifrån den här studien accepteras..
Lean banking: en fallstudie av leankonceptets påverkan på kreditgivningsprocessen
Uppsatsens syfte är att diskutera lean konceptets roll vid organisk tillväxt, för svenska banker. Mer konkret ska kreditgivningsprocess mellan en bank och dess företagskunder diskuteras och analyseras med hjälp av lean konceptet. Uppsatsen är baserad på en kvalitativ ansats. Där empirin består av en semistrukturer intervju, telefonundersökningar samt enkäter. De teoretiska kapitlen är den sekundära datainsamlingen.
Den moderna banken : Hur ett finansiellt företag kan attrahera en yngre generation
The purpose of this study is to analyze how companies that sell financial services can reach people in the younger audience. The financial services that we refer to are regarding Banking and insurance for private users, and with the younger audience we refer to people in the age of 18 to 25. We think that this is a valid and interesting issue to study because of the common thoughts that persons in this age are common users of Internet, social medias and new technology. The main question through our study has been; ?How a financial company can attract the younger generation, and support their creation of value?" Our research is based on a qualitative method.
Kundrelationer inom banksektorn : Hur svenska storbanker verkar för att säkerställa kontinuitet och lönsamhet inom studentsegmentet
The purpose of this study is to investigate how the major swedish banks look upon and promote student profitability as well as long-term relationships within the student segment from a CRM point of view. The study incorporates a qualitative course of action with an abductive research approach which has been carried out by conducting personal and telephone interviews with representatives from three out of the four major swedish banks Nordea, Swedbank and Handelsbanken. Our research finds that the banks appear to regard their relationships with students as long-term investments, but that they simultaneously seem to lack distinctive, clear and procreative strategies for securing these relationships. Furthermore, the development of profitability within the student segment is considered an informal process that does not necessarily need to be computed through the use of quantitative estimates. Also, educational variables does not influence the banks as they segment their customer base and the student-centred offerings within the Banking industry is to be deemed as being standardized rather than differentiated..
Vad händer när relationen med kunden går från face-to-face till face-to-screen? : - En studie om hur Sveriges storbanker arbetar för att skapa lojala kunder via digitala kanaler
ABSTRACTInternet use in Sweden is among the highest in Europe. The increased availability and use of the Internet has changed people's behavior patterns. This, in turn, has made many companies choose to offer their products and services online. This means that there is less personal contact and that customer relations can be described as having gone from face-to-face to face-to-screen. Swedish banks have come a long way in terms of adapting its operations to customers? demand in a global environment that is digitizing at a rapid pace.
Ett steg framåt eller ett steg bakåt? : En studie om hur konsumenter prioriterar säkerhet och enkelhet vid val av moderna eller traditionella betalningsmedel
Syfte: Identifiera de olika betalningsmedlen för att finna samband mellan upplevelserna av deras säkerhet, enkelhet och hur dessa aspekter påverkar valet av betalningsmedel.Metod: Kvantitativ metodTeori: Litteratur, vetenskapliga artiklar och empiriska rapporterEmpiri: En enkätundersökning gjordes för datainsamlingSlutsats: Undersökningen bekräftar att både upplevelsen av säkerhet och enkelhet påverkar konsumenterna i valet av betalningsmedel. Vår undersökning visar att enkelhet ör den vanli-gaste och viktigaste orsaken för en konsument i valet av betalningsmedel. Undersökningen visar även att i olika ålderskategorier skiljer sig användandet av de olika betalningsmedlen åt och den visar även på olika värderingsgrunder vad gäller säkerhet och enkelhet mellan ålders-kategorierna för valet av betalningsmedel..
Lånta fjädrar - en fallstudie av Sparbanken Finn -
Vår utgångspunkt för uppsatsen var att erbjuda en fördjupning i bankens, enligt vår mening, intressanta affärsmodell. Utifrån vår fallstudie presenterar vi hur bankföretaget integrerar externt producerade finansiella produkter och vi studerar modularitetstänkandets eventuella tillämpbarhet på externt producerade finansiella produkter. Vidare ska vi identifiera möjliggörare, interna resurser som möjliggör strategisk flexibilitet och dynamisk förmåga.I det förändrade konkurrenslandskapets spår följer ett behov av att komplettera den resursbaserade ansatsen med begrepp som strategisk flexibilitet, dynamisk förmåga. Strategisk flexibilitet och dynamisk förmåga ställer ytterligare frågor om hur dessa skall hanteras varvid begrepp som absorption capacity och modularitet ytterligare definierar hur detta uppnås. Vi skall i denna studie analysera vilka interna resurser, möjliggörare, som är centrala för att integrera externa leverantörers resurser som sina egna..
