Sök:

Sökresultat:

198 Uppsatser om Android - Sida 1 av 14

Orderhantering via Android

This degree project deals with creating an Android application for managing representation orders placed in stores as well as evaluating Androids usage as a platform for that line of work. The evaluation will be based on tests of the application on an Android phone together with a survey consisting of written questions and a practical test of the application..

Applikationsutveckling för Android

Detta projekt handlar om ett applikationsutvecklingsprojekt för Androidplattformen vilket innefattar Androids uppbyggnad, Javaprogrammering, design i XML miljö, grunder i Eclipse samt publicering på Google Play (före detta Android market). Projektet resulterar i en Androidapplikation i form av ett enkelt Pongspel med olika funktioner som highscorelista samt att uppsatsen beskriver det man behöver kunna för att utveckla applikationer för Android..

Inledning till spelutveckling för AndroidSpelutveckling för Android med Java och OpenGL ES

This thesis deals with the problems you face as a new game developer for the mobile platform Android when developing a 3D game and presents solutions to these problems. It also explores which optimizations should be made to increase performance and how well suited for game development the Android platform is. A simple 3D game for version 2.2 of Android was developed to examine this. The conclusion was that a good game structure for Android separates logic and rendering by running these separately in different threads. Solutions to rendering and updating of game logic were presented and optimizations were implemented for performance, although fewer optimizations were needed than was anticipated.

Automatisk detektering av skillnader av Androidenhetersanvändargränssnitt

Android-applikationers användargränssnitt kan se annorlunda ut på olika Android-enheteroch det är svårt att anpassa en applikation efter alla enheter då det finns så många unikamodeller. Målet med arbetet var att framställa ett verktyg som kunde med hjälp av ett korrektdefinierat gränssnitt, upptäcka skillnader i gränssnittet mellan olika Android-enheter.Ett egenutvecklat verktyg framställdes och hade en hög precision. Verktyget kunde bådaupptäcka skillnader och rapportera hur stor skillnaden var mellan gränssnitten..

Mobil trygghetsapplikation för operativsystemet  Android

This report details the development of an application for personal safety for the Android operating system. Android is a relatively new platform, primarily used on mobile phones.The purpose of the developed application is to give the user the possibility to easily and quickly alert a number of contacts by phone in case of emergencies, and to show the user?s location on a map. This is not only used during emergencies, but for other purposes as well ? for example to monitor a jogging round.The project was carried out in co-operation with the company D-Safety, the developer of the "SoftAlarm" ? the product on which the developed application is based..

Design och utvärdering av händelsebaserad Android-applikation

I detta papper, designas och utvärderas en händelsebaserad Android-applikation. MyWorld är en mobil applikation. Händelser som sker i användarens närhet kan ses på en karta. Genom arbetet används beprövade metoder för att skapa en väldefinierad design. Det tas upp problem och lösningar på designrelaterade problem i en händelsebaserad applikation.

Androidvetenskapen och den kusliga dalen: Japanska robotar som forskningsplattformar och filosofiska leksaker

The primary aim of this essay is to analyse, contextualise and problematise the scientific and technological goals of Android science. The starting point of this investigation is the history of automata and man?s attempts to recreate himself by technological means. Drawing on the no-tion of boundary work this essay also analyses the efforts of the proponents of Android science to establish and demarcate a new interdisciplinary field. A secondary aim of the essay is to evaluate the scientific support for the uncanny valley hypothesis and to investigate how this hypothesis contributes to Android science.

Kristianstad Studentkårs Android Applikation

 This degree project deals with an Android application that has been made available to Kristianstad Student Union. The main objective of this work was to create a communicative simplicity between students and Kristianstad Student Union at Kristianstad University. The second objective was to try and make the application entertaining, based on interviews with users..

Testdriven utveckling för mobila applikationer/Android

Android is one of the leading software platforms for the new generation of smartphones. The market for applications is growing rapidly. So to be able to compete with such large competition the applications need a solid and stable development methodology. Therefore have we created an application based on a test-driven development, to investigate if the methodology was applicable on the Android platform. The conclusion is that Android?s suitability for test-driven development is dependent on the application that is being developed and if difficulties concerning the testing framework can be avoided.

Kontextbaserad information genom iBeacon : En implementation i iOS och Android

I dagsläget växer behovet av rätt information vid rätt plats, kontextbaserad information. Med hjälp av iBeacon kan man till en stor utsträckning förse det här behovet med en lösning. I uppsatsen undersöks användningsområden för iBeacon och idéer för hur man kan utveckla lösningar med hjälp av iBeacon. Ett koncept kommer att implementeras för att distribuera kontextbaserad information på mässor. Konceptet utvecklades till iOS och Android.

Försäljningsmetoder för spel på Android Market

Smartphones med Android som operativsystem har under de senaste åren blivit en allt större del av vår vardag. Kandidatarbetet undersöker vilken försäljningsmetod man som utvecklare ska använda sig av för att få största möjliga förtjänst, när man säljer ett spel på Androids marknad. De försäljningsmetoder, som studerats, är reklam, prissatt och in app billing. Från insamlad statistik av Google och enkäter har en förståelse kring vilken metod att föredra tagits fram. Resultaten visar att alla fungerar trots deras olikheter sinsemellan.

Android-applikation för hälsokontroll

Denna rapport beskriver planering och utveckling av en Android-applikation och en webbtjänst på uppdrag av Explizit AB. Applikationen och webbtjänsten ska vara knutna till CheckUp Life, en produkt för kontroll och uppföljningar av personers hälsostatus. Kraven är att Android-applikationen visuellt och funktionsmässigt ska likna den webbapplikation som idag existerar för CheckUp Life samt att kommunikation mellan applikation och webbtjänst håller hög säkerhet. Resultatet blev en REST-baserad webbtjänst, med WCF i grunden, säkrad med SSL och basic authentication och en Android-applikationen som kommunicerar med webbtjänsten samt visuellt och användarmässigt liknar webbapplikationen..

Försäljningsmetoder för spel på Android Market

Smartphones med Android som operativsystem har under de senaste åren blivit en allt större del av vår vardag. Kandidatarbetet undersöker vilken försäljningsmetod man som utvecklare ska använda sig av för att få största möjliga förtjänst, när man säljer ett spel på Androids marknad. De försäljningsmetoder, som studerats, är reklam, prissatt och in app billing. Från insamlad statistik av Google och enkäter har en förståelse kring vilken metod att föredra tagits fram. Resultaten visar att alla fungerar trots deras olikheter sinsemellan.

Säkerhetsanalys av Android som plattform förföretagsapplikationer

I rapporten undersöks säkerhetsaspekter för företagsapplikationer utvecklade till Androidplattformen. Rapporten tar även upp Androids grunder och dess säkerhetsmodell. Syftet med rapporten var att undersöka Androids lämplighet för projekt som HOW Solutions har planerade. Under arbetet har en applikation för trådlös öppning av lås utvecklats. Resultatet var att många av de hot som upptäcktes var, för företag, i vissa fall är svåra att mitigera och att viss relevant funktionalitet saknas på plattformen.

Utveckling av applikation till plattformen Android

Målet med detta projekt var att utveckla en applikation för Android för lagring av tillagade matlådor. Utifrån beräknad hållbarhetstid för matlådan skulle en notifikation ges innan matlådan blev dålig. Då idén byggde på att hållbarhetstider skulle beräknas utifrån ingående ingredienser så kunde projektet inte färdigställas när det visade sig att detta inte var ett genomförbart sätt att beräkna hållbarhetstid. En till stora delar fungerande applikation utifrån grundidén har ändå skapats..

1 Nästa sida ->