Sökresultat:
4 Uppsatser om Planbestämmelse - Sida 1 av 1
FYSISK MODELLERING AV IEEE 14-BUS TEST SYSTEM
I denna rapport beskrivs uppfo?randet av en fysisk modell av ett va?xelstro?msystem baserad pa? IEEE 14-bus referensmodell. Projektets resultat, en prototyp monterad pa? en tavla, a?mnar tja?na ett pedagogiskt syfte fo?r att kunna anva?ndas fo?r studiea?ndama?l och har konstruerats efter o?nskema?l fra?n avdelningen Industrial Information and Control Systems (ICS) pa? KTH. Arbetet har framskridit genom att identifiera efterstra?vade modellfunktioner, samt genom att va?lja adekvata komponenter utifra?n bl.a.
Samklang, taktkÀnsla och utstrÄlning : En studie av VÀrmlandsoperans profil och image
Dagens teknologiska och samha?lleliga utveckling har fo?ra?ndrat organisationens plattform och sa?tt att kommunicera. Dessa fo?ra?ndringar har gjort att vissa komponenter som begreppet varuma?rke har blivit allt viktigare och fa?tt mer uppma?rksamhet av organisationer och inom medie- och kommunikationsomra?det. Fo?r att ett varuma?rke ska ha ett va?rde ma?ste begreppen image och profil sta?mma o?verens med varandra, det go?r dessa begrepp lika viktiga som hela varuma?rkesbegreppet.
Third party ownership inom professionell fotboll
Uppsatsen behandlar third party ownership (TPO) inom den professionella fotbollen da?r fokus fra?mst ligger pa? den europeiska toppfotbollen. Vidare tas fotbollens autonoma sta?llning till samha?llets o?vriga grenar upp och belyses. Syftet med uppsatsen a?r till stor del att belysa en problematik som den traditionella juristka?ren inte anammat.
Vad kan ett serviceföretag vinna genom inblick i servicemötet? - En fallstudie av interaktionen mellan personalen och kunden i en Lindexbutik
Jakten pĂ„ stordriftsfördelar har skapat en detaljhandel dĂ€r det Ă€r enklare att hĂ€rma andras servicesystem Ă€n att skapa egna, unika. En detaljhandel dĂ€r ingen sticker ut och Ă€r annorlunda! Som kund betyder det att du idag shoppar i sjĂ€lvvalsdjungeln, dĂ€r du ska serva dig sjĂ€lv och inte förvĂ€nta dig att nĂ„gon kan hjĂ€lpa dig nĂ€r du Ă€r i ĂąâŹÂklĂ€dnödĂąâŹÂ. För personalen har annat att göra Ă€n att serva dig. Ăâven om kunden tycker att det Ă€r skönt att vara ensam ibland sĂ„ behövs en hjĂ€lpande hand och ett vĂ€nligt ord i klĂ€daffĂ€ren.
För ledningen hos svenska detaljhandelskedjor innebÀr effektiviseringen av detaljhandeln utmaningar kring att erbjuda kunden servicekvalitet samtidigt som personalstyrkan i butiken bestÄr av fÀrre antalet anstÀllda med fler arbetsuppgifter.