Sök:

Sökresultat:

1284 Uppsatser om Bank office - Sida 30 av 86

Ombildning av hyresfastigheter till bostadsrättsföreningar : - en kommunikationsstudie

Uppsatsen berör kommunikationen mellan de inblandade parterna vid en ombildning från hyresfastighet till bostadsrättsförening. Uppsatsen är skriven utifrån hyresgästernas perspektiv i hur de skall gå tillväga med sättet att kommunicera mot en god och vinstdrivande ombildning. Undersökningen bygger på en kvalitativ metod där vi har gjort djupintervjuer med bank, tidigare hyresgäster som har varit delaktiga i en ombildning samt fastighetskonsulter. Uppsatsen har som problemformulering: Hur skall kommunikationsprocessen genomföras under ombildningens gång för att generera så goda förutsättningar som möjligt mot en god utgång med långsiktig och god ekonomi åt bostadsrättsföreningen och dess medlemmar?.

Investeringsprocesser i storbanker - en undersökning på tre svenska storbanker

There are no general working processes that can stand for how all the investment process is preceded in the organization of major Swedish banks. It is not a question of investment process but rather a question of, investment processes. How these investment processes operates depends totally on the type and size of the current investment, which unit that is operating the processes and what situation the bank currently finds itself in. There is a written form that describes how the different processes should be operated and which capital budget models that should be used but the usage of these forms can be questioned.

Bankpanik? : En undersökning om hur hushållens inlåning i banker förändrades hösten 2008

Vi har undersökt förändringar i de svenska hushållens inlåning i banker under finanskrisens utbrott hösten 2008. Vår uppsats visar att hushållen i större omfattning än tidigare har flyttat sina inlånade pengar under denna period. Både förflyttningar mellan bankerna och från bankkonton till annan typ av sparande har ökat. De pengar som flyttats är framförallt sådana som överstigit insättningsgarantins maxbelopp. Det är alltså risken att förlora pengar som gjort att hushållen agerat på marknaden.

Indelning av trakter inför gallring på Holmen Skog : en utvärdering av svårigheter och möjligheter

A common goal in practical forest management is to maximize the yield, measured in economical terms. When a forest stand is thinned a so called inoptimality loss can arise due to non-optimal decisions. This means that the selected management schedule results in a lower net present value than the optimal one which lowers the profitability for the forest owner. Holmen Skog uses the term tract which means an aggregation of stands made before a management action. A tract should be delineated in different tract parts in connection with pre-thinning planning if there is different bearing capacity within the tract, different thinning grades should be used or if the tract contains a weaker part that should not be thinned.

Makt- och statusbalans mellan gammalt och nytt : En undersökning av Nordeas kundcenter och relationen med de "gamla" lokalkontoren ser ut idag.

Att konsumenters beteende fo?ra?ndrats genom den tekniska utvecklingen a?r inget nytt. Idag sta?lls ho?ga krav pa? tillga?nglighet och dygnet-runt-service vilket leder till att ma?nga branscher i Sverige ma?ste anpassa sig. En av de stora investerarna inom IT a?r bankerna och ett direkt resultat av denna satsning a?r att det idag la?ggs ned allt fler lokalkontor till fo?rma?n fo?r centraliserade IT-lo?sningar, sa?som kundcenterenheter.

Skaftslamkrypa (Elatine hexandra) i Bolmen, utbredning, tillväxt, reproduktion och styrande faktorer

The plants in the genus Elatine are characteristic for oligo and mesotrophic lakes. This study focuses on Elatine hexandra one of the four species in Sweden. It is stated as vulnerable by the National Environment Agency and a conservation plan with guidelines to preserve the plant in Sweden is under preparation. There have been a few previous studies investigating this plant in other countries but this is the first one for Sweden. The aim of this study was to investigate the distribution, growth and reproduction of E.

Värdet av förvaltningsrevision

Syftet med denna uppsats är att utreda om förvaltningsrevision tillför något värde eller om det bara är en historisk kvarleva som innebär en extra kostnad för företagen.För att uppfylla uppsatsens syfte skapade vi en egen teori om förvaltningsrevisionens värde. Denna teori kretsar kring relationerna VD ? Styrelse, VD/Styrelse ? Ägare, VD/Styrelse ? Bank och VD/Styrelse ? Staten. För att undersöka riktigheten i vår teori gjordes dels en intervjuundersökning och dels en enkätundersökning på Internet.Vår undersökning visar på att förvaltningsrevisionen främst riktas till externa aktieägare. Även leverantörer, banker och staten framhålls som intressenter till förvaltningsrevisionen.

Åtkomst till affärssystem i mobila enheter - För- och nackdelar

The purpose of this study was to investigate the reason behind thedecision by a company regarding the desire to use mobile access to theirERP-system and to discover whether this will involve any loss offunctionally in comparison to using the ERP-system on a computer atthe office. In addition, the pros and cons involved in using mobiledevices for accessing the ERP-system will also be examined. Semistructured telephone interviews were conducted with companies whicheither used or did not use mobile devices in relation to their work. Atelephone interview was also conducted with a consultant who isworking with the implementation of ERP-systems and mobile solutions.The survey showed that companies with staff working in the field assellers, service personnel and construction workers want to gain directaccess to their ERP-system so as to be able to act directly and takedecisions, to have the ability to provide more efficient order processingand to send out invoices more quickly. Those companies which have notopted to use mobile devices at work within this field are those whichare unsure of the connection to the Internet and the capacities availablewithin cellphones.

