Sök:

Heart of hockey - vi ger oss aldrig

En kvalitativ studie om tva? hockeyorganisationers kommunikation kring va?lgo?renhet


Titel: Heart of hockey ? vi ger oss aldrig. En kvalitativ studie om tva? hockeyorganisationers kommunikation kring va?lgo?renhet.Fo?rfattare: Johanna Alba, Erika Skogsberg, Johanna Grundberg Kurs, termin och a?r: Vetenskaplig rapport, HT 2013 Antal ord i uppsatsen: 10.565 stycken.Problemformulering och syfte: Syftet a?r att beskriva hur tva? olika hockeyklubbar kommunicerar sina aktiviteter fo?r va?lgo?rande a?ndama?l via sociala medier och pa? sina hemsidor. Syftet specificeras genom fo?ljande fra?gesta?llningar;Skiljer sig de olika klubbarnas kommunikation a?t? Pa? vilket sa?tt i sa? fall?Vad a?r det fo?r skillnader och/eller likheter mellan de olika forumen?Metod och material: Kvalitativ textanalys.Huvudresultat: Vi kom fram till att Fro?lunda och MODO kommunicerade va?ldigt lika i sociala medier. Ba?de uppdaterade mest frekvent pa? Twitter och allra minst pa? Facebook. De var a?ven va?ldigt lika i vilken utstra?ckning de interagerade med sina intressenter, da? ba?da organisationerna gjorde detta sa?llan. De sto?rsta skillnaderna var hur de valde att framsta?lla sina uppdateringar i sociala medier. I ba?da organisationerna fokuserade man mest pa? sitt egna engagemang snarare a?n va?lgo?renheten. Dock skrev MODO fra?mst utifra?n en spelare eller laget medan Fro?lunda mer ofta utgick fra?n konkreta ha?ndelser.Nyckelord: Va?lgo?renhet, kommunikation, hockey och idrott.

Författare

Johanna Grundberg Erika Skogsberg Johanna Alba

Lärosäte och institution

Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

Nivå:

"Övriga arbeten". Paper/studentarbete skrivna inom studentens andra terminen (31,5-60 högskolepoäng).

Läs mer..