
Sökresultat:
1722 Uppsatser om Adobe Digital publishing Suite - Sida 17 av 115
Analoga och digitala verktyg i svensk?mnets skrivundervisning
The purpose of this study is to investigate how twelve middle school teachers use educational
tools and what influences their choice of educational tools in Swedish language writing instruction.
To answer this purpose, three research questions were formulated: What does writing
instruction look like for middle school students according to the teachers in the study?
What influences teachers' choice and use of educational tools in writing instruction? What
opportunities and challenges do teachers experience in Swedish language writing instruction
when using different educational tools? Twelve teachers from variously sized municipalities
and with different experiences participated in the study through purposive sampling and
convenience sampling. The chosen method is qualitative semi-structured teacher interviews.
To analyse the results, this study employs analytical tools from the sociocultural perspective,
using concepts such as mediation, appropriation, the zone of proximal development, and
scaffolding. The results show that both analogue and digital tools are used in the teachers'
writing instruction. The choice of tools should be based on pedagogical considerations, with
an emphasis on social interaction and collaboration during the learning process.
"Man får bara hänga på tåget" - En studie om lärares reflektioner kring arbetet med begreppet digital kompetens i skolans verksamhet idag och i framtiden
BAKGRUND: Bakgrunden beskriver det förändrade kunskapsbehov som samhället nu genomgår och hur lärare i skolans verksamhet hanterar och förhåller sig till detta. Kritiskt förhållningssätt, elevernasmedieanvändning och begränsningar som kan förekomma är andra delar som behandlas.SYFTE: Syftet med studien är att undersöka hur sju lärare i årskurs 4-6 tolkar begreppet digital kompetens och hur de arbetar med digital kompetens i sin undervisning. Ett bisyfte är att undersöka om lärarna tror att de kommande styrdokumentens riktlinjer kring digitalkompetens kommer att förändra deras undervisning, och i så fall påvilket sätt.METOD: Metoderna som använts i studien är self report och delvis strukturerade intervjuer. Vi valde att lämna ut våra self reports först för att låta respondenterna associera fritt angående begreppet digitalkompetens utan påverkan från oss. När vi samlat in svaren formulerade vi individuella frågor utifrån dessa och följde sedan uppdem med delvis strukturerade intervjuer för att få en fördjupad kunskap om lärarnas åsikter.RESULTAT: Studien visar att lärare är positivt inställda till att integrera digitala medier i undervisningen.
Varför vill ingen utmana Teracom och Boxer? : En fallstudie av den svenska marknaden för överföring av marksänd digital-tv
The case study we conducted describes market for transmission of terrestrial digital TV. The purpose of this study is to find out what hinders potential entrants from entering the market as well as to discuss possible competitive strategies for potential entrants. Our conclusion is that even though the market for transmission of terrestrial digital TV can be viewed as attractive due to its fast growth, there are barriers to entry that block companies we identified as potential entrants from entering the market. The industry experience of the current market players (Teracom and Boxer) along with their knowledge of the consumers and the fact that Teracom is a multi-business company are some of the factors to be taken into consideration. Switching costs is the most important barrier to entry for the industry.
Digital Skulptering och Asset skapande för Webbaserade Spel: Tidssparande eller tidsödande?
Det här arbetet tar upp modellering och skulptering riktat mot webbaserade 3D spel samt texturerings processen och hur man kan arbeta med optimering.Syftet med arbetet är att undersöka om och när det är användbart att utnyttja digital sculpting för detaljering eller skapande av meshes samt vilka avväganden som måste göras..
Digital frekvensutjämning för in-ear hörlurar implementerat i FPGA
Detta är en rapport för ett 15hp examensarbete på Linköpings Tekniska Högskola. Projektet syftar till att implementera ett digitalt frekvensutjämningsfilter för audioapplikationer i ett Atmel DE2 FPGA utvecklingskort. Specifikt ska systemet användas till att korrigera ojämnheter i in-ear hörlurars frekvenssvar. Denna rapport är en beskrivning av systemets utformning och hur arbetet gick till väga.Resultatet blev ett väl fungerande system och ett antal förslag på förbättringar..
Ett förlorat kulturarv? : Digitala personarkiv ? problem, lösningar och framtid
This thesis has focused on digital born personal archives; how they are different from analog paper archives and possible ways to overbridge these differences. It is also studied how archivists and librarians are dealing with digital archives, what they think about new proactive solutions when collecting private papers and collections and positive and negative effects with this way to work. The thesis is delimitated to only private collections and digital created material. It do not concern digitized material or electronic documents in government or business organizations.The challenges in digital curation and administration are discussed in aspect of the Records Continuum Model. The empirical material is also put in relation to research in Personal Information Management and identity theory.
