Sök:

Sökresultat:

2430 Uppsatser om EOL-produkter - Sida 1 av 162

Risksamhället, konsumenten och producentansvaret på elektroniska och elektriska produkter.

Uppsatsen behandlar producentansvar för elektriska och elektroniska artiklar, konsumenten och risksamhället (Ulrich Beck). Syftet är att belysa producentansvaret för el-produkter ur ett konsumentperspektiv. För att göra detta har jag gjort en kvalitativ intervju med kommunal tjänsteman vid Norrköping kommun, intervjuer med återförsäljare i Norrköping, flödesschema över el-produkter och information och slutligen har producentansvaret för el- produkter analyserats med utgångspunkt i Becks verk Risksamhället. El-produkter inebär tidstypiska risker för den reflexiva moderniseringsprocessen. Producentansvaret för el-produkter kan ses som ett försök att lösa problematiken kring resurser som hamnat på fel plats.

E-handel : En studie kring utvecklingen av e-handeln i Sverige med inriktning på möbelbranschen.

Vår slutsats är att det krävs att produkten är standardiserad och att kunderna känner till produkten för att företaget ska ha större chans att kunna sälja sina produkter via Internet. Detta då kunderna inte är lika beroende av den fysiska kontakten. Detta anser vi är anledningen till att endast ett fåtal möbelföretag använder sig av e-handel. Detta då alla möbelföretags produkter inte är standardiserade och kunderna inte känner till dem. Vilket innebär att alla möbelföretags produkter inte lämpar sig för e-handel.

E-handel - En studie kring utvecklingen av e-handeln i Sverige med inriktning på möbelbranschen.

Vår slutsats är att det krävs att produkten är standardiserad och att kunderna känner till produkten för att företaget ska ha större chans att kunna sälja sina produkter via Internet. Detta då kunderna inte är lika beroende av den fysiska kontakten. Detta anser vi är anledningen till att endast ett fåtal möbelföretag använder sig av e-handel. Detta då alla möbelföretags produkter inte är standardiserade och kunderna inte känner till dem. Vilket innebär att alla möbelföretags produkter inte lämpar sig för e-handel.

Marknadsundersökning : Produkter för hästsport

Uppsatsen innehåller en marknadsundersökning inom området för hästsportprodukter och närmare bestämt användandet av kylande- och värmande produkter på hästens ben. Urvalet till denna kvantitativa undersökning är aktiva inom rid- och travsporten.Markandsundersökningen är genomförd på uppdrag av ett företag för en eventuell lansering av produkt inom det aktuella området. Undersökningsresultatet visar när kylande- och värmande produkter används till hästar och även var aktiva hämtar information om nya produkter.Syftet med undersökningen är att undersöka marknaden för den nya produkten, hitta målgruppen för produkten, undersöka priskänslighet samt se på vilka marknadskanaler som är mest lämpliga..

Vilka egenskaper kan vara viktiga hos opinionsledare för att få retrosexuella män att bli mer metrosexuella i sitt konsumentbeteende?

Funktion är en egenskap som tillfredställer ett behov hos retrosexuella män. Männen börjar använda produkterna först när problemet och behovet uppstår. Intrycket av begreppet skönhet skapar repulsion för dessa män. Opinionsledaren för metrosexuella produkter hustru, barn och sambo. Vår undersökning visar att opinionsledaren är en kvinna.

Effekten av varumärkes beskrivning på studenters attityd kring värdering och ägande av produkter

Denna studie utgörs av ett explorativt experiment. Det som har legat i fokus för denna studie har varit att mäta attityd gentemot varumärkes produkter. Eftersom det har skett genom experiment har det centrala varit att se hur attityden påverkas. Studien använder sig av vissa teorier kring varumärken som råd och tips i upplägget av experimentet. En av hypoteserna som ställdes i studien var att positiv beskrivning av varumärkes produkter ger högre utfall i värderandet och viljan att äga produkten än neutral beskrivning.

Intelligenta hem : Nula?gesanalys fo?r en bra investering

Utvecklingen inom intelligenta hem med produkter som avser ljud och bild ga?r snabbt frama?t. Ett stort problem fo?r konsumenter a?r att veta vilka produkter som ska ko?pas fo?r att fa? de funktioner och egenskaper man a?r ute efter. Da?rfo?r ma?ste en va?gledning info?r inko?p go?ras.Fo?r att kunna go?ra en va?gledning info?r ett inko?p har en nula?gesanalys av produkter, tekniker och system gjorts.

