Sök:

Barns bild- och formskapande

En studie om förskollärares syn på bild- och formskapande som ett pedagogiskt verktyg.


HÖGSKOLAN FÖR LÄRANDE OCHKOMMUNIKATION (HLK)Högskolan i JönköpingExamensarbete 10 poänginom Allmänna UtbildningsområdetLärarutbildningenHöstterminen 2004AbstractEmma Broberg, Karin Järnberg & Jennie HelgeChildrens creative activityA study about what preschool teachers think about children?s creative activity as a pedagogictool.Number of pages: 36The purpose with our study is to examine what preschool teachers, working in preschools andin kindergartens, think about creative activity. To answer this we have chosen a qualitativemethod and have done interviews with twelve preschool teachers, six in preschool and six inkindergarten.We base our study on the following question:How do preschool teachers in preschool and kindergarten describe their work with children?screative activity?The result of the study didn?t show any difference between kindergarten and preschool. Theyboth consider that creative activity is important for children?s learning and development. Theirpurposes vary but we feel that they all use creative activity as a pedagogic tool.Key words: Creative activity, Kindergarten, PreschoolPostadressHögskolan för lärandeoch kommunikation (HLK)Box 1026551 11 JÖNKÖPINGGatuadressGjuterigatan 5Telefon036?101000Fax036162585

Författare

Karin Järnberg Emma Broberg Jennie Helge

Lärosäte och institution

Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..