Två sidor av samma mynt : Brand alliance bidrar till brand confusion i bankbranschen
Bergslagens Sparbank as well as other independent(fristående) sparbanker have discoveredthat some of their customers can not separate them from Swedbank. Some customers maythus believe that they are the same bank. This study seeks factors that may contribute to thisproblem, and measures that can counteract. We refer to this problem as brand confusion andmainly have our focus on factors derived from brand alliance, but also from the companyitself and the Banking industry. We use a qualitative method where we collect empirical datafrom interviews with four sparbanker.
Bankers kreditbedömning av hushåll : En empirisk studie av bankernas riskhantering vid kreditbedömningar
Syfte: Syftet är att undersöka bankernas tillvägagångssätt när de lämnar krediter till en kund, vilka skillnader och likheter finns mellan de olika bankerna och på vilket sätt använder de sig av riskhantering vid kreditbedömning av hushåll?Metod: För insamling av det empiriska materialet har vi använt en kvalitativ metod, i form av intervjuer med bankchefer. Det empiriska materialet analyserade vi främst utifrån teoretiskt material kring risker och riskmanagement, konkurrens och relationer.Slutsats: Riskbedömningen hos de olika bankerna görs i stora drag likartat, men det finns skillnader i bankernas hantering när det kommer till handläggarens frihet och hur de personliga relationerna spelar in. Vi kan se att riskhantering sker till stor del reaktivt, bankerna är passiva i förändring av riskhantering och behåller rutinerna så länge som möjligt. Undersökningen visar även att bolånen inte längre är den starka konkurrensfaktorn den tidigare varit för bankerna..
Operationell risk i banker: Hantering och offentliggörande av operationell risk ? En studie av skandinaviska banker
Starting in January 2007, capital adequacy of internationally active banks will be regulated by the new Basel Capital Accord, International Convergence of Capital Measurement and Capital Standards ? a revised framework, [Basel II]. The framework introduces for the first time minimum capital requirements for operational risk and encourages market discipline of capital adequacy by initiating requirements for public disclosure of quantitative and qualitative information on operational risk exposure. This thesis examines the nature, definition, management and public disclosure of operational risk in Scandinavian banks based on regulations and recommendations presented in Basel II. We find that the models currently available for addition of operational risk to the capital requirement do not reflect actual operational risk exposure of banks.
Bankers balansering av lönsamhetskrav med rollen som
samhällsfunktion: en fallstudie om bankers olönsamma kunder
Syftet med denna uppsats var att visa hur banker balanserar lönsamhetskrav med rollen som samhällsfunktion. För att uppfylla syftet formulerades tre forskningsfrågor om hur banker identifierar och hanterar olönsamma kunder samt behandlar samhällsansvar gällande finansiell uteslutning. En fallstudie baserades på intervjuer med kontorscheferna på tre lokala bankkontor i medelstor svensk stad. Det empiriska resultatet presenterades anonymt för att få härligare och mer uttömmande information. Resultatet visade att banker använder ögonblickligt värde för att analysera kunder värde och när det gäller hantering av olönsamma kunder finns risk för finansiell uteslutning främst på grund av kreditkrav och riktad marknadsföring.
Regelverket Basel : Övergången från Basel II till Basel III utifrån bankernas perspektiv
Research issue: The transition from Basel II to Basel III becomes consuming for banks, financially. But Basel III should be profitably for financial market economy. Risks in the financial world is very complex. Is Basel III is sufficient to manage risk and future crisesPurpose: The purpose of this paper is to examine the application of Basel II and the transition to Basel III in Sweden with the Banking system in focus.Method: The study has a qualitative research methodology for the collection of empirical data. The study is based on interviews with four large banks of Sweden (Swedbank, SEB, Nordea, Handelsbanken) and with Finansinspektionen.