Sök:

Skillnad i reklamationshanteringen - före och efter införande av e-handel?


Flertalet renodlade e-handelsföretag går i konkurs medan de som utvidgat verksamheten från traditionell handel till att omfatta även e-handel verkar klara sig bättre. Använder sig handlarna av samma hantering för reklamationer vid öppnandet av e-handelsplatsen som de traditionellt gör? Vi formulerade hypotesen: Strukturen av reklamationsflödet ändrar sig inte vid införandet av e-handel. Genom att undersöka de sekventiella reklamationsflödena per företag kunde vi utläsa om det fanns någon skillnad och möjligen varför. Vi genomförde en fallstudie på två företag och resultatet visar att företagen medvetet har så lika hanteringar för reklamationer som tidigare som möjligt. Vår hypotes kan därför verifieras.

Författare

Ted Richardsson Charlotta Tomasson

Lärosäte och institution

Luleå/Industriell ekonomi och samhällsvetenskap

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..