Sök:

Sökresultat:

25 Uppsatser om Eclipse - Sida 1 av 2

Applikationsutveckling för Android

Detta projekt handlar om ett applikationsutvecklingsprojekt för Androidplattformen vilket innefattar Androids uppbyggnad, Javaprogrammering, design i XML miljö, grunder i Eclipse samt publicering på Google Play (före detta Android market). Projektet resulterar i en Androidapplikation i form av ett enkelt Pongspel med olika funktioner som highscorelista samt att uppsatsen beskriver det man behöver kunna för att utveckla applikationer för Android..

Auditory Steady State Response: En jämförelse mellan två kliniska instrument : En experimentell studie

 I denna studie har jämförelse gjorts mellan Interacoustics Eclipse och GSI Audera i samband med Auditory Steady-State Respons (ASSR) mätningar.Syftet med studien var att undersöka ASSR som metod, att utvärdera dess tillförlitlighet i jämfö­relse med tonaudiometri för personer med normal hörsel och personer med hörsel­nedsätt­ning. Avsikten var dessutom att undersöka om elektrod­placering­ på örsnibb eller på mastoid påverkade mät­resultatet, försökspersonens upplevelse av instrumen­­t­ens ljudstimuli, om de estimerade ASSR-värdena påverkades av att mättillfället påbörjades eller avslutades med Interacoustics Eclipse samt undersöka tiden för mätningarna.En experimentell studie genomfördes. Mätningarna som utfördes var tonaudiometri och ASSR, den senare uppmättes med Interacoustics Eclipse och GSI Audera på (n=20) vuxna med normal hörsel och (n=4) vuxna med hörselnedsättning.För personer med normal hörsel påvisades en god överensstämmelse mellan estimerade ASSR-värden och tonaudiometri för Interacoustics Eclipse, något sämre överensstämmelse för GSI Audera. Genomsnittlig mättid för båda instrumenten var ca 40 min. Resultaten visade att elektrodplaceringen inte har någon påverkan på ASSR-värden för Interacoustics Eclipse.

Applikationsutveckling baserad på mobilkameran

Mobile application demands a lot of attending to the program code. There are lots of different development platforms that can be used for development. Not only for the specific operating system there are also lots of different cross-platforms that should minimize the amount of program code. This report is comparing the way of creating an android application in the cross platform Xamarin versus in the platform Eclipse using the Android plugin. It contains a part about the architecture of Android and its functions.

Utvärdering av plattformar för tunga Java-klienter

BRP Systems utvecklar och säljer affärssystem till mindre och medelstora tjänsteföretag. Huvudsystemet är en Java Swing-applikation och för att få bättre struktur på programmet önskar man vid utvecklingen använda ett lämpligt ramverk om något sådant går att identifiera. Denna rapport undersöker två sådana ramverk.Ett ramverk kan användas som hjälp vid utvecklingen av komplexa applikationer. De fungerar som en grund till applikationen som utvecklas och kan erbjuda olika hjälpfunktioner som ofta behövs i vanliga program. Ramverk kan även få källkoden att bli mer strukturerad och lättunderhållen.

Testdriven utveckling

I programmeringsvärlden har en ren, enkel och testbar kod en stor betydelse. Detta examensarbete avslöjar ett nytt koncept vilket kanske är den viktigaste upptäckten inom metodområdet på senare tid, så kallade Testdriven utveckling (TDD). Testdriven utveckling är ett sätt att utveckla mjukvara och det som utmärker den är att man först skriver ett test som inte ska fungera (röd fas), sedan skriver man en kod, så enkelt som möjligt, som gör att testet ska fungera (grön fas) och till slut ska man våga göra förändringar även om koden fungerar, om man är inte riktigt nöjd eller om man helt enkelt vill optimera sin kod (omstrukturera fas). Syftet med studien var att utvärdera vilka fördelarna och eventuella nackdelarna är med den här typen av mjukvaruutveckling, att motivera varför det är lämpligt att välja den och att visa hur man gör med hjälp av Java, JUnit och Eclipse. Material som användes i studien insamlades genom litteratursökningen och intervjuer.

Android - Onlinespelutveckling

I dagens samhälle har telefonerna gått ifrån att bara vara ett kommunikationsmedel till så mycket mer. Idag finns miljontals applikationer till telefonerna som gör dom mer lik en nöjesenhet än en telefon. Syftet med projektet har varit att med hjälp av förundersökningar skapa en mobilapplikation till operativsystemet Android. I applikationen är syftet att lägga vikt på användarvänlig design, snabb och effektiv funktionalitet. Målet med projektet är att få kunskap hur syftet ska kunna uppnås.