UPPBYGGNADEN AV DET DIGITALA BIBLIOTEKET PÅ ISLAND
Close to the city center of Reykjavik lies the combined national- and university library of Iceland. Usually, these two types of institutions are separated. The purpose of this essay is to investigate how the library in fact selects the new digital material to offer the users in Iceland, and if the combined mission creates any problems or conflicts.The investigation examines the planning and the content of the digital library, what user groups are addressed and how the organisation is held together despite the different missions. If cultural context in Iceland makes a difference for what is selected and offered to the users is also discussed.Six informants in strategic library positions dealing with the digital national- or university library, were interviewed. The answers have been analysed in light of the library&information literature on building and maintaining digital library collections and organizational and marketing theory.The main result of the study is that the informants do not see a conflict between the missions of the organisation, although traces of a struggle were found in some areas.
Digital guidning på campus Alnarp : tekniska lösningar för riktad information till olika målgrupper
Today digital guides are most frequently used by the museum and tourism industries. They are also used for education purposes. They make it possible to distribute information and have it easily accessible. In addition to written information they add sound, pictures and videos which lift the whole impression of the visited place to a higher level.
A variety of systems currently in use today have been evaluated.
Grönplanering i Gråbo - Förnyelse och förädling av platser och stråk
SAMMANDRAGLerums kommun har en vision om att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 eller tidigare. En stor del av arbetet, som kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande, sker i Gråbo. Det är idag en ort som känns bortglömd och är lätt att passera utan vetskap om dess placering. Samhället har såväl synliga baksidor som är i behov av förbättring och förnyelse, som outnyttjade tillgångar som bör lyftas fram.Syftet med föreliggande arbete är att ta fram förslag på hur Gråbo kan förbättras både med avseende på hållbar samhällsutveckling samt estetiska och funktionsmässiga förbättringar av samhället.Arbetet påbörjades med en faktainsamling, som sedan låg till grund för en inventering på plats i Gråbo. Detta sammanställdes till en analys där tillgångar och problem presenterades med hjälp av Adobe Illustrator till flera kartor.
Källsortering på nätet- Om att vara källkritisk till Internet ur 9 gymnasieelevers perspektiv
This thesis examines source criticism and critical thinking among upper secondary school students in social science in three different schools in Sweden. Our particular focus lies in investigating the student's critical thinking skills and evaluation of digital sources when they work independently with different projects. How do students value and sort the information they find? We looked furthermore at what factors that may influence students in their evaluation of sources. Moreover, the purpose of this thesis to investigate how the student's critical thinking skills can be used as tools to become more information literate in a learning context.
En-till-en-skola : Pedagogernas synpunkter kring laptopanvändning i undervisning
Information and communication technology (ICT) is an important part of society. Learning occurs in all contexts and many students already use various digital media in their leisure time. This article, based on a case study in a One-to-One school. It describes how teachers perceive that their teaching is influenced when their pupils get a laptop. The purpose of this study is to investigate how the focus on one-to-one influence teachers' work in the classroom.
Avancerad webbaserad visualisering för Business Intelligence
Detta examensarbete är gjort för Kårhuset Trappan AB genom att använda ramverket Geovisual Analytics Visualization (GAV), som är utvecklat av National Center Visual Analytics (NCVA). Examensarbetet producerade en applikation för att följa företagets inköp och försäljning av artiklar. Applikationen är en webbplats i flash, och skrevs i Actionscript med Adobe Flash Builder 4. För att göra applikationen användarvänlig genomfördes en förstudie, och kriterier för den visuella designen sammanställdes..
Digital kompetens : för individens frigörelse eller för marknadens behov?
Eskilstuna Folkhögskola is located in Munktellstaden in Eskilstuna. The school has two separate buildings with entrances that are difficult to find. By having two separate buildings, and to be in an area where there are rules and guidelines for the area's environment, makes it difficult to guide visitors to the school premises.The purpose of my research was to examine how to guide visitors to the school, and how to increase understanding that the school's various buildings are connected.Through practices such as site analysis, interviews, I found that the guidelines are not adapted to the current situation that is established in the district.Through theory and empirical material I have produced a design proposal to facilitate Wayfinding to Eskilstuna Folkhögskola. This is presented as a landmark and a clarification of the schools entrances and signage..
Gymnasieelevers digitala (o)kompetens inom ordbehandling
Allt fler skolor satsar på digitalisering och köper in egna datorer till eleverna. I samband med detta ställs det krav på eleverna att de skall kunna hantera tekniken och vara digitalt komp-etenta. Digital kompetens ses som en viktig del för elever att besitta och för att fungera i vårt samhällsliv. Detta är dock ingenting som skolan vi studerat främjar då de inte bidrar till en ökad digital kompetens hos eleverna. Det finns forskare som däremot anser att det är i skolan som eleverna bör få sin digitala kompetens.
Medielek och digital kompetens i en förskolekontext : Design för meningsskapande
The aim of this thesis is to make a contribution to the field of design oriented theory, regarding young children and their way to digital competence. My research question is: How can a preschool with a certain pedagogical ICT-design give the children affordances for media play and for developing a digital competence?The European Parliament points out digital literacy as one of the Key Competences for life long learning. A digital competence is built on basic ICT (Information and Communication technology) skills. Skills you can develop any time during life, weather you are young or old.