Webbsida med WEB 2.0

The consumer society exploits the earth?s resources more than the earth itself has capability to produce. This over-consumption causes a mass production of products, which mean that more greenhouse gases are being emitted to the atmosphere. This is one of the reasons why the earth?s temperature is rising, where the result of it is worldwide disasters.

Är den svenska valutan anpassad för en långsiktigt hållbar utveckling? : ? vilka brister finns och hur kan de åtgärdas?

Money by definition is always a subjective human creation. Because of this it is unavoidablethat the physical and mental structure of a specific money system will have an effect on thesociety where it is circulating. With this fact as a starting point, the thesis is analysing whetherthe Swedish national currency, the crown, is consistent with a sustainable development. Theaim of the analysis is to: (a) identify the major shortcomings of the infrastructure of the crownin relation to its ability to support a sustainable development, (b) evaluate what possiblesolutions there are at hand to adjust for the shortcomings. The method used is purely based ontheoretical analysis, with emphasis on abstraction and causal simplicity.In a modern society, money is not only circulating as coins and bills, but also as digital assetstransferred directly between bank accounts.

Intern marknadsföring och dess påverkan på fullsortimentsbankers uppfattade konkurrensfördelar : - En fallstudie av Svenska Handelsbanken och Nordea

Författarna finner att dagens teori saknar tydliga riktlinjer för hur praktiker i den svenska banksektorn bör använda sig av intern marknadsföring. Bristen av en klar definition av begreppet medför svårigheter att applicera teorin på strategiarbetet och använda de verktyg som finns att tillgå i befintlig forskning. Nuvarande forskning visar på vikten av intern marknadsföring i alla organisationer, och då främst inom servicesektorn. Studierna som har gjorts är emellertid baserade på sektorer utomlands, vilket innebär svårigheter för svenska banker att tillämpa resultatet inom sin egen organisation, menar författarna. Författarna ämnar därför undersöka intern marknadsföring och dess effekt på uppfattade konkurrensfördelar på den svenska banksektorn och författarna har valt att fokusera på svenska fullsortimentsbanker.

Energi- och kostnadseffektiva klimatskal : För lager-, industri- och kontorsbyggnader

A study to optimize insulation thickness for stock-, industrial- and office-buildings for external walls and roof in an economical perspective has been conducted on behalf of DynaMate. DynaMate?s role is to maintain all Scania?s buildings. Analysis has also included other parts of the building envelope, such as windows, exterior doors and industrial doors. In this thesis, three different types of exterior wall constructions has been investigated, these are a sandwich design consisting of sheet metal and a another one consisting of concrete, as well as a wall of concrete with a coating of plasters.

Bergslagens Sparbank : en tvärsnittsstudie om kundnöjdhet och kundlojalitet

Dagens företag, vars utbud alltmer karaktäriseras av tjänster, måste lära sig att anpassa sig till denna nya kundorienterade värld. Idag har kunderna stort utbud av varor och tjänster vilket innebär att företagen måste anstränga sig extra hårt för att ha nöjda och lojala kunder. Att ha nöjda kunder innebär inte automatiskt att dessa kunder är lojala. Kundlojalitet är viktigt för att företaget ska fungera på lång sikt. Syftet med uppsatsen är att se vilka slutsatser som kan dras om kundlojaliteten hos Bergslagens Sparbanks privatkunder i relation till hur nöjda de är.

Kundkommunikation och helkundskonceptet som en modell för lojalitet : en fallstudie inom bank- och försäkringsbranschen

Att ha en fungerande kommunikation mellan kund och bolag är viktigt för att en verksamhet ska kunna fungera. Genom kommunikation byggs även lojalitet där kunderna återkommer i framtiden och blir därigenom mer lönsamma för ett bolag. De förändringar inom IT som ägt rum i samhället har förändrat den kommunikation som finns mellan kund och bolag, inte minst inom banksektorn där kunder numera kan utföra nästintill alla ärenden online. Då den personliga relationen mellan personal och kund minskar är det svårt att upprätthålla nivån av lojala kunder. De flesta större aktörer inom bank- och försäkringsbranschen har, för att skapa lojala kunder, i olika utsträckning infört så kallade helkundskoncept där målet är att få en kund att samla alla sina tjänster i samma bolag.De två övergripande frågorna som behandlas i denna uppsats är dels hur arbetet med helkundskoncept har förändrats i och med ökat IT-användande och dels om helkundskonceptet kan bidra till att öka kundernas lojalitet gentemot det undersökta bolaget och dess varumärke.Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den ökade användandet av IT påverkat det valda företaget samt hur arbete med helkundskonceptet utvecklats över tid och vad det har inneburit för såväl kunder som företag.Den teoretiska bakgrunden behandlar ämnen som varumärkens funktioner, marknads- och kundkommunikation, återkoppling från kunder samt lojalitetsbegreppet.

En yteffektiv och flexibel kontorsbyggnad : A space saving and flexible office building

Det kommunalägda fastighetsbolaget Videum AB som hyr ut och förvaltar lokaler på campus i Växjö ska uppföra en ny byggnad med totalytan 5000m2. För att underlätta i projekterandet åt Videum AB har en förfrågan av vilken form på byggnaden som är den mest vinstgivande för företaget undersökts i den här rapporten. I byggnaden ska det finnas kontorslokaler som Videum AB kan hyra ut till andra företag. Kravet är att planlösningen ska vara flexibel och kreativ. Uthyrningsprocenten ska vara högsta möjliga vilket undersöks med hjälp av utvalda nyckeltal.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->