Sök:

Att vårda relationen med nyckelkunder


Studien har visat att båda företagen har ett huvudsyfte och detta är att jobba med befintliga nyckelkunder för att skapa och bevara långvariga affärsrelationer med dem. Båda företagen fokuserar på att identifiera och tillfredställa kundernas behov, samt att engagera båda parterna i relationen. Kommunikation är en viktig faktor i relationen, för att skapa en dialog, vilket leder till utbyte av information, idéer och kunskaper. Förtroende och kundlojalitet också är en av viktiga faktorerna för att skapa en långvarig affärsrelation. Allt det här utgör en viktig grundsten för att kunna våra och underhålla sin relation med befintliga kunder

Författare

Mohidin Mohamed Abukar Tihomir Vender

Lärosäte och institution

Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..