
Sökresultat:
436 Uppsatser om Advertising avoidance - Sida 27 av 30
Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?
Purpose The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer?s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others.Methods Through a quantitative approach this study will examine the effectiveness of advertising in blogs. A survey was used in order to collect data where the respondents corresponded to the population in Sweden in the ages 15-79. Initially the size of the blog audience was estimated and thereafter it was examined how many of these that were affected towards a purchase decision by blogs.
Det sociala ansvaret i skapandet av skönhetsidealen
Kandidatarbetet undersöker och diskuterar frågeställningen "Vilket socialt
ansvar har jag som grafisk formgivare i skapandet av skönhetsidealen?".
Kandidatarbetet fokuserar på att skapa en diskussion kring ämnet skönhetsideal,
hur dessa påverkar unga kvinnor samt vilka möjligheter det finns för att bryta
samhällsnormer och göra en förändring, en större skillnad.
Utifrån mitt forskringsresultatet kring skönhetshistorian och dess utveckling
under åren,
har jag skapat en produktion i form av modeillustrationer.
Jag tycker inte att samhället inser hur kraftfullt påverkade vi har blivit av
media och modebranschen under de senaste åren. Även de som inte är intresserade
av mode och skönhet. Vi som jobbar inom medie- och reklambranschen är den
tredje statsmakten.
Attityder till implementering av precisionsodlingsteknik :
Different techniques for precision agriculture have been available during the last decade.
Some of them are more widely used than others. The main purpose of this thesis was to
investigate the different attitudes to precision agriculture that exists among farmers and
advisors in Sweden.
Eight advisors and sixteen farmers were asked for their opinion of a number of specific
techniques for precision agriculture, such as yield-mapping, precision liming, the Yara
Nitrogen Sensor and site-specific fertilization with phosphorous and potassium. They were
also asked to describe the way in which the counselling in Swedish agriculture is used and
also about it's importance for the adaptation of new techniques.
The high costs are mentioned to be one of the most important reasons why precision
agriculture hasn't been more widely spread. Several farmers refer to their farms as too small to bear the costs that come with the techniques. The individual interest for technique among the potential users plays an important role.
Det sociala ansvaret i skapandet av skönhetsidealen
Kandidatarbetet undersöker och diskuterar frågeställningen "Vilket socialt ansvar har jag som grafisk formgivare i skapandet av skönhetsidealen?". Kandidatarbetet fokuserar på att skapa en diskussion kring ämnet skönhetsideal, hur dessa påverkar unga kvinnor samt vilka möjligheter det finns för att bryta samhällsnormer och göra en förändring, en större skillnad. Utifrån mitt forskringsresultatet kring skönhetshistorian och dess utveckling under åren, har jag skapat en produktion i form av modeillustrationer. Jag tycker inte att samhället inser hur kraftfullt påverkade vi har blivit av media och modebranschen under de senaste åren.
Hur retusch påverkar skönhetsannonsers attraktion : En studie om målgruppens åsikter och köplust
Tidigare studier som gjorts inom området visade att kvinnor anser att kvinnors skönhet inte är värderad enligt rimliga normer i vårt samhälle. Hård retuschering motarbetas på många håll, bland annat genom att organisationer som ASA (Advertising Standards Authority) och politiska partier som Liberaldemokraterna i Storbritannien arbetar för att missledande retuschering ska försvinna. En studie har visat att det, för att öka annonsers attraktionskraft, är viktigt att den ökade skönheten hos en modell är relevant för produktens användningsområde, då betraktaren anstränger sig intellektuellt vid betraktandet av bilden. Det finns dock inga tidigare studier som bevisar om en retuscherad modell faktiskt ökar målgruppens köplust av skönhetsprodukter vid rådande samhällsattityder och skönhetsideal. Två enkätundersökningar gjordes därför med sammanlagt 1480 deltagare.
