Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Chess - Sida 1 av 1

En problemlösningsapplikation för Sveriges schackförbund

The purpose of this project was to investigate whether it was possible to develop a type of application, where users would solve Chess problems. The main goal of the project was that there would exist an functional application after the study has ended with which users could solve Chess problems on a computer. One subgoal of the project was to create corresponding application for mobile phones. The study was limited to require users to have at least Internet Explorer 9 +. For other browsers, there were no corresponding limitations.

Utveckling av minimax-baserad agent för strategispelet Stratego

Stratego is a boardgame not very different from Chess, that contains hidden information. Because of this, existing programs play at beginner level. The purpose of this thesis is to adjust a minimax algorithm so that it passes the demands of Stratego, and then build a Stratego agent around it. Tests with existing minimax algorithms leads to the development p-e-minimax. This algorithm uses two different values in its nodes to simulate the different information available to the agent and its opponent.

Vikten av kundrelationer i mindre tjänsteföretag

Studiens problemställning lyder som följer: Hur bygger, behåller mindre tjänsteföretag kundrelationen samt hur personalen påverkar relationen? Syftet med studien är att söka reda på existerande teori kring ämnet kundrelationer, samt beskriva hur ett mindre tjänsteföretag agerar för att skapa en så god kundrelation som möjligt. Studien kommer även att resultera i ny kunskap inom ämnet kundrelationer. I studien användes en kvalitativ metodansats samt primär- och sekundärdata. För att kunna gå på djupet i den kvalitativa metodansatsen valdes olika kriterier ut genom en mindre enkätundersökning.