Sök:

Sökresultat:

7 Uppsatser om Webbteknik - Sida 1 av 1

Med kundens värde i fokus : Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

Branscherna mobila företagstjänster och Webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. Syftet med detta kandidatarbete är att föreslå en modell för marknadsföring av produkter i gränslandet mellan varor och tjänster. Modellen kommer att fokusera kring kundupplevt värde. Empiriinsamlingen har skett genom kvalitativa intervjuer.

Med kundens värde i fokus - Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

Branscherna mobila företagstjänster och Webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. Syftet med detta kandidatarbete är att föreslå en modell för marknadsföring av produkter i gränslandet mellan varor och tjänster. Modellen kommer att fokusera kring kundupplevt värde. Empiriinsamlingen har skett genom kvalitativa intervjuer. Vi har valt kvalitativa intervjuer för att få fram ett resultat som är användbart vid analys och vidare för att kunna dra relevanta slutsatser.

Extranet för slutkunden

Detta arbete har för avsikt att belysa problem och möjligheter för företag att utnyttja IT och Webbteknik för att kommunicera direkt med slutkunder. Avsikten är att ta tillvara kundernas kunskap om produkterna för att underlätta utveckling av nya produkter, förbättra befintliga, och därigenom öka värdeskapandet hos de produkter som företaget tillhandahåller. Genom givande och tagande av information bör således förutsättningar skapas för förbättringar av en produkts kvalitet och därmed värdeskapande i alla led och för samtliga intressenter.För att göra detta menar jag att ett kundfokuserat extranet kan skapas. Detta är ett extranet som sammanknyter slutkunder med företag, kunder och leverantörer. Kopplingen dem emellan består i att dessa intressenter har en relation till en unik produkt förvärvad av slutkunden.

GIS-tillämpning för verksamhetsområdet mark och miljö

Detta arbete undersöker möjligheten att leverera och presentera undersökningsmaterial från miljöutredningar i digitalt format. Främst handlar det om GIS-material och rapporter. I dagens miljöarbete inom konsultbranschen efterfrågas allt oftare material som lättare går att använda direkt i kundens organisation. De förutsättningar som föreligger denna införsel av digitalt material har undersökts. Arbetet har skett i samarbete med Sweco Viaks Miljö- och Grundvattengrupp i Göteborg.

Mobiltech AB Webbapplikation

Elektronikföretaget Mobiltech AB i Karlskrona, Blekinge, var i behov av en ny webbapplikation och visade sitt intresse i att låta oss utveckla en ny mer dynamisk lösning åt dem. Deras mål med systemet var att de själv enkelt via ett webbadministrations gränssnitt skulle kunna redigera alla information på deras företags webbsida. Systemet som helhet omfattas av kategorier, informationssektioner samt en erbjudande panel. Som via en lösning av kod struktur och design, som vi från grunden byggt upp för att passa de behov som finns, bildar en administrerbar sida. Vi utvecklade projektet genom att använda oss av PHP5 och MySQL5.

Mobiltech AB Webbapplikation

Elektronikföretaget Mobiltech AB i Karlskrona, Blekinge, var i behov av en ny webbapplikation och visade sitt intresse i att låta oss utveckla en ny mer dynamisk lösning åt dem. Deras mål med systemet var att de själv enkelt via ett webbadministrations gränssnitt skulle kunna redigera alla information på deras företags webbsida. Systemet som helhet omfattas av kategorier, informationssektioner samt en erbjudande panel. Som via en lösning av kod struktur och design, som vi från grunden byggt upp för att passa de behov som finns, bildar en administrerbar sida. Vi utvecklade projektet genom att använda oss av PHP5 och MySQL5. Dessa tekniker är något som vi har använt oss av genomgående under våra år på utbildningen. Vi valde dessa tekniker efter att ha övervägt fördelar och nackdelar samt undersökt andra lösningar som vi känner till.

En kartläggning av webbaserade open-source GIS-lösningar

Intresset för kartbaserad information på Internet ökar i rask takt. Samtidigt växer önskan av att sprida geografiskt material i form av interaktiva webbkartor utan att vara hänvisad till dyra, professionella GIS (Geografiska Informationssystem) programvaror. Idag finns det en rad open- source lösningar på webbaserade GIS som utan kostnad får utnyttjas, spridas och byggas ut efter egna önskemål. I detta examensarbete undersöks ett 20-tal open-source webbGIS-produkter enligt en allmängiltig mall som vi har tagit fram för att kunna jämföra olika lösningar enligt klart specificerade kriterier. Dessa omfattar bl.a.