
Sökresultat:
363 Uppsatser om Advertising - Sida 24 av 25
Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse
In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted Advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. You can no longer differentiate yourself by only price and function, thus companies must play on the emotional aspects and create a relationship with consumers. A key to success is to understand people's emotional needs and then satisfying them.In various journals and papers you can find highlighted success stories of strong brands such as Harley-Davidson, Apple and Virgin Airlines.
Buzz : Med individen som insats
abstract buzz marketing, the phenomena Have you ever thought about why the small French pastries called macarons suddenly became so extremely popular? Soon they were seen everywhere in the media, on every celebrity party and shortly after of course on every Swedish person?s cake dish. Could it be that a trendy it-girl happened to mention these lovely creations in her blog?What (or who) is it really that decides and controls what is popular and what is going to sell? If one individual can influence a whole group of followers it is definitely something marketers should take advantage of. One cannot any longer rely on traditional Advertising, one needs to be more creative and rethink the possibilities to get through the media noise.
Triangeldrama : En deskriptiv fallstudie om arbetsprocessen och relationen mellan ett företag och dess PR- och reklambyrå
Bakgrund: I dagens samhälle utsätts konsumenter ständigt för en mängd olika typer av reklam. För att fånga upp deras intresse och uppmärksamhet är det viktigt att kunna differentiera och utmärka sig på marknaden genom att välja rätt kommunikationsmedel. Om ett företag vill lansera en ny produkt eller tjänst finns oftast inte all kompetens som behövs tillgänglig för att marknadsföra detta i ett och samma företag. Därför väljer företag att outsourca, som innebär att externa verksamheter hjälper ett företag med dess marknadsföringsprocess. På grund av detta har en mängd reklam- och PR-byråer vuxit fram för att kunna komplettera den kompetensen som ett företag saknar.
Öppna arenor och slutna rum : några kommunikationskonsulter i Dalarna ser på opinionsbildning
Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur lokala kommunikationskonsulter i Falun/Borlänge-regionen ser på opinionsbildning via professionella konsulter. De centrala begrepp som avhandlas är PR, opinionsbildning och lobbying.Den teoretiska ram som omger undersökningen består av de teoribyggen som skapats av Jürgen Habermas, James E. Grunig och Larsåke Larsson. Habermas ställer sig tveksam till den demokratiska nyttan av professionell opinionsbildning, Grunig är mer positiv och Larsson ser både för- och nackdelar med PR-verksamheten. Larssons undersökning av opinionskonsulter från 2005 refereras också.Undersökningen bygger på intervjuer med ett antal kommunikationskonsulter verksamma i Falun och Borlänge.
Farmers preferred end-values related to their use of forward contract : a means-end chain analysis
Today?s farmers are constantly affected by the fluctuating world market prices on grain and thereby the price risk that comes with the price fluctuations. The volatile prices of grain increase the price risk within the business, which in turn affects the profitability of the business. The fluctuating prices together with the increased price risk within the farm business have opened up the market for hedging instruments.
In this master thesis project, the aim is to identify the underlying end-values of 30 Swedish farmers? related to their choice of using hedging and the product; forward contract.
Medhörning för basister : Hur olika medhörningsmixar påverkar basisters sätt att spela
Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur lokala kommunikationskonsulter i Falun/Borlänge-regionen ser på opinionsbildning via professionella konsulter. De centrala begrepp som avhandlas är PR, opinionsbildning och lobbying.Den teoretiska ram som omger undersökningen består av de teoribyggen som skapats av Jürgen Habermas, James E. Grunig och Larsåke Larsson. Habermas ställer sig tveksam till den demokratiska nyttan av professionell opinionsbildning, Grunig är mer positiv och Larsson ser både för- och nackdelar med PR-verksamheten. Larssons undersökning av opinionskonsulter från 2005 refereras också.Undersökningen bygger på intervjuer med ett antal kommunikationskonsulter verksamma i Falun och Borlänge.
Förändras för att förbli ? Hur omvärldsfaktorer påverkar den svenska reklambyråbranschen
Omvärldsfaktorer som företag står utan makt att direkt påverka förändrar ständigt det affärslandskap där företag vistas. Framför allt har den tekniska utvecklingen ständigt varit en stark drivkraft till organisatorisk förändring, både historiskt sett men även i modern tid. Den tekniska utvecklingen för med sig förändrade beteenden hos konsumenter vilket tjänsteföretag måste ta hänsyn till vid utformandet av erbjudanden. För företag idag är det en utmaning att lyckas revidera sin egen verksamhet och kontinuerligt anpassa sina erbjudanden i takt med att marknaden och omvärlden ständigt förändras. Företag kan inte bortse från affärsutveckling om de vill förbli konkurrenskraftiga.
Den som hoppar högst är bäst? : En kvalitativ intervju-studie om gymnasieelevers uppfattningar om betyg och bedömning i idrott och hälsa
abstract buzz marketing, the phenomena Have you ever thought about why the small French pastries called macarons suddenly became so extremely popular? Soon they were seen everywhere in the media, on every celebrity party and shortly after of course on every Swedish person?s cake dish. Could it be that a trendy it-girl happened to mention these lovely creations in her blog?What (or who) is it really that decides and controls what is popular and what is going to sell? If one individual can influence a whole group of followers it is definitely something marketers should take advantage of. One cannot any longer rely on traditional Advertising, one needs to be more creative and rethink the possibilities to get through the media noise.
Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsfo?ringens pa?verkan pa? Generation Y.
SammanfattningTitel: Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? A?mne/Kurs: Fo?retagsekonomi - KandidatuppsatsHandledare: Lars HaglundNyckelord: Marknadsfo?ring, Gerillamarknadsfo?ring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsfo?ring, varuma?rkesattityd, varuma?rkesengagemang, engagemang online, kommunikation.Bakgrund: Marknadsfo?ring handlar om att skapa och utveckla lo?nsamma kundrelationer. I dagens samha?lle sa? sker marknadsfo?ring runtom omkring oss hela tiden. Pa? grund av detta har Generation Y utvecklat strategier som automatiskt sorterar bort o?verflo?dig och ono?dig information.
?Social media is word of mouth on crack? ? En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier
Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. På några få år har internethandeln exploderat och med det företagens sätt att marknadsföra sig virtuellt. Sedan början av 2000-talet har en ny kanal för att sända ut marknadsföringsmässiga budskap till kunderna uppstått, de sociala medierna. Ett exempel på en av dessa är Facebook vars användarantal bara stiger år för år och i dagsläget har fler än 6 av 10 svenskar en personprofil på Facebook.Varje kanal för kommunikation har sina egenskaper och med det givna referensramar för företagen att arbeta med och skapa verktyg för. Då sociala medier fortfarande är ett ganska nytt fenomen anser vi att problematiken ligger i att många företag inte har hittat det ultimata användningssättet för kanalen.
Internet and the digitalization of products: A potent mix or recipe for disaster? A case study of the music industry
The purpose of this thesis is to analyze how the ongoing controversy surrounding the Internet, the phenomena of digitalization and file sharing will affect the music industry in the form of the ?big five? labels. Furthermore the thesis aims to present a recipe of strategies for the companies? survival by studying their situation through a theoretical perspective in conjunction with a comparative analysis with industries facing the digitalization challenge. The theoretical contribution lies in the strategic perspective at an industry level.
Snabbt, säkert eller skönt? : Cyklisters preferenser i trafiken
Since the late 50th century, the automobile has been normative in the Swedish society (Lundin 2008). This has led to an urban environment deeply characterized by the motor vehicle and its necessities, while other means of transportation, such as train and bicycle, have been ignored and put aside. However, over the past decades, a new trend has been seen in urban planning as a consequence of the increasing knowledge of the negative qualities caused by the car. As a result, the bicycle is seen as a conceivable transport mode.This thesis examines cycling on four issues:- Why is there a need of more cyclists? - How can the total number of cyclists as well as the number of satisfied cyclists increase? - Which factors affect the choice of transport mode? - Which factors affect the choice of route?The first two questions are discussed from a literature study that was conducted at the beginning of the thesis.
Att motivera för kreativitet : En kvalitativ studie om projektledare inom reklambranschen
Reklambranschen är en bransch som lägger mycket fokus och stort värde på skapandet av originalitet och nytänkande för att frambringa effektiva lösningar. Reklam handlar om att påverka en individ och skapa reaktioner, vilket kan leda till att personen köper den marknadsförda produkten eller tjänsten. En reklambyrås vardag är att arbeta med flera olika uppdrag i varierade storlekar och projektledaren kan leda runt tjugo projekt samtidigt. Projektgruppen har en ständigt tuff utmaning att överträffa sig själva och kundens önskemål för att slå igenom marknaden samt nå ut till konsumenten. Projektledaren har en viktig roll i denna process genom att både leda sina medarbetare och att motivera dem till att vara kreativa.Denna studie har som syfte att studera samt ge exempel på hur projektledare på en reklambyrå motiverar kreativiteten hos projektdeltagarna.
Från känsla till handling : Empatins betydelse för frivilligas engagemang
Since the late 50th century, the automobile has been normative in the Swedish society (Lundin 2008). This has led to an urban environment deeply characterized by the motor vehicle and its necessities, while other means of transportation, such as train and bicycle, have been ignored and put aside. However, over the past decades, a new trend has been seen in urban planning as a consequence of the increasing knowledge of the negative qualities caused by the car. As a result, the bicycle is seen as a conceivable transport mode.This thesis examines cycling on four issues:- Why is there a need of more cyclists? - How can the total number of cyclists as well as the number of satisfied cyclists increase? - Which factors affect the choice of transport mode? - Which factors affect the choice of route?The first two questions are discussed from a literature study that was conducted at the beginning of the thesis.
?Advertising Nouveau? ? en studie om okonventionell marknadsföring.
Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. Den största faktorn bakom den nya medvetenheten är den generation av unga människor som växt upp i en digitaliserad värld, benämnd som Generation Y. Företag får kämpa för att få konsumenternas uppmärksamhet och situationen beskrivs som ett marknadsföringskrig. Många marknadsförare misslyckas med att nå fram till konsumenterna med traditionella marknadsföringsverktyg som; reklam, PR, direktmarknadsföring och personlig försäljning.