Sök:

Klädeshandel genom postorder & nätbaserad försäljning


Postorderbranschen omsätter åtta miljarder kronor varje år. Ungefär 30% av dettasker genom e-handel. Försäljningen av postorderföretagens produkter över nätethar visat sig öka successivt över de senaste åren. Vi frågade oss därför hurövergången till e-handel har påverkat postorderföretagens kunder. Syftet meddenna uppsats var att undersöka dessa skillnader för att se vilka förändringarkunderna upplever. Datainsamling har skett genom intervjuer, enkätundersökningsamt litteratur.I resultatet har det visat sig att kunderna erfar ett antal förändringardå de övergår till att handla över Internet. Vi såg att vårt resultat i viss mån skiljer sig från tidigare resultat i samma ämne.

Författare

Mats Egardt Kristofer Landgren

Lärosäte och institution

Lunds universitet/Institutionen för informatik

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..