
Sökresultat:
1722 Uppsatser om Adobe Digital publishing Suite - Sida 18 av 115
På tal om "mötesplatser" : Om folkbibliotekspersonals diskursiva språkanvändning
This thesis is a discourse analysis analyzing public library librarians' talk on the subject of public library meeting places. Within the field of Library and Information Science the public libraries' functions as social meeting places have been scrutinized for more than a decade. Researchers in the Nordic countries in particular have looked at library users' use of the library space and have highlighted the sociologic dimensions of the public library and the meeting place functions. Few however have paid much attention to the library personnel's point of view. The discourse analysis perspective is about language use and how people construct the reality.
Socialt lärande vid distansutbildningar : Förmedling av kunskap genom synkrona utbildningsplattformar
Det finns brister i dagens distansutbildningar. Fler distansstudenter avslutar sina studier i förtid än studenter som studerar på vanliga utbildningar. Vanligast idag är att man använder sig av asynkrona utbildningsplattformar. De har flera fördelar som tid till reflektion och ger möjlighet för människor som inte kan träffas samtidigt att kommunicera men de har även visat sig ha flera avgörande brister. Studenterna klagar på brist på kommunikation och att det inte uppstår en känsla av samhörighet.
Utveckling och konstruktion av växellåda för elektroniskt styrda ställdon
The task of constructing a transmission has been provided to us by Digital Engineering, which is a company located in Hovmantorp. After meeting with Digital Engineering we started immediately with the brainstorming to find different ideas with pen and paper. After having presented a number of concepts for the company, we had finally chosen a winner. For the gearbox to be able to work in a good way the tension must never exceed the strain limit of the material. A prototype of the gearbox was produced by TKB Modell.
Belyst 3D-miljö : En studie om att skapa stämning i en digital 3D-miljö med hjälp av ljussättning
Ljus är så pass självklart att vi oftast inte tänker på hur viktigt det är för oss. Det finns teorier som menar att ljus har en stor betydelse för hur vi upplever saker. Därför kan ljussättning spela en viktig roll inom exempelvis film. Med hjälp av två ljussättningstekniker som används inom film har jag skapat två olika känslor inom en och samma digitala 3D-miljö, för att undersöka om det med enbart ljussättning går att påverka hur vi upplever stämningen inom en 3D-miljö. Sedan har jag intervjuat nio personer för att undersöka om detta är möjligt med enbart hjälp av belysning eller om det krävs fler moment att ta in i beräkningen.
Klass-D Förstärkare
Syftet med högskoleavhandlingen var att konstruera en klass-D förstärkare för audio med en DDXi-2161 krets från Apogee. Förstärkaren har en digital stereoingång för I²S-format. Digitalisering av en analog audiosignal sker med codec-kretsen WM8731 från Wolfson. För att möjliggöra implementering av funktioner för digital signalbehandling av audiosignalen ingår en FPGA-krets från Altera i systemet. Gränssnitten mellan codec-kretsen och FPGA:n samt FPGA:n och klass-D förstärkaren är beskrivna med VHDL och implementerade i FPGA:n.
Interoperabilitet mellan DVB-HTML och DVB-J
Vid sändning av digital television är det möjligt att utöver ljud och bild även sända och erbjuda olika typer av tjänster och applikationer till mottagare. Vid utveckling av applikationer för digital television kan man välja att utveckla i antingen DVB-J (som är en bantad variant av Java för exekvering i Set-Top-Boxar) eller i DVB-HTML (som till stor del överensstämmer med XHTML). Syftet med detta arbete är att utreda hur DVB-J och DVB-HTML kan kombineras i en och samma applikation och hur interoperabilitet kan uppnås mellan DVB-J och DVB-HTML..
En komparativ studie av matematikböcker i grundskolan 1842-2006
This paper is a study of some of the mathematics textbooks that were used in Swedish public schools from 1842 to the present. During this period several revisions of the curriculum took place and led to a change of contents in the various books. The first part is a description of the books chosen and highlights from each are given and compared with the corresponding curriculum. Also social and political change and the role of men and women can be studied in the examples presented. A comparison between similar topics and how they were accounted for in the older versus the newer books follows suite.
Digitala infödingar och deras förhållande till hälsa och
hälsokommunikation
I denna kvalitativa studie undersöks hur ungdomar i 19-25 årsåldern ser på hälsa och hälsokommunikation. De är så kallade ?digitala infödingar? dvs. ungdomar som är uppväxta med och använder sig av digital teknik. Tio ungdomar har intervjuats med syftet att få ett underlag som kan öka förståelsen för digitala infödingars beteende och behov när det gäller hälsa.
IKT i förskolan : Diskursanalys av två styrdokument och sex förskollärares berättelser om arbetet med IKT
The aim of the study is to learn more about the way preschool teachers work with Information and Communication Technology(ICT). More specifically, this study aims to explore how preschool teachers describe their experience of ICT, the conditions and opportunities to work with ICT, and their own knowledge and competence in the use of digital tools with preschool children. The research method consists of interviews with preschool teachers and observations at five municipal preschools in Stockholm as well as an analysis of the relevant passages in the Curriculum for the Preschool and the Curriculum of Stockholm city. This study shows that there seems to be great variation in the amount of ICT tools present in preschools. Preschool teachers expect a lot from ICT, and the improvements that it can make on their work.