Fastighetsmäklarens marknadsföring av objektet : Objektannonsens utveckling
Syfte: Syftet med denna uppsats är att utvärdera utvecklingen av objektannonser i mäklarbranschen genom tiden, vad gäller utformning av annonser och val av mediekanaler. Syftet är även att försöka utläsa om fastighetsmäklaren marknadsför objektet så som marknadsföringsteorin säger att man bör marknadsföra en produkt.Metod: Metoden som används är att samla primärdata genom att göra en jämförelse mellan objektannonser från år 1990 med objektannonser från år 2009. Därefter har primärdata samlats in med hjälp av kvalitativa intervjuer med fastighetsmäklare såväl som med experter som besitter stora kunskaper inom området. Sekundärdata som används är hämtad från litteratur och Internet. Resultat & Slutsats: Uppsatsens resultat visar att dåtidens fastighetsmäklare inte hade tillräckliga marknadsföringskunskaper för att marknadsföra objektet. Utvecklingen har dock gått framåt och idag besitter de den kunskap som krävs för att marknadsföra ett objekt så som marknadsföringsteorin säger att man bör marknadsföra en produkt.
Guldägg till frukost och bra betalt : - Vad påverkar reklamares val av arbetsplats
ProblemDet är viktigt att som reklambyrå ha duktiga medarbetare, eftersom värdet för kunderna ligger i medarbetarnas kreativitet, kunskap och skicklighet. För mindre byråer och byråer utanför Stockholm kan det vara ett problem att hitta duktiga medarbetare med erfarenhet. En förutsättning för att kunna attrahera denna grupp är att veta vad de anser viktigt vid val av arbetsplats.SyfteUppsatsens syfte är att undersöka olika variabler som påverkar arbetsval hos kreativa arbetstagare, med avgränsning till dem som varit eller är anställda vid reklambyråer i Stockholm, samt att undersöka vilka variabler som skulle kunna få denna grupp att överväga att arbeta på en reklambyrå utanför Stockholm.MetodUndersökningen utfördes genom semistrukturerade intervjuer med tolv respondenter, vilka samtliga hade minst två års erfarenhet som strateg eller kreatör vid en reklambyrå i Stockholm samt varit tillgängliga för intervju mellan den 6 november och den 27 december 2007.ResultatResultatet i utredningen beskriver målgruppens uppfattning gällande variabler som påverkar val av arbetsplats. I slutsatserna diskuteras vad utredningens resultat innebär för en reklambyrå som arbetsgivare. Utredningen visar på att det för byråer utanför Stockholm kan bli svårt att rekrytera människor som byggt upp sin karriär i Stockholmsområdet och hunnit rota sig där.
E-handelns framgång : Med köpupplevelsen i fokus för ökad lönsamhet
"Ginger Rogers did everything Fred Astaire did - only going backwards"Citatet används i flera litteraturer om returlogistik, detta för att ge uttryck åt den anspråkslösa betydelse returlogistik haft inom logistikvärlden, men som idag fått allt större betydelse. Uttrycket grundar sig i det rykte Fred Astaire hade, världens främste dansare. Vad som ofta kom i skymundan var prestationen från hans danspartner Ginger Rogers, trots att hon gjorde samma rörelser, fast baklänges och i högklackat.Det är enkelt, det är snabbt och du behöver inte trängas, fördelarna med e-handel är för konsumenten många, men hur påverkar denna utveckling företagen som bedriver butikerna? Handel av modevaror på internet har de senaste åren ökat markant, men det finns en problematik i att bedöma en produkt utifrån en bild, vilket är en bidragande faktor till att returer ökat avsevärt. Det finns många aktörer på marknaden och deras produktutbud är dessutom förhållandevis lika.
Sponsring i Sverige
The purpose to this study is to find an understanding of the effects of how sponsorship can affect companies and their business and at the same time get a better understanding of how sponsorship is or can be used as a marketing tool in today?s marketing. By using a quality research method we have chosen to use a half structured research method to make it possible to find out how sponsorship as a marketing tool can be used from a company perspective in relation to our chosen thesis. To enhance the readers understanding we describe the base of sponsorship and principals for sponsorship, after that describes a deeper perspective of sponsorship, what sponsorship is, and what factors are needed to be taken into consideration. Further on we illustrate the figure that later on will constitute the analysis with attributes like: association, exposure, relations and integrated communication.
Omvårdnadsrutiner för katt med astma
Feline asthma is a condition very similar to the respiratory disease affecting humans. It is causing, among other things, a constriction of the bronchial airways, an increase of mucus production and damage to, or erosion of, the epithelial membrane. The symptoms occur intermittently and do, in most cases, evolve during a long period of time.
The aim of this essay was to investigate whether there are any nursing routines for feline patients with asthma in animal clinics and animal hospitals in Sweden, and if so, to compare similarities and differences. A literary study of research material also led to a suggestion of how to form a nursing routine for this type of patient.
