Sök:

Sökresultat:

800 Uppsatser om Bank - Sida 9 av 54

Lojalitetsskapande inom bank

Det finns speciella förutsättningar som präglar Bankbranschen vilka främst utgörs av lagar som reglerar hur Bankverksamheter får bedrivas. Bankbranschen går även igenom en förändring på grund av ökad konkurrens som gör att de traditionella Bankerna måste agera för att behålla sina kunder lojala. Den lojalitetsforskning som finns tar ej hänsyn till dessa förutsättningar och därmed blir ämnet Bank och lojalitet intressant att utforska. Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera Bankers agerande för att skapa lojala kunder. Vi har utgått från vetenskapliga artiklar och undersökningar om vilka faktorer som är viktiga för Bankkunders lojalitetsbeteende.

Kunderbjudande till små kunskapsföretag : En studie åt Föreningssparbanken om små kunskapsföretags behov av kunderbjudande

Uppsatsen behandlar små kunskapsföretags behov av kunderbjudande från sin Bank. Kunskapsföretag har en annorlunda struktur än de ?traditionella? företag som en Bank vanligtvis hanterar eftersom värdeskapandet sker genom kunskap. Följden blir att det sällan finns behov av stora investeringar hos kunskapsföretag och de investeringar som görs sker med redan intjänade medel. FöreningssparBanken har därför haft en önskan att fördjupa sina relationer med kunskapsföretag för att kartlägga vilka behov som finns av Bankens tjänster.

Oskälighet och ogiltighet : En analys av 36 § avtalslagen utifrån fallet Røeggen

För knappt ett år sedan fann Norges högsta domstol i ett uppmärksammat pleniavgörande att DNB Bank hade ingått ett oskäligt investeringsavtal med småspararen Røeggen. Domen är intressant för svenskt vidkommande i förhållande till både oskälighetsbedömningen och valet av rättsföljd. Syftet med uppsatsen är att utifrån ett praktiskt perspektiv analysera oskälighetsbedömningen och innebörden av ogiltighet enligt 36 § avtalslagen. Det sker genom en utredning av den oskälighetsbedömning som leder fram till att ett avtal ogiltigförklaras. Vidare företas en analys av ogiltighetens rättsverkningar.

Skapar mikrokrediter en bättre tillvaro? : En fallstudie av Grameen Bank i Bangladesh

In course of time the role of the individual being has become increasingly important in the fight against poverty. Through its microcredit programmes, the organization Grameen Bank offers ?aid to self-help? to poor women on the countryside in Bangladesh. The purpose of this essay is to investigate how participation in Grameen?s microcredit programmes can affect these women?s social situation and working situation.

Lastbilsinvesteringar. : En fallstudie av två åkerier i Umeå.

SAMMANFATTNINGFöretagens största syfte är att ge ägarna värde. Värde uppstår genom att tillgångar genererarett lönsamt kassaflöde. För att åkerier ska kunna konkurrera med andra behöver deminvestera i lastbilar. Investeringar innebär både möjlighet till framtida avkastning men ävenrisk. Hantering av risk kan ske genom en strävan mot optimal kapitalstruktur, det vill sägafördelningen av eget kapital och lån, vilket dessutom skiljer sig mellan olika företag ochbranscher.

Rådgivares Rådgivning

Problem Discussion: Today the Banks manage three central products: mutual funds, mortgages and Bank accounts. Banks have authority and credibility, the services and the products they offer and sell can sometimes be difficult to understand. Customers are offered a large number of investment options with varying risk profiles. These developments have created an increasing need for knowledge and information among customers. The financial advice that the financial firms provides, remains a very important activity from a customer view.

Belöningssystem : En studie om belöningar och motivation hos Handelsbanken

SammanfattningKandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning mot hållbar verksamhetsutveckling och management, Mälardalens Högskola i Västerås. Datum: 2011-06-07 Författare: Yosef Gebretsadkan och Natalie Sepúlveda Moradinassab Handledare: Peter Selegård Titel: Belöningssystem - En studie om belöningar och motivation hos HandelsBanken Problemformulering: Belöningssystem har i dagsläget blivit oerhört modernt och de flesta Banker använder sig av det. Till följd av detta har studiens problemformulering utformats enligt följande: Är belöningssystem en bra motivation för effektivare arbete? Hur mycket påverkas de anställda av belöningssystem? Syfte: Syftet med studien är att beskriva vad belöningssystem innebär och vad det har för verkan hos organisationer, i detta fall HandelsBanken. Vi redovisar även medarbetarnas uppfattning om belöningssystemet och hur de upplever att deras motivation påverkas. Metod: Informationen har hämtats från vetenskaplig kurslitteratur och artiklar samt internetsidor. Undersökningen bestod av ett flertal intervjuer av både ledningen och anställda vid olika kontor i HandelsBanken.

Belöningssystem - En fallstudie av Avanza Bank

Bakgrund och problem: För att uppnå målkongruens har Banker ofta valt att användasig utav ett belöningssystem som innebär extra ersättningar utöver den fasta lönen.Metoden har diskuterats flitigt i media och i den allmänna debatten har man ifrågasattom handlingar som belönats i företagen bidragit till målkongruens. Det har påtalats attde resultat som belönas inte alltid stämmer överrens med företagets mål och visionerför verksamheten. Kritiken riktar in sig på risken att det utvecklas ett kortsiktigttänkande inom företag som använder belöningssystem. För att bemöta kritiken och fåmedarbetarna att bättre prestera i enlighet med företagets mål och strategi behövs enöversyn av effekter av belöningssystem. Utifrån detta resonemang fann vi det intressantatt studera hur medarbetarna i Avanza Bank påverkas till att nå företagets mål ochundersöka om ledningens intentioner med vald metod infrias..Syfte: Syftet med vår uppsats är dels att beskriva hur belöningssystemet ser ut inomAvanza Bank och dels att undersöka om Avanza Banks valda metod har avsett effekt.Detta gör vi genom att undersöka hur belöningssystemet påverkar medarbetarna att nåmålkongruens.Avgränsning: Vi valde att avgränsa vår studie till att omfatta ett företag.