"Man vill ha Likes! : En kvalitativ studie om ungdomars kunskaper och ageranden vid text- och bildpublicering på sociala medier
The purpose of this study was to investigate what knowledge 16 year old highschool students have when it comes to text- and imageposting on social media and how they act on the basis of their skills and attitudes on text and image publishing. An important aspect of this was to investigate the impact of young people 's identity in relation to text- and image posting on social media as this according to research is a big part of what motivates young people in their everyday practices (Buckingham, 2008). The essay questions was , What is young people?s experience on posting text- and image on social media? How aware are young people at the pros and cons on posting text and images on social media? What are young people's attitudes about text and image posting? And how do young people act on the basis of experience , awareness and attitude? Which role plays identity in their actions? To seek answers to my questions and achieve the aim of the thesis was conducted three semi-structured focusgroup interviews in collaboration with two high schools. The results have been reported, interpreted and analyzed by pattern-seeking. The theoretical framework used in this paper is the research and theories of primarily media researchers who have distinguished themselves in the Media and Youth research, For example, Ulla Carlsson, David Buckingham, Sonia Livingstone and Kristen Drotner.
Fotografen och bröllopsbilden : hur teknikskiftet från analog till digital teknik påverkat bröllopsfotografernas villkor och vanor
This paper examines how and if the understanding of wedding photography has changed during the shift of technology - from analog to digital photography. It examines if the changed conditions due to the shift of technology have changed the habits and conditions for the photographers working with wedding photography. It furthermore examines what impact these habits and conditions have had on the pictures of weddings. The investigation is based on interviews of six photographers that have worked professionally before and after the shift of technology, as well as of pictures by the photographers taken before and after the shift of technology.Use of time and space has changed due to the shift of technology. The change has also had an influence on hierarchy among the photographers.
Twelvestep : Down inside
Title: Music video: Twelvestep ? DownInside Made by: Benjamin Bondesson Christian Edgren Tutor: Silvio Ocasic Course admin: Peter Ekdahl Purpose: To create a music video that we can stand, that challenges us in the creative process. And to help a struggling band with another medium to spread their music. Goal:We intend to create a great product that is demanding and educational to us. Especially when it comes to cooperation and editing/post production.
Musik på Internet framtiden för bibliotekens musikavdelningar?
The purpose of this thesis is to discuss the possibilities of, and interest in, a digital download service at the music departments of the libraries. I chose to conduct my study at the city library of Gothenburg. I studied the legal download services that exist today and I did a statistical survey among the users of the music department, followed up by interviews to see how they took to the idea. From the inquiry I learned that a majority of the users was negative to having a digital service replacing the physical department, although a majority was positive to try a digital service. I also used the inquiry to compare the reasons for downloading music to the reasons for borrowing records from the library, but there was no significant difference.
Samhällskunskap och digitalteknik : Om undervisning i tre gymnasieklasser och dessanvändning av digital teknik
Syftet med uppsatsen är att bidra till ökad förståelse om samhällskunskapsundervisningens innehåll, genomförande och utformning på gymnasiet där digital teknik används.Fokus i uppsatsen har legat på att genom observationer och intervjuer i tre klasser och med de två lärare som undervisar klasserna få inblickar i hur lärare designar undervisning och hur elevrollen kan förstås när digital teknik används i ämnet samhällskunskap. Till hjälp för att analysera resultatet har analysmodellen Learning Design Sequence och i synnerhet begreppen lärsekvenser och iscensättning använts. Det senare begreppet syftar på faktorer såsom lärarnas arbetssätt och tillgängliga resurser som präglar en lärsekvens, vilket kan vara elevernas arbete med en uppgift för att nämna ett exempel.Resultatet visar att datorer och Internet ofta i någon form ingår i lärarnas design av undervisningen. Exempelvis har lärarna genomfört genomgångar med hjälp av Powerpointpresentationer samt utformat uppgifter där elever ska använda sig av sina datorer. I elevrollen ingår bland annat att vara dator- och Internetanvändare men också av att anteckna och lyssna.
Den abstrakta tråkigheten : villkor och möjligheter, utifrån ungas perspektiv, att relevansgöra digitala medier som en resurs för lärande i skolan
Children and teenagers of today have grown up with digital media. According to Olle Findahl's report "The Swedes and the Internet" (2009), adults as well as children are online more and more. Our experience is that at many workplaces as good as everyone use computers and everyone is expected to have digital skills. However at most schools the reality is far from this. According to Findahl's report from 2009, 99 percent of all pupils (in Sweden) have access to computers and Internet, yet it is rare that they get school assignments where the use of Internet is acquired (Findahl 2009).The purpose of our paper is to understand how digital media can be used as a resource for learning, through the perspective of young people.