Sök:

"We rock!" i den virtuella världen

En undersökning av svenska festivalers strategiska kommunikationsarbete i sociala medier


Sociala medier och public relations kan vara effektiva verktyg i festivalers strategiska kommunikationsarbete. Fo?r att kunna skapa en dialog och uppra?ttha?lla en relation till sin publik anva?nder arrango?rerna ett antal tekniker och PR- strategier. Underso?kningen visar hur dessa strategier anva?nds och hur de fyller ett antal funktioner fo?r de ba?da akto?rerna. Bland annat ser vi hur publiken la?ter sig ?utnyttjas? i festivalernas PR-arbete men samtidigt tycker det a?r va?rt det genom att vara sociala pa? festivalernas sociala medie- kanaler. 

Författare

Henrik Assarsson

Lärosäte och institution

Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..