Geoladdning : Lagring av värme i marken

The projects goal was to make an already existing indoor positioning system useful forthe average smartphone user. This was achieved by creating an Android applicationwhich, along with a running server, continuously presents the user with all the currentneeded information. It uses the graphics engine andEngine to create the graphical userinterface. The application was created in the development environments Eclipse andAndroid Studio..

Inomhuspositioneringssystem : Utvecklande av server-funktionalitet, klient-kommunikation och en grafikmotor

The projects goal was to make an already existing indoor positioning system useful forthe average smartphone user. This was achieved by creating an Android applicationwhich, along with a running server, continuously presents the user with all the currentneeded information. It uses the graphics engine andEngine to create the graphical userinterface. The application was created in the development environments Eclipse andAndroid Studio..

En studie av mobilplattformen Android : med implementering av musikigenkännings- och lokaliseringstjänster

Mobilmarknaden idag består av ett antal aktörer, Nokia är störst, med Samsung, Motorola, LG, Sony Ericsson och HTC bakom sig. Nokias telefoner bygger på operativsystemet Symbian som idag är det största operativsystemet på marknaden för smartphones. Open Handset Alliance har utvecklat ett eget operativsystem för främst mobiltelefoner, kallat Android, som är bygger på Linuxkärnan. Android är framtaget som ett gratisalternativ till de dyra konkurrerande operativsystemen.Examensarbetets syfte är att studera utvecklingsmiljön till Android och se vilka kunskaper som krävs för att effektivt kunna utveckla applikationer. I detta ingår även att identifiera vilka möjliga problem som kan uppstå under utveckling, samt dokumentera vilka utvecklingsverktyg som finns tillgängliga. Målet har varit att utreda hur applikationer utvecklas effektivt, det innebär att ta reda på svaren till vad som krävs av utvecklare för att kunna utveckla applikationer, vilka utvecklingsverktyg som finns, samt vilka problem som kan identifieras under utveckling.

Generella geografiska tjänster inom Polisen: införande av SOA ökar nyttan av lägesinformation

Utvecklingen av GIS-applikationer inom Polisen har gått från feta klienter till tunna webbklienter de senaste åren. Användningen av geografiska data i övriga system har samtidigt ökat och då handlar det framförallt om koordinatsatta adresser. Hittills har det krävts en hel del jobb med speciallösningar och dubbellagring av information. Med den tjänstebaserade arkitektur, SOA, som håller på att införas finns förhoppning om att komma bort från detta och på så sätt minska underhållsarbete samt underlätta för ny användning av den geografiska informationen. Syftet med detta arbete har varit att utreda behovet av generella GIS- tjänster samt hur plattformen för dessa ser ut.

MeasureApp : Utveckling av en Android-applikation fo?r ma?tning och kartvisning med hja?lp av GPS

The objective of this project was to develop an application for mobile phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.

Utveckling av applikation för android-plattformen : Förenklad medicinering genom ny teknik

The objective of this project was to develop an application for mobile phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.

Utveckling i Java av ett pedagogiskt spel i kvantfysik

The game QuantoJump is developed in the programming language Java to be an educational game in quantum physics. By illustrating quantum mechanical laws of electron transitions with shapes and colours, QuantoJump hopes to spark interest and create a more intuitive understanding of quantum physics. The result is a game where the player plays as an electron in the outermost shell of an atom, with the goal of getting to the innermost shell. This while not making forbidden jumps by following the laws of electron transitions dictated by quantum physics. The programming of the game was done in the integrated develpoment environment Eclipse.

Kommunikation med drivlina : Implementering av seriell kommunikation och LabView-gra?nssnitt fo?r DSPer i drivlina

The objective of this project was to develop an application for mobile phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.

Mjukvara som hanterar kommunikation mot mjukvara i en dataloggningsenhet

I detta projekt har mjukvara till en dator utvecklats, denna mjukvara är en prototyp för hur funktionaliteten i en framtida handhållen enhet för kommunikation mot LoggerReadOut-programmet bör se ut, samt eftersträvas vid vidareutveckling. Under projektets gång har dels utveckling av en Android applikation i programmeringsspråket Java och utvecklingsmiljön Eclipse genomförts. Programmeringen av applikationen för Android har kommit att revideras till utveckling av mjukvara i programmeringsspråket Python. Den mjukvara som utvecklas i Python utvecklas för att verka som en prototyp på funktionalitet bör se ut i en applikation för Android som detta projekt kan stå som bas för.Det program som skapats, smartDustHandheldUnit, hanterar kommunikationen med LoggerReadOut-programmet och mellan dessa två program kan auktoriserad anslutning etableras, data och information kan hämtas samt så kan anslutningen som skapats stängas ned. Utöver detta hanterar programmet upp- samt nedladdning till och från två .php-sidor anpassade för ändamålet.

1 Nästa sida ->