Sök:

Kommunikation av strategi

betydelsefulla faktorer


Vårt syfte med uppsatsen är att beskriva vilka faktorer som har betydelse för hur ledningen i en organisation kommunicerar strategi till medarbetarna. För att kunna uppnå vårt syfte har vi använt oss av en kvalitativ metod. Vi har samlat in vår empiri med hjälp av intervjuer utformade som samtal. I analysen har vi sedan tolkat materialet utifrån de teorier vi funnit kunna hjälpa oss förstå det studerade. Vi har funnit 14 faktorer som har betydelse för hur strategi kommuniceras. Dessa har vi sedan kunnat dela in i medvetna och omedvetna. Vi har dessutom utvecklat begrepp, i form av fyra olika kommunikationskulturer. Våra undersökta företag är en blandning av dessa kulturer.

Författare

Emma Håkansson Carolina Nilsson

Lärosäte och institution

Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

Nivå:

"Magisteruppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla magisterexamen.

Läs mer..