Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Nyckelkund - Sida 1 av 1

Att vårda relationen med nyckelkunder

Studien har visat att båda företagen har ett huvudsyfte och detta är att jobba med befintliga Nyckelkunder för att skapa och bevara långvariga affärsrelationer med dem. Båda företagen fokuserar på att identifiera och tillfredställa kundernas behov, samt att engagera båda parterna i relationen. Kommunikation är en viktig faktor i relationen, för att skapa en dialog, vilket leder till utbyte av information, idéer och kunskaper. Förtroende och kundlojalitet också är en av viktiga faktorerna för att skapa en långvarig affärsrelation. Allt det här utgör en viktig grundsten för att kunna våra och underhålla sin relation med befintliga kunder.

Key Account Management i verksamheten: en fallstudie av Telia Partner

The purpose with this thesis is to illustrate companies? way of using Key Account Management in the organization. We developed the four following research questions: Why do companies choose to use Key Account Management? How do companies identify and choose their key customers? How does a key account manager work? How do the skills needed by a key account manager look like? The results showed that KAM offered several important benefits, mainly of economical characteristics. Identification of the key accounts was mainly conducted through certain economical criteria the customers had to fulfil.

Analys av ledtid för volymprodukter till en nyckelkund hos Fredriksons Verkstads AB.

Fredriksons Verkstads AB i Vadstena är en modern verkstadsindustri med kompetens främst inom plåtbearbetning, svetsning, skärande bearbetning och systemmontage. Verksamheten kan delas in i de tre delarna kontraktstillverkning, konstruktion och produktion. Kontraktstillverkningen består av serier till livsmedels-, medicinteknisk och verkstadsindustrin. Fredriksons Conveyor Solutions konstruerar egna produkter i form av transportörsystem till livs- och läkemedelsindustrin.Fredriksons kunder ställer i allt högre grad krav på reducerade ledtider och ökad leveransprecision. Syftet med examensarbetet är därför att försöka reducera Fredriksons interna ledtider för ett specifikt produktsortiment.Ett första steg i arbetet med ledtidsreduceringen är att ta fram bra utarbetade prognoser.