Bankernas roll i ett hållbart samhälle : om bankers CSR-arbete

Lately it has become more common to question the companies? actions in how they affect their surroundings. Today, the expression ?Corporate Social Responsibility? often is mentioned in this connection. Corporate Social Responsibility (CSR), is a concept whereby companies voluntarily integrate social and environmental concerns in their business operation.In Sweden there is a big difference between different businesses when it comes to their Corporate Social Responsibility.

Valutasäkringar och räntebindningar inom lantbruket : åtgärder för att förbättra ekonomin inom lantbruksföretag

The thesis aims to investigate the farmer?s perception of currency hedging and interest rate bonds and to investigate the farm size of companies categorized by number of acres, has no effect on this. The work also aims to gain an insight into what active farmers consider to be important what to consider when they choosing a Bank and a personal Banker. The work is based on the survey and has been supplemented by a literature review on the subject. For the survey were selected out randomly 50 farmers with Agriculture and Rural Management education. The requirement of the farmers was that they should be farmers by profession, and also made sure that the farmers of various sizes came with. We got a total of 32 responses within the set response time we said, which was better response than we expected. When the final result came we ranged the farms in a size range. We found out that all farmers in the study diligently follow the market and are easy to assimilate new ideas, providing opportunities to profitability of their business with the different instruments that are available on both the financial level and farm level. The investigation revealed that the major in favor of having a personal Banker. They think it´s good to have a special plug to turn to who has knowledge and experience of how the agriculture sector operates.

Vilken betydelse har revisorn jämfört med redovisningskonsulten vid kreditgivning? : - en studie ur bankens perspektiv

Background: Small- and medium- sized businesses have during a long time had difficulties in raising long-term funding from external financiers, a reason for this is that these companies may have more information about their own business than the Bank has. One way to reduce this problem is to hire a certified public auditor or a certified accounting consultant. Much has changed in recent years in the accounting profession. Mandatory audit has been abolished for small- and medium-sized businesses, which has led to major changes. Auditors are now not mandatory for these companies, which opens up the market for accounting consultant´s.

Avvecklingen av den manuella kontanthanteringen : En intervjustudie om kundernas uppfattningar om en banks alternativa tjänster.

Under de senaste åren har teknologiska förändringar medfört att Banker ändrat utformningen av sina tjänster. Pengar har digitaliserats och individer har minskat användningen av kontanter. Flera Banker har avvecklat den manuella kontanthanteringen över disk och erbjuder kunderna alternativa tjänster som exempelvis internetBank och kontokort. En del upplever nytta och nöje med tjänsterna, medan andra möts av svårigheter som gör att de inte använder dem. När en Bank genomgår förändringar är det viktigt den tar hänsyn till kunderna för att behålla dem vilket leder oss in på studiens problemformulering: Hur ska en Bank hantera sina kunder när organisationen avvecklar den manuella kontanthanteringen över disk och erbjuder alternativa tjänster? Huvudsyfte är att, genom en studie av SwedBank, skapa förståelse för hur relationen mellan Bank och kund påverkas av förändringarna.

COLLABORATION IN BANKING INFORMATION SYSTEMS - INVESTIGATING THE FUTURE OF BANKING SYSTEMS IN INDIA

Banking systems in India is quite popular and it needs some more changes to reach all the customers. Lack of the service is main problem in Indian baking system. If the common person wants to open the account, it take?s little bit high cost and Banks are not near the people location. Due to the Lack of service, people do not want to be a customer of the Bank.

Förtroende i bank-kundrelationer : - En explorativ fallstudie av SEB

Syftet med denna studie är att utreda hur arbetet med att bygga förtroende sker i en sektor som drabbats av en akut förtroendekris där det är svårt att definiera produkter eller särskilja sig från konkurrenter. Den teoretiska delen redogör för hur initialt, företagsspecifikt respektive personligt förtroende verkar. Det redogörs även för hur minskad upplevd risk samt hur olika tidsperspektiv påverkar förtroende. För denna studie utgör SEB fallstudieobjekt med anledning av dess profilerade ställning som relationsBanken på marknaden. Data insamlades genom semi- strukturerade personintervjuer på SEB:s Uppsalakontor med fyra olika rådgivare.

Kunders relationer till posten : en sociologisk studie

Det blir allt viktigare för verksamheter att följa trender och förändringar på den marknad som de verkar på. På den svenska Bankmarknaden finns det många aspekter som aktörerna måste ta hänsyn till för att kunna nå uppsatta mål och visioner. Ett viktigt mål för en Bank är att kunna skapa kundnöjdhet.Banker måste arbeta med att vårda kundrelationer för att behålla befintliga kunder samt för att skapa nya relationer. Samtidigt är Banker verksamheter som måste vara lönsamma vilket leder till att Banken tar strategiska beslut som inte alltid är till fördel för alla kunder. Dock måste en Bank sträva efter att möta kunders behov och förväntningar för att kunna utföra ett arbete som genererar i en lönsam organisation.Hur skiljer sig Bankers kundarbete med kunders Bankupplevelse? Uppsatsens syfte är att beskriva hur kunder upplever sin Bank med utgångspunkt i hur Banker arbetar med sina kundrelationer.Uppsatsens resultat tyder på att kunders Bankupplevelser till viss del stämmer överens med det Bankerna vill förmedla till sina kunder.

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->