Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Toleranszon - Sida 1 av 1

Toleranszon och kundtillfredsställelse i tjänsteföretag

The aim of this thesis is to describe how service companies through adjustment of the customer?s zone of tolerance can influence customer?s perception of the service during the processes of service delivery and create customer satisfaction. The method used was case study approach utilizing personal interviews, which were conducted at two service companies. The study showed that the aspects of the service that have greatest importance for the customer?s assessment of the service and customer satisfaction among others are personal treatment and that personel behave in the way that makes the customer feel itself taken good care of and unique.

Olika faktorers påverkan på upplevd tjänstekvalitet vid biobesök

Vårt syfte med denna rapport var att ta reda på hur olika faktorer påverkar upplevd tjänstekvalitet vid biobesök. Detta gjorde vi genom att undersöka hur förväntningarna på filmen, de olika delarna i servuktionen samt bi- och stödtjänster påverkar bioupplevelsen. Vi genomförde under tre dagar en enkätundersökning på biografen Aveny i Skellefteå. Innan filmen delade vi ut en förhandsinformation till biobesökarna där vi förklarade undersökningens syfte och efter filmen fick de fylla i enkäterna. Sammanlagt fick vi in 102 enkäter vilket var underlag för våra slutsatser.

Vad förväntar sig åskådarna? : En kombinerad enkät- och intervjustudie ur ett servicemarketingperspektiv bland åskådare på en hockeymatch i Swedbank Arena i Örnsköldsvik

  Elitidrott kan klassas som underhållning och konkurrerar därför med andra serviceaktiviteter som att gå på bio eller restaurang. Det är viktigt att få många nöja besökare till en idrottsarena. Ett sätt att göra detta är att leverera hög servicekvalitet. Vad innebär servicekvalitet under ett arenabesök? Vad förväntar sig åskådarna på en av MODO Hockeys hemmamatcher i Swedbank Arena? Syftet med denna uppsats är att utifrån ett servicemarketing perspektiv söka närma oss vad som innebär servicekvalitet för arenabesökare på en hockeymatch i Swedbank Arena i Örnsköldsvik.