Sök:

Själv-optimerande dynamisk adaptiv struktur för WebGL-applikationer


Utvecklingen av datorer och deras förmåga ökar klyftan mellan datorer och skapar en stor mångfald av hårdvarutillgänglighet. Kapaciteten som datorer besitter varierar kraftigt och därmed även förmågan att hantera komplexa applikationer. Moderna applikationer erbju-der inställningar som användare kan anpassa för datorn, något som kräver att användaren har tillräcklig kunskap för att förstå inställningarnas e ekt. Att välja ut de optimala in-ställningarna för datorn är en process som är både svår och tidskrävande. Detta arbete granskar hur ett dynamiskt adaptivt system automatiskt kan anpassa inställningarna för applikationen medan den kör, utan manuell extern inverkan. Systemet mäter kontinuerligt applikationen och individuella teknikers prestanda. Baserat på mätresultat anpassar det adaptiva systemet applikationens inställningar. Genom att abstrahera funktionaliteten att justera applikationen kan datorns kapacitet utnyttjas, utan varken användarens kunskap eller påverkan. Arbetet undersöker hur olika tekniker kan in uera applikationens prestanda och genomför tester av ett dynamiskt anpassande systems förmåga att skräddarsy appli-kationen för exekveringsmiljön.

Författare

Hektor Wallin

Lärosäte och institution

Malmö högskola/Teknik och samhälle

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..