Projekt privat webshop

Beställaren har efterfrågat för sin hobbyverksamhet en egen webshop där hon kan sälja sina produkter. Beställaren vill ha en användarvänlig sida för att kunna locka så bred publik som möjligt. I framtiden så kan sidan utvecklas till att låta fler säljare ha sina produkter på sidan. Sidan ska ha grundläggande funktioner som en fungerande varukorg, tydlig produktvy samt ett gränssnitt för att administrera produkter. De språk som sidan har utvecklats i är PHP, HTML5, MySQL och CSS.

Utveckling av webbshop

Detta examensarbete riktar in sig på utveckling av en webbshop åt företaget DPFlashes. Webbshoppen ska ha funktioner som låter användare lägga till produkter i en kundvagn. Användarna ska ha möjlighet att registrera sina uppgifter på webbshoppen samt lägga en order för valda produkter. För att DPFlashes ska ha en så översiktlig vy av webbshoppen ska en administratörs sida skapas där produkter, kategorier och användare skall kunna administreras. Förslaget på webbshop jag fått fram har alla dessa funktioner utom funktionen att lägga en order för kund.

Effekten av varumärkes beskrivning på studenters attityd kring värdering och ägande av produkter

Denna studie utgörs av ett explorativt experiment. Det som har legat i fokus för denna studie har varit att mäta attityd gentemot varumärkes produkter. Eftersom det har skett genom experiment har det centrala varit att se hur attityden påverkas. Studien använder sig av vissa teorier kring varumärken som råd och tips i upplägget av experimentet. En av hypoteserna som ställdes i studien var att positiv beskrivning av varumärkes produkter ger högre utfall i värderandet och viljan att äga produkten än neutral beskrivning.

Design och genus : hur vi formger produkter och hur de formar oss

Jag har valt att som examensarbete kritiskt studera arkitektur och industridesign ur ett genusperspektiv för att därigenom hitta frågeställningar som skapar nya tolkningsprocesser och tankesätt i skapandet av byggnader och produkter..

Beskrivning av förökningstekniker för nio perenner och en klätterväxt i zon 5

Dagens samhälle är präglat av materialism och dagens konsumtionsmönster är ohållbara ur miljömässig synpunkt. Konsumtionen skapar därmed miljöproblem och ett viktigt styrmedel för att göra den mer hållbar är miljömärkning. Miljömärkta produkter produceras på ett miljöansvarigt sätt utan kemiska bekämpningsmedel och gödsel som är skadliga för både människa och miljö. Syftet med denna studie var att undersöka den nuvarande medvetenheten kring miljömärkningar hos unga vuxna på Möckelngymnasiet. Metoden för studien var enkätutdelning till skolklasser som går sista året på gymnasiet.

Utvärdering av SIEM-produkter

Denna rapport behandlar ett examensarbete med målet att hitta en paketering för resursövervakning i nätverk (NPMD - Network Performance Monitoring & Diagnostics) samt centraliserad logghantering (SIEM - Security Information & Event Management).Arbetet har utförts över fem veckor och bestod av att undersöka vilka produkter som kan vara möjliga att leverera till Ateas kunder genom att ta fram förslag på produkter och sedan utvärdera dessa i en virtuell testmiljö.Efter att två veckor av arbetet passerat beslutades att enbart SIEM-produkter skall utvärderas då vi annars inte kunnat hålla tidsramen på fem veckor. De första två veckorna bestod mestadels av efterforskning av olika produkter baserat på ett antal kriterier.Applikationen ska:? Stödja mallar och regler för Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS)? Stödja korrelering av händelser? Ej vara open source eller en hårdvarulösningUnder resterande tre veckor installerades, konfigurerades och utvärderades de produkter som var intressanta för ändamålet. Utvärderingen av produkternas funktioner och egenskaper utfördes i en virtuella miljö. Resultatet av testerna är ett dokument som innehåller information om varje produkts förmågor samt betyg på varje produkt.

Köpbeteendet, innovatören och den nya produkten

En produkt lever inte för alltid. Behovet av ständig förnyelse försvinner aldrig. Många produkter misslyckas på grund av att säljaren inte förstår målmarknadens köpbeteende. Syftet med denna uppsats var att skapa en förståelse för vad som påverkar företags vilja att köpa nya produkter. För att nå detta syfte skickade vi ut 200 enkäter till utvalda företag i Sverige.

Redesign av en produktserie hjälpmedel

Proejktet har syftat till att utveckla en gemensam design för ett antal produkter som ett företag tillverkar. Proukterna är olika hjälpmedel som är till för att påminna användaren om olika saker i hemmet, så som spisen, kaffebryggaren och ytterdörren. För att hitta en röd tråd som alla produkter kan anta har olika koncept utvecklats och som sedan har utvärderats med hjälp av olika produktutvecklingsverktyg..

1 Nästa sida ->