Sök:

Sökresultat:

312 Uppsatser om Matchärdskap - Sida 1 av 21

Swedish Match : Hur kan Swedish Match kommunicera under lagstiftade marknadsföringsförbud?

Den rÄdande lagstiftningen kring marknadsföring av tobaksprodukter skapar problematik för Swedish Match och försvÄrar dess mediekommunikation. Syftet med denna uppsats Àr att undersöka Swedish Match marknadsföringsstrategi för produktkategorin snus, genom en modell som omfattar Porters fem konkurrenskrafter, olika alternativa kommunikationskanaler samt Carrolls CSR-pyramid. Det metodologiska tillvÀgagÄngssÀttet var kvalitativt och innefattade personliga intervjuer som sedan analyserades och triangulerades. Undersökningens resultat visade bland annat att de fem konkurrenskrafterna har olika betydelse för Swedish Match marknadsföringsstrategi och att en aktiv konkurrens driver företaget till innovativa lösningar och utveckling. Dessutom framkom vilka kommunikationskanaler som finns tillgÀngliga för Swedish Match, samt att CSR Àr en del i företagets interna marknadsföring..

I huvudet pÄ elitishockeycoachen : att prestera genom andra via idrottspsykologiska fÀrdigheter i samband med match.

Syfte och frÄgestÀllningarSyftet med studien var att undersöka elitishockeycoachens anvÀndande av de idrottspsykologiska fÀrdigheterna visualisering och inre samtal för att prestera under match.FrÄgestÀllningarna som hjÀlpte till att besvara syftet var:? AnvÀnder coachen sig av visualisering och inre samtal för att prestera under match?? Hur anvÀnder coachen sig av visualisering och inre samtal för att prestera under match?? NÀr anvÀnder coachen sig av visualisering och inre samtal för att prestera under match? MetodUndersökningen har en kvalitativ ansats, dÀr halvstrukturerade intervjuer har anvÀnts för datainsamling. Tre manliga coacher frÄn 46-48 Är med erfarenhet av att vara head-coacher pÄ elitnivÄ (definierat som Svenska Hockeyligan (SHL) och HockeyAllsvenskan i Sverige, och Get-Ligaen i Norge) deltog i undersökningen. Intervjuerna spelades in pÄ band, blev transkriberade i sin helhet och tematiskt analyserade med hjÀlp av meningskodning. ResultatSamtliga av coacherna anvÀnder sig av bÄde visualisering och inre samtal för sin egen prestation i samband med match. TvÄ av coacherna gör detta för sin egen prestation, medan den tredje coachen sÀger att han inte gör det medvetet, dock sÀger han att han gör det mer Àn vad han sjÀlv tror.

TÀndsticksfabriken i Jönköping : en studie om dess barnarbete pÄ 1800 ? talet och hur fabriken anvÀnds i dagens undervisning, dÄ barn i skolÄr 3 och 4 lÀser sin lokalhistoria

This paper is a study with two different aspects, with a main focus of the match factory in Jönköping. The first aspect is about how the work situation for children looked like in the match factory during the 1900 - century. The childrenŽs work history over time, the children?s workday and life situation on the factory and outside is described in this paper. The second aspect in this paper is about how the pupils learn about their local history in the 3 and 4 grade.

ArbetsgivarvarumÀrken - En studie av Lindahl AdvokatbyrÄ

In sectors with high skill requirements, recruiting is a core part of a company's development. Initially, the companies attract talented employees by creating an interest in the organization. Further, the challenge remains to match potential workers expectations with the company?s requirements and conditions. This is crucial since an unsuccessful recruitment involves high costs.

Kollektiv kollaps i ett handbollslag pÄ elitnivÄ: en studie med fokus pÄ emotionell smitta

Collective collapse occurs when a majority of players in a team suddenly perform below expected level in a match of great, often decisive, importance in spite of a normal or good start of the match or when a team underperforms right from the start of the match. The aim of this study is to investigate collective collapse, focusing on emotional contagion. The study is a qualitative study based on semistructured interviews with nine handball players in an elite team. The results show six factors presented as themes. These are Preparations, The coach and leadership, Emotional contagion, Communication, Role Acceptance and Incongurence.

Mental press pÄ fotbollstrÀnare? : - en undersökning av elitfotbollstrÀnares anvÀndande av idrottspsykologiska fÀrdigheter i samband med match

