Sök:

Mer vård åt patienten

Hur administration, samordning och styrning påverkar patienttiden


SammanfattningTitel ? Gilla, dela och kommentera: Hur svenska fastighetsma?klarfo?retag anva?nder sociala medier Fo?rfattare - Ellinor Hult och Malin Walle?n Handledare - Bo RundhA?mne - Kandidatuppsats i fo?retagsekonomiProblemformulering - Studien fokuserar pa? hur svenska fastighetsma?klarfo?retag hanterar sociala medier och uppsatsens funktion a?r att ge en insikt i fastighetsma?klarfo?retagens anva?ndande av sociala medier samt vilka mo?jligheter och problem det kan leda till.Syfte - Syftet a?r att underso?ka hur ett fastighetsma?klarfo?retag anva?nder sig av sociala medier som en del av marknadsfo?ringen.Metod - Studien har genomfo?rts med en kvalitativ enka?tunderso?kning som skickades ut till de 13 sto?rsta riksta?ckande fastighetsma?klarfo?retagen i Sverige fo?r att fa? en fo?rsta?else fo?r hur de arbetar med sociala medier.Resultat - Det a?r ma?nga fo?retag inom fastighetsma?klarbranschen som anva?nder sociala medier och har en strategi fo?r sitt anva?ndande. Dock ga?r det att utla?sa fra?n studien att flertalet fo?retag bo?r se o?ver och mo?jligen tydliggo?ra sina strategier fo?r att fa? ett ba?ttre hanterande av medierna. Utifra?n analysen kan det ocksa? konstateras att fastighetsma?klarfo?retag bo?r anva?nda sig av sociala medier som marknadsfo?ringsverktyg eftersom det enligt underso?kningen genererar fler kunder, a?r mer kostnadseffektivt a?n traditionell media och fungerar som ett bra komplement till traditionell media. Fler faktorer som pa?visats med sociala medier genom studien a?r att det a?r viktigt att ha?nga med i utvecklingen, att det a?r la?ttare att kunder inte uppfattar fo?retagens information som reklam na?r fo?retaget publicerar den skickligt i sociala medier samt att medierna pa?verkar ma?nga kunder.Avgra?nsning - De fo?retag som underso?kts a?r svenska och ger da?rfo?r endast ett resultat o?ver hur fastighetsma?klarfo?retag inom Sverige hanterar sociala medier. Det a?r dessutom inte alla fastighetsma?klarfo?retag som studien innefattar utan endast de som finns pa? flera platser i Sverige och leds av ett huvudkontor.Nyckelord - Sociala medier, Facebook, Instagram, Twitter, Fastighetsma?klarfo?retag, Marknadsfo?ring, Sverige 

Författare

Magnus Jansson Johan Holck

Lärosäte och institution

Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

Nivå:

"Magisteruppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla magisterexamen.

Läs mer..