Sök:

Kan ett laborativt arbetssätt öka elevers kunskap och
förståelse för ämnet kemi?


Syftet med vårt examensarbete var att undersöka om elever, genom att använda undersökande och experimentellt arbetssätt inom ämnet kemi, kan öka sin kunskap och förståelse inom brandsäkerhet. Undersökningen genomfördes under fem veckor i två separata klasser med totalt 45 elever. Lektionerna varvades med laborationer och teorigenomgångar. Vi använde oss av samma enkät vid två olika tillfällen för att se om elevena lärt sig det vi ville. Resultatet visade att elerverna hade tagit till sig kunskaper genom att arbeta på ett undersökande och experimentellt sätt. Nyfikenheten och arbetmoralen har varit stor bland eleverna, vilket vi anser vara en av orsakerna till att vi lyckats uppnå vårt syfte.

Författare

Jari Salmijärvi Susanna Salmijärvi

Lärosäte och institution

Luleå/Lärarutbildning

Nivå:

"Övriga arbeten". Övriga arbeten, t.ex projektarbeten.

Läs mer..