Sök:

Sökresultat:

7 Uppsatser om Felrapportering - Sida 1 av 1

Felrapportering av datakonvertering

Projektet Connect hos Sandvik system development efterfrågar en applikation för att lösa rapporteringen av sina datakonverteringar mellan olika system. Systemet som data konverteras till är PeopleSoft, som är ett av Oracels databassystem. Applikationen skapas med hjälp av diverse verktyg som finns integrerade i PeopleSofts egna verktygspaket PeopleTools, där PeopeCode som är PeopleSofts egna programmeringsspråk inkluderas. Applikationen genererar en rapport innehållande tre delrapporter, varav en delrapport på fel och avvikelser som skett under en konvertering, en delrapport där data innan och delrapport med relevant data gällande en konvertering..

Får vi se ? datakvalité. Effektivisering av supportprocessen hos Tunga Maskiner AB

Inadequate data quality has a negative effect for organizations, however utilization of modern technology and data analysis may shape new values for organizations. Our research has found that the quality of information in field reports for error reporting varies significantly. In many cases, the information in the field reports are deficient in such way that the field report need additional information from the sender, thus risking prolonging lead times in the error reporting process. More efficient use of information has become possible with today?s technology.

Metodik för detektering av vägåtgärder via tillståndsdata

The Swedish Transport Administration has, and manages, a database containing information of the status of road condition on all paved and governmental operated Swedish roads. The purpose of the database is to support the Pavement Management System (PMS). The PMS is used to identify sections of roads where there is a need for treatment, how to allocate resources and to get a general picture of the state of the road network condition. All major treatments should be reported which has not always been done.The road condition is measured using a number of indicators on e.g. the roads unevenness.

Diffrenser i rapportssystemet på IFÖ Sanitär AB

Rapporteringssystem på företag fungerar som underlag för budgetplanering, framtida investeringar och översikt över slutförd produktion. Det är även ett bra hjälpmedel för företag som har realiserat olika kvalitetssystem för att säkra och förbättra kvaliteten. Rutinerna för rapporteringen måste ske med hög precision för att undvika att felaktiga uppgifter läggs in. Sådana felaktiga uppgifter kan ge upphov till att underlaget i rapporteringssystemet blir missvisande för företagets framtida planering. Ifö Sanitär AB är företaget som har granskats i denna rapports undersökning för att identifiera vilka orsaker som ligger till grund för differenserna i rapporteringssystemet.

Implementering av underhållssystem vid en tillverkande industri.

Företaget som studien utförts på upplever ett problem vid hanteringen av underhållsarbete i fabriken. Processerna för Felrapportering och beställning av reservdelar är tidskrävande och involverar arbete från flera olika parter. Merparten av allt underhållsarbete som utförs är av oplanerat slag och ett fungerande uppföljningsarbete för att komma till rätta med de pro-duktionsstörningar som äger rum i processen saknas.Syftet med examensarbetet har varit att skapa underlag för att förbättra företagets effektivitet genom att optimera underhållsarbetet med hjälp av förslag till ett underhållssystem och olika tillvägagångssätt för att effektivisera underhållsarbetet.Under arbetets gång har en underhållsloggbok utformats i Excel. Loggboken används till att logga alla underhållsarbeten som inträffar i produktionen. Dessa arbeten ligger till grund för merparten av de beräkningar som utförts under projektet.Beräkningarna syftade till att kartlägga var i processen flest fel inträffar och av vilken karaktär dessa fel är.

Transparent RMI i Java : En undersökning av möjligheten att implementera en objektmodell förtransparenta, distribuerade objekt i Java

Företaget som studien utförts på upplever ett problem vid hanteringen av underhållsarbete i fabriken. Processerna för Felrapportering och beställning av reservdelar är tidskrävande och involverar arbete från flera olika parter. Merparten av allt underhållsarbete som utförs är av oplanerat slag och ett fungerande uppföljningsarbete för att komma till rätta med de pro-duktionsstörningar som äger rum i processen saknas.Syftet med examensarbetet har varit att skapa underlag för att förbättra företagets effektivitet genom att optimera underhållsarbetet med hjälp av förslag till ett underhållssystem och olika tillvägagångssätt för att effektivisera underhållsarbetet.Under arbetets gång har en underhållsloggbok utformats i Excel. Loggboken används till att logga alla underhållsarbeten som inträffar i produktionen. Dessa arbeten ligger till grund för merparten av de beräkningar som utförts under projektet.Beräkningarna syftade till att kartlägga var i processen flest fel inträffar och av vilken karaktär dessa fel är.

Implementering av lean på en informationsprocess i en produktutvecklingsmiljö : En fallstudie på Saab AB

Denna studie behandlar implementering av lean på en informationsprocess för fel- och avvikelserapportering i produktutvecklingen hos Saab AB, under affärsområdet Security and Defence Solutions (SDS) och sektionen Command & Control Systems (C2S). Målet med studien är att genom kartläggning av informationsflödet analysera hur leanfilosofi och leanmetoder kan implementeras för att utvärdera och förbättra informationsprocesser samt vilket problematik som finns förknippat med detta och kan avhjälpas av detta. Studiens mål är även att analysera hur mätetal kan användas för att mäta effektivitet och att se vilka potentiella risker som finns förknippat med detta samt så är målet att analysera hur ett företags organisationskultur påverkar flödet i informationsprocessen samt en implementering av lean.Uppgiften löstes genom att skapa en gedigen kunskap inom området genom teoretiska källor och simultant så utfördes en omfattande fallstudie med 21 kvalitativa intervjuer som huvudsaklig bas där flera perspektiv framkom som bidrog till en övergripande kartläggning över informationsflödet. Det empiriska materialet analyserades gentemot det teoretiska ramverket, där Likers 14 identifierade principer för implementering fungerat som utgångspunkt, vilket ledde fram till att ett flertal slutsatser kunde dras.Slutsatserna sammanfattas och illustreras i en figur som påvisar den generella problematik som behöver begrundas vid ett införande liknande det analyserade. I figuren belyser vi slutsatsen att företagskulturen genomsyrar varje steg av implementeringen av lean och att det första steget måste vara att se till så att kulturen är mottaglig för implementeringen och den förändring det innebär.