Sök:

Sökresultat:

5 Uppsatser om Viltolyckor - Sida 1 av 1

Viltolyckor : Hur man förebygger viltolyckor

Denna studie riktar in sig på att finna vägar på hur samhället kan påverka bilister, vägar och viltstammar på ett sådant sätt att risken för att allvarligt skadas eller dödas vid en kollision med en älg minskar. Uppsatsens syfte är att undersöka utbredningen av Viltolyckor i Örnsköldsviks kommun samt att finna vägar på hur det lokala samhället kan förebygga dessa olyckor. De källor jag framför allt använt mig av är händelserapporter och minnesanteckningar insamlade ifrån Örnsköldsviks kommun. Jag har dessutom använt mig utav statistik ifrån Naturvårdsverket samt vägverket. För att analysera källmaterialet har jag använt mig av en kvantitativ metod för att påvisa tendenser i polisrapporteringen.

Vildsvin (Sus scrofa L.) i Sverige : geografisk spridning och tillväxt

En ökande vildsvinspopulation (Sus scrofa L.) i Sverige har medfört problem för samhället i form av skador på jordbruksmark och ökat antal trafikolyckor. På grund av vildsvinets ekologi och beteende är det svårinventerat. Indirekta metoder används därför ofta för att uppskatta populationen. Syftet med denna studie var att testa hypoteserna att det finns ett samband mellan avskjutning och trafikolyckor med vildsvin och att en ökad population inte behöver innebära ökad avskjutning. Två delsyften var även att undersöka vildsvinets utbredning i Sverige och om dess populationstillväxt (r) varierar mellan länen.

Wildlife Detection Network

Traffic accidents where wild animals are involved represents between 60 and 80 percent of all reported accidents, depending on location in Sweden. In a country like Sweden, with a lot of forest, there is always risk of a collision with a wild animal. Imagine if you, as a road user, had the possibility to receive warnings when the risk of an accident according to statistics is extra high.Wildlife Detection Network is a wildlife warning system with an information service, which makes the whole concept unique. When an animal is approaching the road, it is registered by sensors, and warning lights along the road are lit to inform drivers of the potential danger. In conclusion, this is a direct warning to all drivers on the road where the system is placed.When an animal is registered by the sensors, information containing time, date, weather circumstances and coordinates are sent to a database.

Faunapassager : How animals cross roads

A fauna passage is a way for animals to cross roads separated from the traffic. In Sweden, there are an unknown number of passages with different functions and appearances. These passages would, with the question ?Which fauna passages can be found in Sweden, and how well do they work?? as a base, be compiled in a comparable way. This would be done with a number of questions asked to the different regions of Vägverket.

Externa kostnader för viltolyckor

The objective of this paper is to estimate monetary and non-monetary costs for the huntercaused by deer-vehicle collisions in Sweden. These costs include losses in hunting value as wellas time and money efforts related to the handling of wildlife casualties. The calculations arebased on available statistics from 2004 on deer-vehicle collisions involving moose, deer, roedeerand wild boar and on telephone interviews with hunters involved in the tracking of injuredanimals. Altogether, the annual loss in hunting value for moose was assessed to approximately30 million SEK based on the 2004 accident statistics. For roe-deer and fallow deer, thecorresponding figure was approximately 56 million SEK and 1.2 million SEK, while wild boaraccounted for 1.3 million SEK, respectively.