Sök:

Sökresultat:

56 Uppsatser om Airport - Sida 2 av 4

Sinnenas betydelse för ett servicelandskap : En fallstudie av Kalmar Airport

Vilka sinnen är viktigare att stimulera respektive mindre betydelsefulla för en flygplats i skapandet av ett tilltalande servicelandskap? Syftet med vår uppsats är att klarlägga och diskutera hur Kalmar Airport tar hänsyn de mänskliga sinnena i sitt servicelandskap. Vi vill skapa oss en större förståelse för hur en flygplats kan skapa en positiv utgångspunkt inför en resa genom att påverka kundens fem sinnesintryck; syn, ljud, känsel, smak samt lukt.I denna uppsats har vi ägnat oss åt en kvalitativ fallstudieundersökning för att få en djupare förståelse för ämnet sinnesmarknadsföring i praktiken där studien har tillämpats på flygplatsen Kalmar Airports servicelandskap. Uppsatsen bygger på en abduktiv ansats där teorin varit utgångspunkten och där det under studiens gång skett en alternering mellan teori och empiri. Vidare grundar sig vår studie i sex intervjuer varav fyra är från flygplatsens perspektiv samt övriga två från resenärens sida.

Nedbrytning av propylenglykol i uppsamlingssystem för avisningsvätskor : En studie utförd vid Stockholm Arlanda flygplats

Deicing fluids based on Propylene glycol are used at Stockholm Arlanda Airport to remove or prevent ice on aircrafts. The high oxygen demand of propylene glycol can cause oxygen depletion in rivers downstream from the Airport if not collected. Mass balance calculations made by Swedavia indicate that the actual amount of gathered propylene glycol is underestimated. Suspicions that propylene glycol is degraded in the stormwatersystem designed to collect deicingfluids, called the B-glycolsystem, have to be investigated in order to establish with certainty that no propylene glycol in other ways leaves the B-glycol system.The purpose of this study was to determine if degradation of propylene glycol is present in the B-glycol system and also to estimate the extent of the degradation. Propylene glycols high biological oxygen demand can cause oxygen depletion in waters downstream from Stockholm Arlanda Airport if not collected.

Hur upplever flygresenären säkerheten idag?: en studie utförd vid Luleå Airport

Effekterna av terrorattackerna i USA den 11 september år 2001 är många och det ställs idag allt större krav på att skydda människor och objekt från attacker. Gemensamma säkerhetsföreskrifter för civil luftfart har införts för alla EU-länder och år 2002 infördes nya säkerhetsåtgärder för svenskt civilflyg. Syftet med detta examensarbete var att undersöka hur flygresenären upplever säkerhetsåtgärderna/-reglerna utifrån sin bedömning av de riskkällor som säkerhetsåtgärderna ska skydda dem ifrån. Undersökningen utfördes med hjälp av halvstrukturerade intervjuer med tio flygresenärer vid Luleå Airport. Resultaten visade att majoriteten av respondenterna varken kände sig mer eller mindre säkra av säkerhetsåtgärderna/-reglerna som infördes 2002 och även att det fanns många åsikter om regeln om begränsningar med avseende på medhavd vätska i handbagage.

Charterresenärers motivationsfaktorer : Charter från Jönköping Airport till Gran Canaria hösten 2013

Fokus i uppsatsen kommer primärt att ligga på charterturismen och resenärers motivationsfaktorer. Det centrala blir vad om styr människor när de konsumerar resor, det undersöks för att skapa en förståelse och dra paralleller till befintliga teorier och kunskaper. Genom att göra en nutida analys kommer vi att ta upp vad tidigare forskning säger om charter och vad Jönköping Airports resenärer säger om motivationen till charter, hösten 2013. Det finns mycket material från tidigare forskning som behandlar olika motivationsfaktorer när det gäller resor rent generellt men inte specifikt kopplat till charter. Därför är det ett område som är intressant att uppmärksamma.

Då känner man, det här är ju min flygplats : En undersökning av kundvärde på Umeå City Airport (LFV)

Nya bättre transportmedel och sätt att kommunicera gör att världen krymper, konkurrensen hårdnar och detta tvingar företag att fokusera på kunderna. Dagens företag måste veta vad deras kunder värdesätter och det har gett begreppet kundvärd en ny och viktigare betydelse. En bransch där konkurrensen hårdnat de senaste åren, på grund av bland annat avregleringar, är flygbranschen. En viktig pusselbit för att denna bransch skall kunna fungera är flygplatserna. Flygplatser var en gång i tiden enbart platser där människor var ?tvungna? att passera för att ta sig till en ny destination.

Flygplansavisningens miljöpåverkan vid svenska flygplatser

The aim of this thesis was to answer a number of questions about the environmental consequences of aircraft de-icing. A further aim was to suggest how the environmental consequences due to the release of de-icing fluids can be measured and reduced.The main impact of the aircraft de-icing on the environment is due to the large oxygen demand for the degradation of glycol based de-icing fluids which are released in the environment. The effect of the increase in oxygen demand depends on where the degradation occurs in the ecosystem. In a sensitive ecosystem, the large demand of oxygen could provide an anaerobic environment which would be harmful for many types of organisms.In order to reduce the negative effects of the applied de-icing fluid, there is some type of collection system at every regular Airport in Sweden. The methods of collection can be divided into two general groups, hydrological isolation or vacuum sweeper trucks.