Syfte:Att undersöka elitfotbollstrÀnares anvÀndande av de idrottspsykologiska fÀrdigheterna mÄlsÀttning, visualisering, inre samtal, avslappning och refokusering för sin egen förberedelse och för att bli mer effektiv i sin trÀnarroll i samband med match.FrÄgestÀllningar:Arbetar trÀnaren medvetet med idrottspsykologiska fÀrdigheter för sin egen förberedelse och för att bli mer effektiv i sin trÀnarroll i samband med match? Hur och nÀr arbetar trÀnaren med idrottspsykologiska fÀrdigheter för sin egen förberedelse och för att bli mer effektiv i sin trÀnarroll i samband med match?Metod:Sex manliga trÀnare i Äldern 36-57 Är med erfarenhet som ansvarig trÀnare pÄ elitnivÄ deltog i undersökningen. Semistrukturerad intervju har anvÀnts som metod för datainsamling. FrÄgor och följdfrÄgor i intervjun var inriktade mot de fem idrottspsykologiska fÀrdigheterna i syftet, mot tre scenarion (före, under och efter match) och mot mental press.Resultat:Alla trÀnare Àr överens om att det finns en mental press pÄ elittrÀnare i fotboll i samband med match. Alla sex trÀnare arbetar med de fem idrottspsykologiska fÀrdigheterna, men det Àr bara i 13 fall av 30 som trÀnaren svarar att han arbetar medvetet med idrottspsykologiska fÀrdigheter.

Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB pÄ den svenska snusmarknaden

Sammanfattning Titel ?Positionering av en marknadsledare ? en fallstudie av Swedish Match AB pĂ„ den svenska snusmarknaden? Seminariedatum MĂ„ndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poĂ€ng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen Ă€r att utforska teorier betrĂ€ffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sĂ„dant företag arbetar med positionering i praktiken. Detta genom att studera fallföretaget Swedish Match AB och jĂ€mföra dess tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt med den teori författarna studerat i syfte att utröna huruvida skillnader existerar mellan teori och praktik i just detta specifika fall. Vi har Ă€ven för avsikt att komma med konstruktiv kritik och förslag pĂ„ hur Swedish Match eventuellt kan förbĂ€ttra sitt positioneringsarbete.

NÀtdejting : Personlig marknadsföring pÄ Sveriges största dejtingsajt - Match.com

ABSTRACTTitle: ?Dating Online. Self-Marketing Through Sweden's Biggest Dating Site ? Match.com?Number of pages: 34Author: Joanna StokowskaTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2005University: Division of Media and Communication Studies, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/aim: The aim of this paper is to study the online dating phenomenon. The questions to be answered are: how do people form their personal profiles? Does the method of how one markets him/herself, within an online dating service, vary among different age groups?Material/method: 100 personal profiles have been downloaded and analysed from Sweden's largest dating website, Match.com.

NeuromuskulÀr ÄterhÀmtning efter matchspel hos professionella fotbollsspelare

During football games neuromuscular fatigue occuring following eccentric movements such as sprint, jump and run that occur during games. To avoid injury, overtraining and performance decreases, it is important to know when players are recovered. The aim of the pilotstudy was to investigate physiological changes that occur during football matches and if they affect the recovery pattern after several games in professional football players. The method was divided into two sub-studies in which 12 professional footballers, in substudy 1 performed counter movement jump (CMJ) and drop jump (DJ) from 40 cm and fill out a recovery form for muscle soreness 36 hours before, 12-16 and 60-64 hours after 11 different competetive games. Blood samples were taken on the players in connection with one match to examine the activity of muscle enzyme creatine kinase (CK) and lactate dehydrogenase (LDH) of the players.

FörmÄnsbestÀmda ITP-planer i Alecta ? Konsekvenserna i företagens Ärsredovisning efter Akutgruppens uttalande, URA42.

Sammanfattning Titel ?Positionering av en marknadsledare ? en fallstudie av Swedish Match AB pĂ„ den svenska snusmarknaden? Seminariedatum MĂ„ndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poĂ€ng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen Ă€r att utforska teorier betrĂ€ffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sĂ„dant företag arbetar med positionering i praktiken. Detta genom att studera fallföretaget Swedish Match AB och jĂ€mföra dess tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt med den teori författarna studerat i syfte att utröna huruvida skillnader existerar mellan teori och praktik i just detta specifika fall. Vi har Ă€ven för avsikt att komma med konstruktiv kritik och förslag pĂ„ hur Swedish Match eventuellt kan förbĂ€ttra sitt positioneringsarbete.

Gott ethos med ond verksamhet? : Hur Swedish Match etablerar ethos genom dygder

Uppsatsen behandlar Swedish Match, och undersöker om och i sÄ fall hur företaget genom dygder etablerar ett gott ethos pÄ sin hemsida, trots sin oetiska verksamhet. En topikanalys genomförs för att klargöra om, var och hur ethos etableras genom dygder. Resultatet visar att dygderna kommer till uttryck olika mycket under olika rubriker, vilket leder till en diskussion om företaget riktat sig till olika publiker under olika delar av hemsidan..

MÄl och resultatstyrning : En vÀg till en professionalisering eller deprofessionalisering av lÀraryrket?