PR-branschen. Branschen som inte kan marknadsföra sig själv? : En studie om hur PR-byråer marknadsför sig genom relationsmarknadsföring
Title: PR-industry: The industry that cannot promote themselves? ? A thesis of how PR-agencies use relationship marketing to promote themselves.Authors: Julia Edvardsson & Jennie JonassonAdvisor: Navid GhannadLevel: Bachelor thesis in Marketing, (15 ECTS), Spring 2012Keywords: Public Relations, Relationship Marketing, Relation, Interaction and NetworkPurpose: The purpose of this thesis is to bring a better understanding for Public Relations and for how the PR-agencies promote themselves. The thesis will explore the following questions:? How do the PR-agencies uses relationship marketing to reach out with their knowledge to their potential customers?? Are the any differences between their promotions when it comes to the agencies orientation?Theoretical framework: The chapter begins with a definition of Public Relations. After that a framework of Relationship Marketing theory is made with headlines as relations, interaction and networking.Method: A qualitative research method, with a deductive approach, has been implemented.
Marknadsföring på recept : Läkemedelsmarknadsföring ur ett moraliskt perspektiv
Syfte: Det övergripande syftet med denna uppsats är att ur ett moraliskt perspektiv ge en vidare och mer ingående förståelse för marknadsföringen av läkemedel samt att utforska om det finns anledning att skilja mellan reklam och information i läkemedelsbranschen.Metod: Problemet i denna studie belyses via en kvalitativ ansats. De metoder som använts för datainsamlingen har varit semistrukturerade intervjuer med representanter från Läkemedelsindustriföreningen samt observationer av annonser i Läkartidningen och reklamfilmer på TV4. I arbetet har det använts en egenframställd mall för att koda och sammanställa datamaterialet från reklamobservationerna. Det empiriska materialet från både intervjuer och observationer har sedan analyserats via kontraproduktivitetsteorin samt en modell för etisk revision.Resultat: Marknadsföring av läkemedel bedöms av författarna till denna studie vara en moraliskt rättfärdigad handling. En av anledningarna till detta är att läkemedelsföretagen genom sin forskning bidrar till ett ökat välbefinnande för samhällets medborgare. Forskningen finansieras till viss del av försäljningsintäkter, vilka i sin tur har större chans att öka då marknadsföring bedrivs.
®-symbolen : Klargörande om registrerat varumärke
Trademarks are distinguishing marks that are used by companies to highlight their goods or services to separate them from other companies. In Sweden, trademarks are protected by a certain Trademark Law called Varumärkeslagen. The law is a result of many years of improvements from earlier trademark laws. Since Sweden is member of the European Union, its laws are affected and in many cases inferior to laws of the Union. A new Trademark Law is about to be implemented in Sweden, thanks to a directive from the European Union.When a trademark is registered it is possible to use the symbol ® along with the trademark.
®-symbolen : Klargörande om registrerat varumärke
Trademarks are distinguishing marks that are used by companies to highlight their goods or services to separate them from other companies. In Sweden, trademarks are protected by a certain Trademark Law called Varumärkeslagen. The law is a result of many years of improvements from earlier trademark laws. Since Sweden is member of the European Union, its laws are affected and in many cases inferior to laws of the Union. A new Trademark Law is about to be implemented in Sweden, thanks to a directive from the European Union.When a trademark is registered it is possible to use the symbol ® along with the trademark.
Sociala Medier som kommunikationskanal för B2B-företag
The purpose of this thesis is to show what advantages and opportunities social media offer for B2B-companies (business-to-business), and how they can be used for marketing communications.We have studied how companies can use social media, for example evolving the organization, developing products/services, staying up-to-date, building relations, creating customer loyalty and engagement, building the company?s identity and image, and affecting the buying decisions. We have also studied how B2B-companies can choose media channels, set goals, and measure the results.We have carried out interviews, through phone and visits, with four chosen companies that fit our criterias: Swedish B2B-company that is successful in social media.The result of the interviews show that B2B-companies use social media for various purposes, for example networking (to create and build long term relations with other companies) and to improve the company?s image among the end customers. Most of our interviewees reach their end customers (consumers) in first place and customers (companies) in second place, since many B2B-companies do not yet use social media.Half of our respondents mention that social media should not be used for advertising and campaigns (one way communication).