Själv-optimerande dynamisk adaptiv struktur för WebGL-applikationer
Utvecklingen av datorer och deras förmåga ökar klyftan mellan datorer och skapar en stor
mångfald av hårdvarutillgänglighet. Kapaciteten som datorer besitter varierar kraftigt och
därmed även förmågan att hantera komplexa applikationer. Moderna applikationer erbju-der inställningar som användare kan anpassa för datorn, något som kräver att användaren
har tillräcklig kunskap för att förstå inställningarnas e ekt. Att välja ut de optimala in-ställningarna för datorn är en process som är både svår och tidskrävande. Detta arbete
granskar hur ett dynamiskt adaptivt system automatiskt kan anpassa inställningarna för
applikationen medan den kör, utan manuell extern inverkan. Systemet mäter kontinuerligt
applikationen och individuella teknikers prestanda. Baserat på mätresultat anpassar det
adaptiva systemet applikationens inställningar. Genom att abstrahera funktionaliteten att
justera applikationen kan datorns kapacitet utnyttjas, utan varken användarens kunskap
eller påverkan. Arbetet undersöker hur olika tekniker kan in uera applikationens prestanda
och genomför tester av ett dynamiskt anpassande systems förmåga att skräddarsy appli-kationen för exekveringsmiljön.