Sök:

Sökresultat:

5 Uppsatser om Serverkommunikation - Sida 1 av 1

Multiplayerspel utvecklat i Flash, Slutreflektion för ?Monsters & Masonry?

Flashspel är en väldigt populär form av ledigt spelande, men det finns fortfarande spelformer som är outforskade. Vi bestämde oss för att göra det ingen utvecklare hittills lyckats med, det vill säga att skapa ett så kallat ?Massively Multiplayer Online Flash Game?. Ett spel som konstant är uppkopplat till internet och lever vidare genom spelarna. Problemet ligger i plattformen.

Multiplayerspel utvecklat i Flash, Slutreflektion för ?Monsters & Masonry?

Flashspel är en väldigt populär form av ledigt spelande, men det finns fortfarande spelformer som är outforskade. Vi bestämde oss för att göra det ingen utvecklare hittills lyckats med, det vill säga att skapa ett så kallat ?Massively Multiplayer Online Flash Game?. Ett spel som konstant är uppkopplat till internet och lever vidare genom spelarna. Problemet ligger i plattformen.

Prestanda och precision pa? en enkortsdator i ett system med realtidskrav

The report aims to investigate how well a certain type of affordable embedded single board computer can hold up against today's more expensive computers in a computer system by doing various tests on a system with the specified requirements. The system has a Raspberry Pi as the single board computer which task is to control a camera based on coordinates obtained from a server as well as capture and stream a video signal on a network.The researches were conducted to check how much network traffic a single-chip computer sent in different video formats and how much CPU utilization was required. Studies were also made to ensure the accuracy of the camera control. The researches have been experimental, where several tests have been performed and analyzed.The results show that a sufficiently good accuracy can be obtained from the camera steering unit, in which two different servos have been investigated. When the video format MJPEG and H.264 are used, the single-chip computer is able to transmit a video signal up to 1280x720 at 15 fps.

Lagringsmätning för AD-information

Målet med detta projekt var att hjälpa IT-Mästaren att kunna fakturera sina kunder på ett smidigare sätt. Deras dåvarande lösning av kundernas dataanvändning var tidskrävande och ineffektivt, därför ville de automatisera systemet. Det nya systemet skulle användas för att administrera kundernas servrar med hjälp av ett grafiskt gränssnitt och sedan kontakta dem för att få fram olika värden för respektive kund som ska presenteras på IT-Mästarens hemsida. På så sätt skulle de kunna fakturera sina kunder på ett mer effektivt sätt och även få bättre överblick av kundernas användning. I och med utvecklingen utav detta system så fördjupande jag mig dels i egna kända områden men jag lärde mig också nya kunskaper. Det gällde inte enbart teknisk utveckling utan också undersökning av exempelvis hämtningen av alla data som skulle göras.

Bordsbokningssystem i HTML 5

Det finns idag få system som ger en god överblick av en restaurangs bokningar och bordsplaceringar. Oftast används papper och penna som ställer till med problem när kunder avbokar, ändrar deras bokning eller helt enkelt inte kommer till restaurangen. Det är även svårt att avgöra huruvida restaurangen är fullbokad eller ej.Denna rapport behandlar utvecklingen av ett webbaserat bordsbokningssystem för restauranger på uppdrag av en restaurangägare i Jönköping. Systemet ska ge en grafisk överblick av en restaurangs bokningar och hur alla bord ska stå placerade under en kväll. Då systemet webbapplikationen ska ha flera användare, som använder olika enheter, krävs det att systemet ska vara plattformsoberoende.Med hjälp av HTML5 undersöks det huruvida det går att göra detta system offlinekompatibelt, då uppdragsgivaren önskar att systemet är åtkomligt då Internetuppkopplingen försvinner.