Sök:

Sökresultat:

93 Uppsatser om IPhone - Sida 1 av 7

Utveckling av en iPhone-app med back-end i .NET

Under sommaren 2011 utvecklade jag en IPhone applikation för tidrapportering åt Cygate AB. Denna rapport beskriver min arbetsprocess samt diskuterar och motiverar de tekniska lösningar som valts..

iPhone EKG och hypertrofisk kardiomyopati (HCM) hos katt

Ej-tillgänglig fram till 5 augusti 2015 .

När journalister lanserar en produkt. : Hur PR-kampanjer påverkar nyhetstexter

Den här uppsatsen jämför PR-genomslaget av två lanseringskampanjer i tolv dagstidningar. Lanseringskampanjerna gäller de två mobiltelefonerna, Xperia x10 och IPhone 4. PR-genomslaget undersöks dels genom exponering av varumärken, dels genom antal publicerade artiklar. Av antalet publicerade artiklar undersöks också hur stor del av artiklarna som kan ses som textreklam. De tolv tidningarna är indelade i olika tidningstyper: morgontidningar, kvällstidningar och gratistidningar.

iNeed : En kvalitativ studie om motiv till att konsumera en iPhone

Den här studiens ambition är att bredda kunskapen kring användarens motiv till att konsumera en IPhone. Särskild uppmärksamhet har riktats kring behov som motiverar till användning samt IPhones roll i användarens konstruktion av jaget och den sociala identiteten. Syftet med studien är att undersöka en grupp användares motiv till att använda en specifik typ av smartphone, en med ett starkt varumärke, för att förstå bakomliggande motiv till användningen. Smartphones, i synnerhet IPhone, har under de senaste åren blivit ett populärt kommunikationsmedel bland många. Därför är det är det av vikt att bedriva forskning kring ämnet för att skapa förståelse för varför vi använder viss teknologi och i synnerhet hur användaren uppfattar denna teknologi.

Parkeringsapplikationen : Utveckling av en mobilapplikation för iPhone.

This report describes procedures and preparations made for developing a mobile application.Using a questionnaire and usability tests, I have developed a design document for a parkingapplication for the IPhone 4. The purpose of the application is to help drivers find allowedparking spaces thus making roads safer for everyone while the driver avoids parking tickets..

Hur kan en applikation anpassas till Windows Phone? : En studie som visar utvecklingsprocessen för en smartphone-applikation.

The most common types of smartphones in Sweden are IPhone and Android. Development in the IT feld is constantly changing and Windows Phone is a new operating system that has been introduced on the Swedish market in 2010. However, Windows Phone user interface is quite different from IPhone and Android.The numbers of applications for smartphones are increasing, and users are making greater demands on better  usability. Users want the application to be easy to understand and fast to bring into play.  If the application contains a bug or has other user problems, it can ruin the entire experience. If the user does not have a good experience of the application, the user will quickly stop using the application.Companies that do not have any mobile applications would probably begin with an IPhone application.

En utvärdering av Android och Iphone : För utveckling av webbtjänstunderstödda applikationer ämnade för intern distribution

Tack vare bättre och bättre förutsättningar för utveckling av mobila applikationer, samt utbredning av internetbaserade tjänster, presenteras här ett underlag inför val av mobil utvecklingsplattform. De undersökta plattformarna är Android och IPhone på grund av deras växande utbredning på smartphonemarknaden. Studien presenterar förutsättningar för att utveckla webbtjänst-understödda applikationer för intern distribuering. Ett visuellt tilltalande användargränssnitt är också i fokus för den typen av applikation studien riktar sig mot.Vi har kommit fram till att Android är lättare att lära sig om man kommer ifrån en Java- eller .Netmiljö samt lättare att distribuera. IPhone har däremot bättre stöd för att utveckla grafiskt tilltalande applikationer.

Utveckling av Andersson Qwick Mobil för iOS

This thesis has been performed for the company System Andersson as a part of the bachelors degree in information technology at the School of Engineering in Jönköping. The thesis is based on the development of an IPhone application.System Andersson has an application for Android that is being used for their MPS system (material and production control system). Their customers, however, have also showed interest in being able to use this application for IPhone.The students handle the subject of iOS developing, including the design of the application, the use of the development language Objective-C, the use of the scripting language of Json used for server connections and SQL.The primary goal with this thesis has been to improve the students knowledge in such subjects as application development for mobile platforms, in such areas as Xcode, which is the development platform that Apple uses and Objective-C, which is the development language being used. The result of this thesis is an almost fully functional iOS application, similar to the Android application with some functionality missing..