Fo?rba?ttringsfo?rslag pa? automatisering av bagagehantering

This report will outline a proposal for the improvement of the baggage sorting facility at Arlanda Airport. Swedavia is a state owned company group that operates, owns and develops Airports in Sweden. One of their main roles is to create accessibility needed to facilitate and streamline the work at the Airport.Swedavia is constantly working to develop new solutions and enhancements that will help to standardize and automate the work at Airports without major impact on climate and above all adapt these solutions to work.The project has been aimed to identify and isolate the problem at the check-in counter, investigate the possibility of setting a speed control on the DC motor driving the luggage conveyer belt at the check-in desk so that the luggage does not lose tracking already there, as well as evaluate the new sorting systems planned to be introduce in the upcoming refurbishment of the sorting area.To determine the parameters that are used to regulate the speed of the baggage conveyor belt, information about the inputs and outputs that participated in the process was gathered. Information was collected both practically and theoretically. Process was followed and monitored by the supervisor of the company, and a theoretical study was done separately on my own.

Påverkande faktorer i val av dagligvarubutik : En kartläggning av handelsmönstret hos studenter vid Umeå Universitet

Nya bättre transportmedel och sätt att kommunicera gör att världen krymper, konkurrensen hårdnar och detta tvingar företag att fokusera på kunderna. Dagens företag måste veta vad deras kunder värdesätter och det har gett begreppet kundvärd en ny och viktigare betydelse. En bransch där konkurrensen hårdnat de senaste åren, på grund av bland annat avregleringar, är flygbranschen. En viktig pusselbit för att denna bransch skall kunna fungera är flygplatserna. Flygplatser var en gång i tiden enbart platser där människor var ?tvungna? att passera för att ta sig till en ny destination.

En organisation i förändring: Om anställdas upplevelser och delaktighet i ett förändringsarbete

Denna uppsats i sociologi handlar om förändringsarbete. Det är intressant att undersöka omorganiseringar eftersom vi lever i ett samhälle som ständigt förändras. Syftet med uppsatsen är att beskriva en organisationsförändring ur ett medarbetarperspektiv med fokus på mål, strategi och anställdas upplevelser.Det teoretiska ramverket bygger främst på Angelöws (1991) teorier kring förändringsprocessen, förändringsstrategier, förändringsmotstånd samt människors upplevelser av omorganiseringar. Faktorer som kan vara betydande vid organisationsförändringar som delaktighet, motivation, information och kommunikation är också en del i ramverket. Det är en kvalitativ studie som är baserad på sex stycken semistrukturerade intervjuer med informanter från en organisation i flygtransportbranschen.Det empiriska resultatet visar att förändringsarbetet, enligt informanterna, handlar om att implementera Basic Airport modellen med syfte att kostnadseffektivisera organisationen.

Westhelicopter AB Aircraft Technical Status Report

Westhelicopter INC. has an aviation workshop providing qualified helicopter maintenance in accordance with PART-145. Maintenance and administrative base is situated in Luleå at Kallax Airport. The types that Westhelicopter INC are currently authorised to service are: Eurocopter AS 350 Base/Line Maintenance, Eurocopter EC 120 Base/Line Maintenance and Robinsson R44 Base/Line Maintenance. The thesis work has been to make new maintenance programme for Westhelicopter INC. This maintenance programme will be used to follow-up the time of the components, service bulletins and ADs.

Social Construction of Crisis: The Constructed Realities of SAS Ground Service Employees Regarding the Preparatory Period of Strategy 2011 Organizational Development Program.

The thesis explores an ongoing dialectical process between different levels of employees including top management to workers of Scandinavian Airline Service (SAS) regarding a new change program and to find out the possible social construction among them. In particular, it searches for the constructed reality of SAS ground service employees at Malmö Airport with regard to the preparatory stage of SAS Strategy 2011. A possible ambiguity in dialectical process is explored as it relates to an organization?s ability to effectively influence the understanding and identity of its employees through discourse.

På jakt efter miljörörelsens sångtradition

Is there a specific tradition of songs within the swedish environmental movement? What kinds of music has been performed in different situations and what does it mean to the movement and its inner life? The essay deals with a town meeting and action against plans of establishing passenger flights at a former military Airport in Uppsala, looking at the action as a performance and as a ritual. The second part of the essay is built on interviews of three veterans of the movement's organisations one of which is as a singer-songwriter originally active in the peace movement of the 60's. The paper is about the songs and the situations in which they were sung, concluding that there is, the limited material considered, little evidence of considerable transfer of songs within the movement, though some coherence exists. The connection to between environmental movement and the swedish radical music movement of the 70's is also slightly mentioned.

Nya landskapselement i Infra City :

My work deals with large scale design of the urban fringe. The thesis is divided in three parts; ?Current viewpoints?, ?Infra City ? conditions ? and ?Infra City ? project?. In the first part, I go through the history of trade shortly. Then I discuss the concept of nature, which ends up in a linkage between natural science and aesthetics in landscape architecture. The link between those two makes a project stronger and more multifunctional. The object of my case, Infra City, is a mall situated north of Stockholm on both sides of the E4 motorway going to Arlanda Airport.

Intranät En kommunikationskanal för alla?

Intranet is today a common technical groupware to communicate in many organisations. People can interact through the Intranet and communicate within the organization and get relevant information according to their workplace. It can be difficult to get everybody to use the Intranet as an information- and communication tool. This causes problems when people want to reach out with information. With these thoughts we entered our work at Luftfartsverket at Arlanda Airport.

Missnöjda kunder hos SAS - påverkar erfarenhetsnivån av flygresor deras synpunkter?

In today s society, services are becoming more and more important. They are however, partly because of their immaterial nature, separated from traditional merchandise, why the marketing and producing of them differs. Quality errors in a service are often difficult to discover before the service is brought to a customer, since the producing and consuming of it often takes place simultaneously. Quality errors in a service process are called service failures or in Swedish tjänstefel. Nevertheless, with an effective service recovery process, dissatisfied customers can be turned into satisfied ones.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->