Syfte och frÄgestÀllningarSyftet var att beskriva, förklara och jÀmföra hur ofta elitjuniorlag inom ishockey och handboll anvÀnder sig av idrottspsykologiska fÀrdigheter. (1) Hur ofta anvÀnder sig spelare av idrottspsykologiska fÀrdigheter? (2) Hur ofta uppmuntrar trÀnarna spelarna att anvÀnda idrottspsykologiska fÀrdigheter? (3) Finns det ett samband mellan trÀnarens uppmuntran av idrottspsykologiska fÀrdigheter vid trÀning och match, samt hur ofta spelarna anvÀnder dem? (4) Finns det ett samband mellan hur ofta spelarna anvÀnder idrottspsykologiska fÀrdigheter vid trÀning och match, samt med deras sjÀlvförtroende?MetodUrvalet bestod av 122 ishockey- och 89 handbollsspelare som hade en medelÄlder pÄ 16,9 Är samt 8 ishockey- och 6 handbollstrÀnare som hade en medelÄldern pÄ 39,2 Är. Respondenterna som alla var manliga besvarade enkÀterna Test of Performance Strategies (Hardy, Roberts, Thomas & Murphy 2010; Thomas, Murphy & Hardy 1999) som undersöker hur ofta idrottare anvÀnder idrottspsykologiska fÀrdigheter vid trÀning och match, samt Trait Sport Confidence Inventory (Vealey 1986) som undersöker sjÀlvförtroendet hos idrottare.ResultatResultaten visade att bÄde spelare och trÀnare anvÀnde idrottspsykologiska fÀrdigheter oftare vid match Àn trÀning. Ishockeyspelarna och trÀnarna hade mer erfarenhet av idrottspsykologi och anvÀnde ocksÄ fÀrdigheter oftare Àn handbollsspelarna och trÀnarna.

BinÀr matchning av bilder med hjÀlp av vektorer frÄn deneuklidiska avstÄndstransformen

This thesis shows the result from investigations of methods that use distance vectors when matching pictures. The distance vectors are available in a distance map made by the Euclidean Distance Transform. The investigated methods use the two characteristic features of the distance vector when matching pictures, length and direction. The length of the vector is used to calculate a value of how good a match is and the direction of the vector is used to predict a transformation to get a better match. The results shows that the number of calculation steps that are used during a search can be reduced compared to matching methods that only uses the distance during the matching..

FotbollsmÄlvakters rörelsemönster : En deskriptiv videoanalys av herrmÄlvakter sÀsongen 2013

SammanfattningSyfte och frÄgestÀllningarSyftet med denna undersökning var att studera rörelsemönster och ingripanden hos en Allsvensk toppklubbs herrfotbollsmÄlvakter under matcher sÀsongen 2013. Studien Àr en fallstudie av deskriptiv karaktÀr. Följande frÄgestÀllningar formulerades:? Vilka aktioner anvÀnds av mÄlvakter i försvars- respektive anfallsspel?? Vilka faktorer och aktioner Àr det som inverkar mest pÄ mÄlvakten i samband med inslÀppta mÄl?MetodFör att besvara syftet och frÄgestÀllningarna har videoinspelningar av mÄlvakters agerande under matcher gjorts. Studien omfattade tre herrmÄlvakter i en Allsvensk toppklubb under sÀsongen 2013.

TÀnk pÄ att trÀna och trÀna pÄ att tÀnka : en kvantitativ studie om anvÀndningen av idrottspsykologiska fÀrdigheter hos spelare och trÀnare inom ishockey och handboll

Syfte och frÄgestÀllningarSyftet var att beskriva, förklara och jÀmföra hur ofta elitjuniorlag inom ishockey och handboll anvÀnder sig av idrottspsykologiska fÀrdigheter. (1) Hur ofta anvÀnder sig spelare av idrottspsykologiska fÀrdigheter? (2) Hur ofta uppmuntrar trÀnarna spelarna att anvÀnda idrottspsykologiska fÀrdigheter? (3) Finns det ett samband mellan trÀnarens uppmuntran av idrottspsykologiska fÀrdigheter vid trÀning och match, samt hur ofta spelarna anvÀnder dem? (4) Finns det ett samband mellan hur ofta spelarna anvÀnder idrottspsykologiska fÀrdigheter vid trÀning och match, samt med deras sjÀlvförtroende?MetodUrvalet bestod av 122 ishockey- och 89 handbollsspelare som hade en medelÄlder pÄ 16,9 Är samt 8 ishockey- och 6 handbollstrÀnare som hade en medelÄldern pÄ 39,2 Är. Respondenterna som alla var manliga besvarade enkÀterna Test of Performance Strategies (Hardy, Roberts, Thomas & Murphy 2010; Thomas, Murphy & Hardy 1999) som undersöker hur ofta idrottare anvÀnder idrottspsykologiska fÀrdigheter vid trÀning och match, samt Trait Sport Confidence Inventory (Vealey 1986) som undersöker sjÀlvförtroendet hos idrottare.ResultatResultaten visade att bÄde spelare och trÀnare anvÀnde idrottspsykologiska fÀrdigheter oftare vid match Àn trÀning. Ishockeyspelarna och trÀnarna hade mer erfarenhet av idrottspsykologi och anvÀnde ocksÄ fÀrdigheter oftare Àn handbollsspelarna och trÀnarna.

1 NĂ€sta sida ->