En riktig jul i iPhone

IPhone belongs to the group smartphones. It is a type of mobile phones that has a richer interface and allows more advanced preformences, i.e surfing the Internet and handling e-mails. This report outlines the work to develop an IPhoneapplication from idea to released product. The project is a thesis which was commissioned by ICA AB (a major Swedish grocery chain). The report includes how the work has been carried out in practice and theory.

Trummor för iPhone & iPad

This project is about development of virtual drums for IPhone and iPad. The project aims to provide the company Toontrack AB with a good foundation to build drumbased apps. The focus has been on getting a quick response when playing and that user interfaces should be easy to use, intuitive and customizable. The result is impressive and both audio and graphics are of excellent quality thanks to good collaboration with Toontrack, that previously has developed drum-based software. The drum kit offers a variety of articulations and even the ability to play various dynamics, although the screens are not pressure sensitive..

Möjligheterna med Jailbreak

Detta arbete är en undersökning om vad en Jailbreaking av IPhone OS kan tillföra för en vanlig användare och även de utökade möjligheterna för utvecklare. Det syftar till att ge en lätt överskådlig förklaring om hur jailbreaking fungerar och vilka fördelar och nackdelar som följer med det valet.Det var ett personligt intresse för modifikation av operativsystem som gav grunden för valet av denna undersökning. Efter det egna införskaffandet av en IPhone 3Gs i slutet av 2009 utvecklades intresset för jailbreaking, något som successivt byggdes upp till en passion att vilja undersöka en IPhones fulla potential.I rapporten kommer ett antal jämförelser att göras mellan ett native IPhone OS och ett Jailbreakat IPhone OS. Versionen är 3.1.3, vilken är den senaste stabila. Det presenteras viktiga paket som bevis för vad de extra funktioner som kan uppnås genom användandet av jailbreak.

Grafisk pipeline för handheld spel

Detta examensarbete kommer ge en överblick över de olika grafikmotorer som finns för att utveckla spel till handhelds (dvs. IPhone, iPad, Android, Nintendo DS och PSP). Även ge en överblick över vilka begränsningar de olika enheterna har. Sedan kommer en djupdykning i en grafisk pipeline för Unity riktat mot IPhone/iPad. Se specifika svagheter och hur de kan överkommas, saker som bör tänkas på ur performance synpunkt och en inblick i det projekt jag varit delaktig i under min tid på Muskedunder..

Att läsa eller inte läsa en "guideline" : En aktionsforskningsstudie angående externa riktlinjer i ett interaktionsdesignprojekt

As part of an Agile developing team I have in my role as interaction designer also tried to evaluate the ?IPhone Human Interface Guidelines?. With action research I have taken actions to change the workflow and to see what there can be done to make the guidelines more motivating to use. Action 1 tried to make the IPhone components more available and it suceeded, action 2 tried to make the guideline more available in whole and did not work as it was designed to do. The guidelines did not work as a source of inspiriation and I and my fellow designer distanciated us from it.

Identifiering av designprinciper för migrering av spel till iPhone

Syftet med denna uppsats var att identifiera designprinciper vid migrering av stationära spel till Apples IPhone. Litteraturstudier, heuristisk utvärdering, enkätundersökning och djupintervjuer användes som metoder. Resultaten visade på att framför allt inmatningsmetoder, brist på feedback och skärmstorlek är problemområden i migrerade spel. Slutsatser inkluderar att spel aldrig bör migreras exakt som de stationära versionerna, nya inmatningsmetoder hos mobiltelefoner bör utnyttjas bättre och det bör övervägas om vissa spel överhuvudtaget bör migreras beroende på genre..

Generationer och iPhone

Bakgrund och syfte: Medieutbudets mångfacetterade skepnader är ett resultat av ett samhälle under utveckling och som ständigt tvingar nya innovationer och tillverkningar att ta form. IPhone är ett exempel på en ny innovation som har rusat i svensk försäljning både hos ungdomar och äldre. Den yngre generationen ser dagens mediala utbud som ett normalt inslag i livet medan äldre personer fått vänja sig vid dessa breda alternativ senare i livet. Denna skillnad på hur man vuxit upp med medier kan också komma att styra hur generationerna använder sin IPhone ifråga om hur ofta man utnyttjar dess funktioner eller vilken nytta den utgör för personen. Syftet med denna uppsats är att jämföra de två olika generationernas sätt att använda IPhone.Metod/Material: Metoden som använts för denna uppsats är en kvalitativ forskningsintervju med semistrukturerade/strukturerade intervjuer som verktyg.

1 Nästa sida ->